Het grote auto topic

Ik was in NL al helemaal verkocht aan de Defender maar ja. Beetje nutteloze auto als je gewoon een Office job hebt met leasebak.

In NL/Europe is een buikschuiver wel te gebruiken. Maar weet niet of ik een 911 hier in het regenseizoen elke dag over de driveway en gravel road wil laten hobbelen.
 
In het kader van wellicht loop je iemand tegen het lijf (zie het vrienden maken topic) Even bij een lokale 'Cars & Coffee' langs gereden met de Unimog. Het was zeker iets anders dan wat er stond. Heb at random wat plaatjes geschoten en dacht nu, kan ik de auto matchen met een mede-forum-genoot ;)


<foto van AMG GT>
Ik dacht eerst @Thijsvr, maar nu twijfel ik. Wellicht @Tim911?

En dan deze voor @Thijsvr ? Italiaans design met Amerikaans muscle car hart.
<foto van Pantera>

Haha, ik ben wel een laag bij de gronds type, maar helaas is alles met een Mercedes logo erop een automaat en ik doe niet aan automaten.

De Pantera, tsjah ik ben een zeurkous. Ik hou niet van V8 motoren. Wel een mooi exemplaar!

Ik probeer in te schatten wat die rode cabrio in de 3e foto is. Het lijkt een opgedirkte Fiat 124 of een special edition waar ik niet bekend mee ben. Ik denk dat ik die mee naar huis zou nemen ;)

Of gewoon een HSV wagon waar er ongetwijfeld talloze van waren, haha.
 
Haha, ik ben wel een laag bij de gronds type, maar helaas is alles met een Mercedes logo erop een automaat en ik doe niet aan automaten.

De Pantera, tsjah ik ben een zeurkous. Ik hou niet van V8 motoren. Wel een mooi exemplaar!

Ik probeer in te schatten wat die rode cabrio in de 3e foto is. Het lijkt een opgedirkte Fiat 124 of een special edition waar ik niet bekend mee ben. Ik denk dat ik die mee naar huis zou nemen ;)

Of gewoon een HSV wagon waar er ongetwijfeld talloze van waren, haha.
De Pantera is wel heeeeel duidelijk een handbak (zie interieur foto) ;)

Wat is er mis met V8 trouwens? Dat is toch wel een beetje de semi-holy grail in motoren land?

Ik heb zelf nu twee 5 cilinders gehad trouwens. Een Golf VR5 en nu de Defender. Heerlijk eigenwijs, zo’n oneven aantal cilinders. Past goed bij me zal ik zelf maar zeggen dan 😉
 
De Pantera is wel heeeeel duidelijk een handbak (zie interieur foto) ;)

Wat is er mis met V8 trouwens? Dat is toch wel een beetje de semi-holy grail in motoren land?

Ik heb zelf nu twee 5 cilinders gehad trouwens. Een Golf VR5 en nu de Defender. Heerlijk eigenwijs, zo’n oneven aantal cilinders. Past goed bij me zal ik zelf maar zeggen dan 😉

V10 > I5 > I6 > V8. En nu hoor ik dat die VAG 5.2 V10 enorm betrouwbaar zijn en overal in zitten... ;)

Ik weet dat Ferrari en BMW allemaal V8 motoren maken, maar ze voelen altijd wat goedkoop. Waarschijnlijk omdat ik opgegroeid ben met het idee van Amerikaanse V8 motoren en hier associeer ik ze met Holdens. Prima voor wat het is, maar niet begeerlijk of speciaal.

Laatst in de E92 M3 van een vriend gereden en zelfs met alle verfijndheid en techniek in die S65 motor + de marketing hype dat Williams betrokken was bij de ontwikkeling van die motor deed het me niet zoveel. Snel, zeker, maar begeerlijk? Neh. De S85 daarentegen, maar goed met pijn in m'n hart moet ik bij die motor toegeven dat de bonentellers van VAG een op eigenlijk elk vlak betere versie van hetzelfde concept gebouwd hebben.

