Henriette's lastavaza mbt Brisfever

Klopt helemaal! Gelukkig gaat het nu goed en steeds beter. En kan ik het ook allemaal weer relativeren!   :angeldevil: Misschien moest het allemaal wel zo lopen om tot bepaalde inzichten te komen?  :?
 
Zo te lezen ga je echter ook wel "met de hakken over de sloot" in Australie komen :up:

PS voor je werkervaring gaan ze uit van 20 uur of meer als fulltime! Dus je kan het evt nog wel wat rustiger aan doen :-D

Groetjes Wilbert
 
Ha ha  :-D
ja, ik zat al te bedenken (oops, 'k moe nie meer zoveel denken  :lol:): die 12 mnd werkervaring zijn binnen: waarom stop ik niet helemaal????????????? Of lekker dicht bij huis iets leuks doen?

maar ja..........een klein potje op de bank is denk ik toch wel fijn. Maar me er DRUK ommaken moe 'k in ieder geval niet meer zo doen!

H.
 
Joh  :lol: wat een verhaal! En wat een doorzettingsvermogen... petje af hoor!
Jij redt het wel!!!! (Ook zonder spaarcentjes!)

Groetjes Lin
 
Wat een leuke verhalen om te lezen zeg! Het lijkt net of ik er zelf bij ben ;) Vind het wel knap wat je allemaal doet en wat een doorzettingsvermogen!
Ga zo door en je redt het zeker! Maar wel op blijven passen dat je niet weer de verkeerde kant op gaat he ;)
 
Leuk verhaal! Ik vind ook dat je na al die moeite en ervaring je al verdiend erheen te gaan hoor! Ben beniwud naar t vervolg! maar met jouw doorzettingsvermogen zou t me bijna verbazen als t niet zou lukken.
Veel succes!
Francine
 
Wat een doorzettingsvermogen Henriëtte, hartstikke goed van je. En.......al is het vaak ellendig,.....na een tijdje merk je dat je van zo'n periode zelfs beter (lees: makkelijker in de omgang voor jezelf) wordt, dus komt helemaal goed. Petje af hoor!! :up: :up: :up:

NB voor wat mijzelf betreft: been there, done that (zo zeggen ze dat toch), zorg goed voor jezelf hè  :) :)

groetjes Miranda  :)
 
Nou, zit ik dus mooi NOG STEEDS te wachten op de cijferlijst die volgens de universiteit al op 24 februari is verstuurd!!!!!!!!!! Ze doen dat via "hun" kantoor in Singapore en die lui zijn sinds dit jaar een beetje lui  :wink:
Ik heb ook dit jaar de resultaten van mijn ingezonden opdracht voor Bedrijfsrecht pas binnengekregen nadat ik al examen had gedaan! Heb daar echt nadeel van ondervonden!!!!

Zolang ik die cijferlijst niet heb, kan ik niet om een update van het skills assessment bij CPA verzoeken!!!
IK BAAL DAARVAN!!!!!!!!!!

Maar ik vrees dat ik nog wel vaker geduld zal moeten hebben. Helaas is juli waarschijnlijk echt niet meer haalbaar voor vertrek........iedereen blijft telkens maar vragen he? Je kent het wel!

Hopelijk ligt hij vandaag in de bus als ik thuiskom, dan kan ik morgen het verzoek om re-assessment eindelijk weg doen. Duurt ook weer minimaal 3 weken voordat het terug is. Ga maar vast beginnen aan formulier 47.........

Ondertussen is de VOG aanvraag wel onderweg. Ook heb ik een nieuw paspoort aangevraagd en bij de Universiteit in Groningen een verklaring aangevraagd dat de studie in het Nederlands was (voor de 5 bonuspunten). Ook is als het goed is 1 van de 2 werkreferenties die ik mee stuur vanaf de oude werkgever naar mij onderweg.
Nu alleen nog de tweede (van mijn huidige werk) opstellen en voor ondertekening een afspraak maken met mijn "vertrouwenspersoon"  :wink:

Meer kan ik nu geloof ik niet doen! Zit nog te dubben over wel of niet Medicals van te voren al doen.........of in ieder geval al afspraak maken of zo. Iemand daarover nog iets zinnigs?

