Henriette's lastavaza mbt Brisfever

Nou, ik zou het niet riskeren; op de website van Queensland Transport is daar (nog) geen sprake van. http://www.transport.qld.gov.au/qt/LTASinfo.nsf/index/licensing_question1#licence  Wél theorie dus. Nou heb ik het wel mee gemaakt dat ik 3x aan de deur stond en drie keer een ander antwoord kreeg over hoe je een rijbewijs kon krijgen, en de mensen het er onderling ook niet 1/2/3 wisten, dus ik zou het niet durven geloven totdat het op de website staat.

Óf, Joep, vertel dan even bij welke Queensland Transport je bent geweest, en met een beetje mazzel loopt de nieuwe aanvrager dan zonder enige test mét een QLD rijbewijs naar buiten. Kan het altijd proberen!

Ireen :)
 
oja sorry dat was die aan de Elisabeth street in Brisbane centrum dus, naast de St John's Cathedraal.

Als mijn rijbewijs vertaald is ga ik mijn QLD rijbewijs phalen, volgende week waarschijnlijk!
 
Ik rijd wel naar Nambour! Da's nog een leukje uitje ook! volgens mij voordeliger dan het vertalen van het rijbewijs ???  :grin:
 
Heb je hem al opgehaald? Hoeveel kostte de vertaling??? Ik denk er serieus over om een keer langs Nambour te gaan. Ik rijd best vaak die kant op.....

Ze vroegen mij bij QT in de stad: Wat betekent bijvoorbeeld die 06-02-1972??????????????
Nou ja zeg...wat dacht je van geboortedatum?? Helemaal als je je paspoort erbij legt....

Ik vind dat met name ambtenaren hier ook h e l e m a a l niet gestimuleerd worden om zelf na te denken. En eigen initiatief wordt al helemaal niet geaccepteerd. Vind ik wel een beetje jammer en kan ik mij soms aan storen. Probeer dat niet te doen, maar ja, tis het karaktertje......

Henriette
 
Ik heb em al opgehaald. De vertaling was 60 dollar ofzo...echt flauwekul als je ziet wat het voorstelt!
 
[quote author=henriette link=topic=4063.msg78026#msg78026 date=1167822498]Waar laat je zoiets vertalen?[/quote]

[quote author=Eerainuh link=topic=4063.msg78160#msg78160 date=1167972377]Uhm... dát staat nou net gesuggereerd in het theorieboekje...  :evil:[/quote]

:applaus:  :applaus:  :loldevil:  :lookatit:
 
Er zijn - hoe heet het - het, beëdigde vertalers, of hoe dan ook vertalers die geaccepteerd worden door Queensland Transport. Het is een of andere afkorting, en jeetjepietje, ik weet ook niet meer hoe ik de mijne vond, maar bij mijn beste weten stond het in het theorieboekje, dus als je je onverdacht opstelt in een News Agency, zou je het in de eerste 20 pagina's moeten kunnen vinden.
 
Bedoel je NAATI beedigde vertalers? Ik kan gewoon effe de connectie met een theorieboekje (verkeersregels?) nie maken  :?
 
Sorry, ik heb het boekje niet meer, maar in het boekje staat een suggestie voor vertalers.

Hier heb je 'm ook: http://mail.naati.com.au/naati/pdsearch/pdsearch.aspx

Suczeven!

Ireen
 
Effe een korte update na maanden afwezigheid..........k heb er eigenlijk geen excuus voor , ben gewoon heel druk.
Werk nog steeds voor Palace als travel consultant, maar dat duurt welgeteld nog 4! dagen, verspreid over 2! weken, want...

Ik heb extra gewerkt de afgelopen tijd om mezelf vrij te kunnen roosteren vanwege het bezoek van mijn zusje! Oh, oh, wat kijk ik daar naar uit! We gaan naar de Whitsundays, cruisen en duiken, en ik wil kamperen naar Carnarvon Gorge etc. Heb veeeeeeeeeeeeeel (veel te veel) plannen. Ze komt 7 maart en vertrekt 1 april weer.

En.......ik heb mijn eerste contract rol binnen! Als CRM business analyst, met een super hourly rate (echt een waar ik nu al zenuwachtig van ben) en met goede vooruitzichten na deze periode! Ik denk dat deze ervaring wel wat deuren gaat openen in de toekomst. En ik begin dus 2 april! Da's nu dus even genieten!

Ook ben ik weer begonnen met studeren (ja ja!!), want ik ben nu zo dicht bij het professional development programma van CPA Australia, dat ik maar effe doorzet. Ook dat kan denk ik geen kwaad voor de toekomst. Ik maak aanspraak op HELP-fee (uitgestelde betaling van collegegeld via de belasting) dus hoef niet direct te betalen. En: ik heb een review aangevraagd van mijn assessment en je geloofd dit niet:FINANCIAL ACCOUNTING IS ME GEGUND!!! ZE VINDEN DAT IK VOLDOENDE AAN HUN EISEN VOLDOE! Nou, dat scheelt dus TWEE vakken studeren (en had een hoop ellende en tijd gescheeld terug in Nederland, maar dat doet er nu niet meer toe). Vandaar dat ik nog maar twee vakken hoef te doen voor CPA membership en vandaar mijn effort om dat dan maar te gaan doen! Overigens is het laastse waar ik verstand van heb: financial accounting. Dus tis best lastig, dat Accounting Theory vak wat ik nu doe. Allemaal bla bla....