Ik overwoog in Nederland een 2.4 i5 Alfa 159 te kopen om de motor.
 
V10 > I5 > I6 > V8. En nu hoor ik dat die VAG 5.2 V10 enorm betrouwbaar zijn en overal in zitten... ;)

Ik weet dat Ferrari en BMW allemaal V8 motoren maken, maar ze voelen altijd wat goedkoop. Waarschijnlijk omdat ik opgegroeid ben met het idee van Amerikaanse V8 motoren en hier associeer ik ze met Holdens. Prima voor wat het is, maar niet begeerlijk of speciaal.

Laatst in de E92 M3 van een vriend gereden en zelfs met alle verfijndheid en techniek in die S65 motor + de marketing hype dat Williams betrokken was bij de ontwikkeling van die motor deed het me niet zoveel. Snel, zeker, maar begeerlijk? Neh. De S85 daarentegen, maar goed met pijn in m'n hart moet ik bij die motor toegeven dat de bonentellers van VAG een op eigenlijk elk vlak betere versie van hetzelfde concept gebouwd hebben.

Ik overwoog in Nederland een 2.4 i5 Alfa 159 te kopen om de motor.
Het hangt er ook vanaf welke motor icm met merk:
Ferrari V12 is mijn nummer 1, maar BMW V12 zeker niet.
BMW V10 is mijn nummer 2 gedeeld met de Lexus LFA, maar de Audi V10, mwaah.
BMW 6 in lijn is mijn nummer 3, maar VAG V6 zeker niet.
V8 is voor mij persoonlijk de meest begeerlijke op dit moment op nummer 4, maar gek genoeg geen favoriet, helemaal niet met al die turbo's.
Volvo en Ford 5 cilinders op nummer 5
 
De VAG V10 is een typisch VAG product. Geen emotie, maar technisch gezien hard to knock.
En aangezien ik meer van rijden dan van beunen hou, tsjah dan maar het emotieloze VAG product ;)

Ik heb niet zoveel met de LFA V10. Te gemaakt. Liever de Carrera GT met de Le Mans en F1 historie.
Tegenwoordig kosten die twee auto's geloof ik ook hetzelfde.
 
Not really. Die auto’s geven zo weinig plezier (hier) Ik zie daar in Europa nog iets meer ‘gemak’ van dan hier.

Daarnaast was de Defender voor mij de laatste tig jaar of zo de mooiste auto die er was. Dus om deze nu te mogen rijden en daarnaast ook nog nuttiger te zijn dan een track day car… feestje!

Tuurlijk stuur ik niemand weg die een Ferrari of Porsche af komt leveren voor gratisch. Maar dan wel graag een wat ouder model aub ja.
(Heb een dag met een 355 gereden en echt geen fijne auto voor dagelijks gebruik, dan is een 911 uit de zelfde tijd een fijnere auto voor regelmatig gebruik, de 996 bijvoorbeeld rijdt goed en heeft nog een hele sterke link met het oer model)
Hier in Europa valt het ook tegen. De enige plek waar je een beetje lol kan beleven (op eigen risico) is Duitsland daar kan je wat harder rijden, als het niet druk is en of niet regent. Maar als er wat gebeurd mag je je portemonnee trekken, of hopen dat ze niks vinden om de schuld op af te schuiven, zeker met zo'n bolide. Al is het natuurlijk wel, als je zoiets hebt, dan is je bankrekening, meestal, ook wel wat meer gevuld dan kan modaal.
 
Hier in Europa valt het ook tegen. De enige plek waar je een beetje lol kan beleven (op eigen risico) is Duitsland daar kan je wat harder rijden, als het niet druk is en of niet regent. Maar als er wat gebeurd mag je je portemonnee trekken, of hopen dat ze niks vinden om de schuld op af te schuiven, zeker met zo'n bolide. Al is het natuurlijk wel, als je zoiets hebt, dan is je bankrekening, meestal, ook wel wat meer gevuld dan kan modaal.