Overigens: bij de gemeente vragen ze 10 euro PER DOCUMENT voor waarmerken kopieen. Ik wil graag nog een paar extra oudere referenties en aanbevelingsbrieven mee sturen enzo. Weet iemand hoe dit goedkoper kan? En waar? (ik woon in Deventer). Nog een vraagje: heeft het wel zin om die "oudere" referenties/certifcaten etc. mee te sturen, of is dat alleen maar overbodig papierwerk en niet van invloed op wat of wie dan ook?????????? (deze vallen buiten de 12 v.d. laatste 18 maanden regel, etc......., maar tonen wel mijn totale werkervaring aan en mijn skills niveau en dus kansen op een baan! Ook gaat het om bijvoorbeeld een certificaat van gevolgde projectmanagement training etc.....)

Henriette
 
Dat certificeren moet goedkoper kunnen hoor! Lees: GRATIS! Gouden Gids erbij pakken en alle notarissen in de buurt bellen. Zo hebben wij en vele hier het ook voor elkaar gekregen!

Wij doen de medicals hier in Oz, achteraf spijt. Is hier veel duurder dan in Nederland!
 
Nog een tip: geef NOOIT een datum van vertrek door aan wie dan ook voordat je 100 % zeker ben dat je dan ook vertrekt, dat voorkomt een hoop lastige vragen :up:
Wij hebben tot nog toe altijd gezegd binnen nu en ruim 2 jaar, dat geeft wat speling :-D
 
Hoi,

Tjong wat een verhaal... je bent even oud/jong als ik, maar als ik het zo hoor heb je al zoveel gezien en gedaan...... :up:
En wat een doorzettings vermogen.... ik geloof niet dat je veel problemen zal hebben om Oz in te komen, ook verwacht ik dat zodra je daar bent alles goed op de poten terecht komt... dat kan niet anders.

Ik begrijp heel goed dat het soms allemaal te veel kan worden, ik heb ook al eens een burn-out gehad, en das toch echt geen pretje, al kan ik me wel heel goed indenken hoe je zo ver bent gekomen.
Ook ik had een heleboel op mijn bord, net al nu en ineens kon ik niet meer.... had gewoon geen puf meer om wat dan ook te doen.
Het moeilijkste is dat voor jezelf te onderkennen, en je leven zo aanpassen dat je niet weer in hetzelfde stramien terecht komt als voor de burn-out.
Ik heb inmiddels geleerd dat wanneer ik een heleboel tegelijk aan mijn hoofd heb dit gewoon een paar dagen aan de kant te zetten en even iets voor mezelf te doen, het zij naar vrienden of lekker een dagje in mijn bed doorbrengen, of gewoon te gaan wandelen... want we weten dat alle zaken er de volgende dag er ook nog zullen zijn... :|

In ieder geval wens ik je heel veel geluk en eigen tijd toe, en zorg goed vor jezelf zodat we nog regelmatig updates van je mogen verwachten... :up: :-D

Gr.Koen
 
Hi Henriette,

Jemig wat een verhaal, zeg. Denk echt aan je zelf, hoe moeilijk het ook is.
Ik studeer zelf ook, en heb daarnaast een gezin. Mijn mentor heeft me ook op m'n plek moeten zetten en ik heb van haar een persoonlijk leerdoel op moeten stellen. Ik weet hoe het is, en heb zelfs vorig jaar ook onverwacht in het ziekenhuis gelegen, helaas langer dan de bedoeling was. Tja, eigenlijk omdat ik zo eigenwijs was om door te gaan. Maarja...
Ik wens je heel veel sterkte en natuurlijk succes met het bereiken van je doel. Zorg goed voor jezelf en ik weet zeker dat je er komt :).

Groetjes,
Mel
 
Het leek wel mijn lucky day gisteren!

De brievenbus zat helemaal vol met:
VOG
Transcipts van de studie
en referentie van 1 van de 2 werkgevers . Zag er mooi uit (had ik ook zelf geschreven  :-D)

VOG dus met anderhalve week in de bus!!!!!!!!! Nog wel een vraagje daarover: Het is helemaal Nederlandstalig en dan onderaan in kleine letters schuingedrukt een verklaring in het engels. Ze zien toch waar het voor is?! Ik vind dat zo suf!!!!!!!!!!!!! Het klopt toch wel dat dit de goede is?????????? Wie oh wie???