Verder heb ik een retourtje naar Nederland gekocht voor familiebezoek. Dat voelt ook lekker........gewoon het idee dat je gaat. Ik heb en megadeal vind ik: $1451 alles incluus. Dat gaat 1 november gebeuren.

Verder nog een keer stil gestaan met de auto, of eigenlijk TWEE keer. De diesel was op en dat wist ik echt niet......pffffffffff, dommie he?
RACQ is lekker voor me in de weer geweest, maar zelf hadden ze het ook niet door! Eerste keer weer aan de praat, RACQ man weg, 500 meter verder stond ik weer. Nou, toen had ik het wel door! Heb dus mijn lidmaatschap (die ik overigens niet opnieuw heb hoeven afsluiten, want ik was nog slapen lid) er ruimschoots uit.
Ook een nieuwe stuurbekrachtigingspomp en nieuwe schokbrekers een paar maanden terug (maar dat had ik denk ik al verteld), en ik ben eigenlijk weer klaar voor het zware werk in de outback. Heb ook lang getwijfeld of ik wel in de city wil blijven. Maar voor nu is het goed, voor later zien we wel......Alles op zijn tijd. Ha ha, ik denk al aardig als een echte Aussie. Ik ben al een stuk no worryer....

Nou, afgezien van mijn verjaring en Robbie Williams concert in November (wat echt gaaaaaaaaaaaaaaaaaf) was, was dat het wel zo'n beetje. Het leven is goed, soms wat zweterig als de vochtigheid weer omhoog gaat, en ik ben echt een beetje aan het settelen merk ik. Oh, en skype geinstalleerd! Ik vind dat erg fijn. Voel me weer onderdeel van de family back home!
Alleen werkt de camera (als we allebei camera aanhebben) erg vertragend op de spraak en de beelden zelf staan dan nagenoeg stil. Dus we doen de camere om de beurt aan!
Ik vermoed dat het aan een combinatie van laptop en verbinding ligt. Maar wij vinden stilstaand beeld al leuk! als het maar live is!

henriette
 
Dat ziet er zo te zien goed uit Henriette. Studeren, wat autoproblemen, je zus straks op bezoek en skype geinstalleerd. Wat dat laatste betreft, de laptop is geen vertragende factor, verbindingssnelheid kan dat echter wel zijn. Ik merk zelf dat als ik praat met iemand met een megasnelle verbinding, net als ik zeg maar, dat er geen enkele storing is, ook niet met video. Verder kan, dat merk ik met de communicatie met mijn vader dat de verbinding soms wegvalt. Maar ja, chello basic, draadloos, en 4 computers aansluiten? Dat is niet niks.
Veder, gefeliciteerd met je assessment voor Financial Accounting! Toppie  :up:
Ik hoop dat je er veel aan zult hebben.
 
Hee Henriët, vergeet niet een blik benzine in te pakken als je naar Canarvon Gorge gaat :) Effe plagen. ;-)

Hoe zou het trouwens met het water staan met de huidige droogte?

Doei!

Ireen
 
Hey Henriette,

Het gaat je goed, zo te zien.
Gefeliciteerd hoor met je assessment en je job.
Heerlijk dat je het gevoel hebt een beetje te gaan settelen en dan nog je zus op bezoek.
Lekkere studie aan te komen met toch weer twee vakken minder
Het kan niet op man!

Enne, aangezien jij hebt uitgedokterd dat je een retourtje Brissie-Hobart voor maar A$ 99 kunt krijgen zal dat bakkie ook wel bij jou gehaald gaan worden.

Met zo'n mega hourly rate woon je straks natuurlijk in een mega house met een mega aantal kamers. :grin:
Dus count me in, tzal nu niet meer lang duren YYEEESSSSSS!!!!

Jetje, ik ga je zien, hoop te regelen vandaag, leuk dat je er weer bent.

Groetjes, Mariette
 
Gefeliciteerd met je baan  :up: :up: :up:
Hopelijk bevalt het straks erg goed. Verder is het goed te lezen dat je lekker aan het settelen bent.
 
Hi Henriette,

Dat klinkt geweldig zeg! Ben heel blij voor je dat je zo lekker gaat! En gefeliciteerd met je positieve assessment, dat scheelt weer een hoop werk! Over lekker gesproken... wat een hot piece of meat he, die Robbie Williams, heb zijn concert hier in de Arena gezien, in een woord geweldig!!!!!

Geniet lekker de komende tijd van het bezoek van je zusje.

Groetjes,
Lela
 
Back
Top