Een van de meest verbazende dingen die ik vond toen ik eerst in Brisbane aankwam was dat ik overal drop, stroopwafels en beschuit kon krijgen - in London was het haast niet te krijgen. Ik heb het hier goed uitgepluisd (obsessive? Me?
) en hebt ondekt dat de Nutshack een van de beste drop winkels is. Ze hebben stalletjes in vele Westfield winkelcentrums rond Brisbane, onder andere in Carindale, Mount Gravatt, Chermside etc. Ze hebben een vrij grote selectie en zelfs knotsen en salmiak chupa-chups.
D'r is ook een snoepwinkel met veel drop in Harbour Town, halverwege naar Surfers. En als je een fix nodig hebt terwijl je in Brisbane bent (zoals ik elke week!) heeft de snoep en chocolade winkel op de begane grond in de Myer Centre in de Queen Street Mall een acceptabele selectie.
Gelukkig heeft Woolies in Carindale nogsteeds ontbijtkoek, twee (!) verschillende merken beschuit, hagelslag, stroopwafels muisjes en zelfs drop, en Brumbies heeft tijgerbrood, dus ik kan mijn jeugd in Nederland lekker herleven. Maar wat ik enorm mis is Berliner leverworst. Ze hebben iets met dezelfde naam, maar het is volkemen anders.
Charles