Dus vandaag re-assessment de deur uit en naar de beurs (effe voor in de sfeer komen).

Overigens had ik niks bij de Staatsloterij dus nog steeds met nop naar Oz!!!  :p

Henriette
 
Henriette,

No worries! Het kleine stukje engelse tekst onder de NL brief is goed zat... Nog nooit van iemand gehoord dat het niet geaccepteerd wordt.

M.vr.gr.
Perthpete
 
:up: It must have been your lucky day!!! Toppie!

VOG is volgens mij ook helemaal ok hoor, zo hebben wij hem ook!
 
[quote author=henriette link=topic=4063.msg49982#msg49982 date=1141208469]
want ik ga zo naar het gemeentehuis voor aanvraag VOG
[/quote]

Mede naar aanleiding van de vraag van Hawk, zou je eens kunnen aangeven hoe je het formulier voor de aanvraag van VOG hebt ingevuld? Ik heb zelf ook even gekeken, maar vooral de onderdelen die door de instantie (DIMIA) zouden moeten worden ingevuld, roepen bij mij vraagtekens op. Kun je deze dan gewoon leeg laten en booklet 6 laten zien? Ambtenaren willen nog wel eens bureaucratisch doen, dus of ze dit dan accepteren, vraag ik me af.

:|
 
Formulier gedownload van het internet.
Vervolgens alles ingevuld. Omdat je heel duidelijk buiten EU visa invult hoef je de twee paragrafen daarna niet in te vullen (die over je functie en rol inhoud)
Bij aanvragende instantie heb ik gezet:
Department of Immigration and ........
bij contactpersoon: Adelaide Skilled Processing Centre
Toen dus ook de adresgegevens daarvan.
En alleen zelf ondertekent. Geen vragen over gekregen. Dus nieteens booklet 6 hoeven laten zien (maar had ik voor de zekerheid wel bij me).

Bij het gemeentehuis typen ze het allemaal over in de computer en door het aanvinken van "buiten EU visum voor emigratie" hoeven ze ook niet meer velden in de vullen dus dat gaat prima (althans in Deventer).
Was allemaal piece of cake.

Ik heb mijn re-assessment aanvraag naar CPA op de bus gedaan. Hoop dat ik het vlot terugkrijg, want de dame "van Berlijn" (op de emigratiebeurs) bleef maar zeggen dat ik snel mijn aanvraag moest insturen want accountant zou maar zo weer van de MODL lijst kunnen gaan!!!!!!! Help, zou toch zonde zijn van alle moeite en investeringen. Maar ik had de indruk dat ze dat altijd zou zeggen en er niet een directe aanleiding voor was hoor!
 
:-D
Wat ik nou dan weer heb gedaan:

Ik heb nomination voor STNI aangevraagd voor Victoria (Melbourne)!!!!!!!!!!
Ik was zo lekker aan het typen, en ik dacht: och, dat kan geen kwaad, eens kijken wat ze zeggen! Nou, ingevuld en opgestuurd dus! (incl. budgetje, cv etc., schudde het zo uit mijn mouw, begrijp het ook niet  :| )

Niet dat ik nu afstap van de skilled independent 136 hoor! Gewoon om extra safe ruimte in te bouwen, voor als accountant van de MODL lijst valt tijdens processing van mijn visumaanvraag. Ik verwacht het overigens niet, want het STNI is ook op basis van Accountant. Hij staat er bij alle vier de STNI staten op, dus dan zou dat overal ineens niet meer gelden???????

Nou, we zien wel. Lekker spannend. Gebeurt er tenminste weer wat.
Kun je nagaan hoe die processing tijd voor mij gaat worden, nu al zo ongeduldig :lol: :lol:

Henriette
 
En wij kennen het gevoel van te moeten wachten... erg is dat he?

Maar wij(Katrina & ik) sluiten ons volledig bij Tum aan ... we zullen voor je duimen  :up:

Gr.Koen  :-D
 
Back
Top