Henriette's lastavaza mbt Brisfever

Yippee!!  :cheer: :cheer:

Dit weekend kan je lekker vieren dat eindelijk alles weg is! 
 
Yep! Hij is weg hoor: onderweg naar ASPC in Adelaide met TNT. Als het goed is, is hij dinsdag al over!!! niet gek he?
Moest nog bijna 2 uur wachten bij burgerzaken in Den Haag om een gecertificeerd kopie te maken!!!!!!! Pfffffffffff.
Ben in alle consternatie vergeten het hele pakketje te kopieren! Ach nou ja, zou het via de originelen allemaal zo weer kunnen ophoesten natuurlijk. Maar hoeft vast toch niet!

Nu dus officieel in het land der wachtenden.........
Ik ga medicals plannen voor juni en dan 20 juni nog een klein weekje naar Canada, naar mijn geemigreerde vriendin! Want als ik eenmaal Down Under zit, zie ik het er niet meer van komen dat ik ook nog even naar Canada ga tijdens mijn bezoeken aan Nederland............

Pfffff, ben nu mijn geduld al kwijt geloof ik!  :lol:
 
Moet je dit zien: LEVE TNT!!!!!!!!!!!!! Binnen twee werkdagen bezorgd dus he! (vrijdag 14.00 afgegeven op postkantoor, nu al over!!!! (maandag)

164736419  details
uw referentie 
ophaaldatum 07 apr 2006 
bestemming Adelaide 
afgeleverd 13:23, 10 apr 2006 
getekend door Leonie 
datum tijd locatie status
10 apr 2006  13:23  Adelaide  Delivered 
10 apr 2006  12:37  Adelaide  Out For Delivery 
10 apr 2006  12:33  Adelaide  Import Received 
10 apr 2006  08:23  Sydney  Consignment Received At Transit Point 
10 apr 2006  08:20  Sydney  Import Received 
08 apr 2006  08:33  London Heathrow Hub  Consignment Received At Transit Point 
08 apr 2006  02:13  Liege Euro Hub  Consignment Received At Transit Point 
07 apr 2006  21:07  Rotterdam  Shipped From Originating Depot 
07 apr 2006  20:08  Rotterdam  Consignment Received At Transit Point 
 
Ja leuk dat je dat zo helemaal kan volgen he?! Ik vind al dat wachten ook steeds helemaal niks en dan verloopt bij ons alles tot nu toe redelijk vlot. Maar ja het hoort erbij! Wel geweldig dat het bij jou nu ook allemaal zo goed loopt!!!!
Succes!
Francine
 
Getekend door Leonie.....????????
Klinkt erg Nederlands vind je (leo)nie???
Nam vast graag mijn Nederlandse pakje aan en heeft het ook vast al boven op de stapel gelegd: ha ha, ik houd van dit soort wishful thinking!!  :lol:
 
Loopt allemaal nog naar wens zie ik :up:
Wachten valt niet altijd mee!

Oh ja Henriette, nogmaals dank voor de uitgebreide mail :up: we hebben er veel nuttige informatie uit kunnen halen. 1 dingetje nog. Ik las in jou eerste stukje dat verhaal met niet kunnen slapen van de haaien en het water niet in durven. Dat heeft Margo nou ook!!
Hoe kan ik haar gerust stellen? Kun je echt gewoon overal aan het stand het water in of moet je soms echt wel uitkijken? (Margo wil graag rustige, afgelegen strandjes en daar zal nu wel juist geen lifegard of zoiets zijn)

Groetjes Wilbert en Margo
 
Harstikke leuk om dit allemaal te horen/ lezen,

En wishful thinking is een goede manier om positief en de wachtperiode te doorstaan,
Leuke lijst dat je dit zo "mee kunt kijken".

suc :up:

Jack :evil:
 
Vandaag per email acknowledgement letter gekregen. Daarin staat dat ze het boeltje 10 april hebben ontvangen (maar er is op 7 april voor getekend). Zal wel per 10 april in het systeem zitten dan...........
En cc-card is afgeschreven.........
Ze zeggen weinig over termijnen, alleen dat ze veel aanvragen te verwerken hebben en dat het daarom nog wel even duurt voordat er iemand naar kijkt. Dit is wat er staat (maar dat was dus de thermometer per 8 maart....):

As at 8 March 2006, the Adelaide Skilled Processing Centre is assessing applications lodged on or before the following dates

          Onshore (paper based) Onshore e-lodged (online)  SIR (paper)            SIR e-lodged (online) Offshore (paper based)
Priority Appl.      3 February 2006 15 February 2006            28 February 2006    5 April 2006               18 Dec 2005 - 29 dec  2005
Non-priority Appl                                                                                                                    14 Sept 2005 to 30 Sept 2005

Op basis hiervan schat ik in dat ze op dit moment ongeveer toe zijn aan de aanvragen van de eerste helft van februari (priority) en eerste helft november (non priority).
Dan zou ik eind juni aan de beurt zijn???????? We zullen zien.............

Henriette
 
Hoi Henriette,
Was jou aanvraag niet een 'offshore' aanvraag?  Als dat zo is en ik heb je overzicht goed gelezen dan zijn de bezig met de priority applications voor de 2de helft van December, 4 maanden geleden, dus zou jou aanvraag 2de helft van Augustus aan de beurt zijn?

Ik hoop natuurlijk voor je dat ik het verkeerd heb en je bent veel sneller aan de beurt!  :)

Groetjes,
Susan
 
Begrijp ik uit dit overzicht nou goed dat SIR visa applications direct behandeld worden?

:?
 
@ Scutch: inderdaad is mijn aanvraag priority off shore: maar de statusopgave is van 8 maart, en we zijn nu anderhalve maand verder. Dus hopelijk zijn ze nu bezig met de aanvragen van de eerste helft van februari. Dus tijd totdat ze in behandeling nemen: 2,5 maand. Daarna natuurlijk nog de hele processing tijd. Begin april + 2,5 maand is eind juni. Maar wie zal zeggen of ze niet verder gaan uitlopen???????

@ AJ: Daar lijkt het inderdaad wel op! Ze worden zelfs behandeld voordat ze zijn ingediend (status 8 maart, SIR electr. aanvragen: 5 april  :lol:)

Ik begin me nu trouwens wel af te vragen of die datum van 8 maart dan wel klopt. Of dit niet gewoon de huidige status is................ :-(
Dat zou dan inderdaad betekenen dat mijn aanvraag pas in augustus aan de beurt is?????????

Nou, verwarring alom......ik blijf maar gewoon wachten en duimen
 
Ja, we kunnen niks anders doen, gewoon geduld hebben!  Jij bent gelukkig priority Henriette, bij ons duurt het nog een paar maanden langer.

Wat ik wel raar vind in dat in onze bevestigingsbrief er geen status overzicht van aanvragen was.  Is dit iets nieuw?
 
Heb je per email of post ontvangen?
Het zat als bijlage in een pdf document. Wil het wel sturen als je het niet hebt gekregen???

Henriette
 
[quote author=Scutch link=topic=4063.msg56971#msg56971 date=1145614380]
Wat ik wel raar vind in dat in onze bevestigingsbrief er geen status overzicht van aanvragen was.  Is dit iets nieuw?
[/quote]

Heb ik ook niet gekregen hoor.
Misschien krijgen alleen MODL applicants een dergelijk overzicht. Of het is inderdaad gewoon iets nieuws om applicants wat meer duidelijkheid te verschaffen.

:wink:
 
Zoals het er staat wordt deze brief gestuurd naar alle skilled visa aanvragen..........

Na het stukje over bevestiging van ontvangst van mijn aanvraag zit er een "letter attachment" bij met de volgende onderwerpen:
- iets over IELTS (dat je dat moet doen/bewijzen)
- iets over processing (waaronder dus die indicatie van nu ge-alloceerde files)
- wijzigingsprocedure (hoe wijzigingen door te geven)

En daaronder dan een scan van hun klantensysteem waarin afschrijving van bedrag wordt bevestigd.
Zal dan wel weer nieuw zijn.........?
 
Back
Top