Dit is more or less één van de redenen dat ik
a) dit soort auto’s niet als droom auto heb omdat je er toch nooit legaal uit kan halen wat er in zit.
b) ik ook mijn superbike met kenteken indertijd ingeruild heb voor een circuit motor. Op het circuit kun je redelijk veilig alles er uit halen tot waar je zelf kan/durft.
 
Ik heb laatst een ander wagentje gekocht.

Stond op FB marketplace voor $1000, with cooked engine.
De motor was goed gaar, en vol met drek, nieuwe zuigers er in, krukas moest geslepen worden met over maatse lagers.
Motor loopt als een zonnetje.
Is een 3 liter 6 cilinder, leren bekleding.
Rijdt fijn.

Ik heb 2 Land Rovers met een V8, ik wilde iets wat minder benzine slurpt, en wat makkelijker rijdt op de langere afstanden..
Wow. Well done!

Klinkt als een hoop werk. Was een andere motor erin niet goedkoper en makkelijker geweest?

Ik heb ook de H6 in mijn auto. Goeie auto's.
 
Haha, ik ben wel een laag bij de gronds type, maar helaas is alles met een Mercedes logo erop een automaat en ik doe niet aan automaten.

De Pantera, tsjah ik ben een zeurkous. Ik hou niet van V8 motoren. Wel een mooi exemplaar!
Wat is er mis met een good old American Muscle Car V8? ;)


Goes well, sounds well!
  • V8
  • 1000HP
  • 70cm veerweg
Need this in my life hahaha
 
Not really. Die auto’s geven zo weinig plezier (hier) Ik zie daar in Europa nog iets meer ‘gemak’ van dan hier.

Daarnaast was de Defender voor mij de laatste tig jaar of zo de mooiste auto die er was. Dus om deze nu te mogen rijden en daarnaast ook nog nuttiger te zijn dan een track day car… feestje!

Tuurlijk stuur ik niemand weg die een Ferrari of Porsche af komt leveren voor gratisch. Maar dan wel graag een wat ouder model aub ja.
(Heb een dag met een 355 gereden en echt geen fijne auto voor dagelijks gebruik, dan is een 911 uit de zelfde tijd een fijnere auto voor regelmatig gebruik, de 996 bijvoorbeeld rijdt goed en heeft nog een hele sterke link met het oer model)

Tja tja tja, ik snap je punt. Heb in NL een CBR600RR en een GSX600R gehad. 99% van de tijd heb je daar ook niks aan als je op de weg rijdt. En toch is het lekker rijden om het gevoel op zo'n ding lekker is :)
 
Tja tja tja, ik snap je punt. Heb in NL een CBR600RR en een GSX600R gehad. 99% van de tijd heb je daar ook niks aan als je op de weg rijdt. En toch is het lekker rijden om het gevoel op zo'n ding lekker is :)
Oh ja, ben blij het gedaan te hebben hoor. Het zijn goede ervaringen, en je hebt nooit zoiets van: Had ik maar.
Heb een Golf GTI gehad en dan zijn ritjes naar Zwitserland en Duitsland toch een stuk geiniger. En als straatmotor een Aprilia RSV1000R. 1x open gehad op de A15, daarna nooit meer, het gaat echt te hard voor op de openbare weg.
 
This seems fun

Ik waardeer het absoluut om af en toe op een buitenweggetje de motor een beetje uit te laten, maar ik ben me er erg bewust van dat als ik ergens op een achteraf weg eraf ga, dan kan het maar zo zijn dat ik pas dagen later word teruggevonden. Ik lees vaker dan ik zou willen dat er weer een motorrijder vermist is die een paar dagen later dood opduikt een paar meter naast de weg. En dan hebben we het er niet eens over hoe lang het kan duren voordat er een ambulance bij is of voordat je in het ziekenhuis bent als je twee uur buiten de stad bent.

De afstanden zijn hier ook wel echt groter. Ik ben al gauw drie kwartier op de snelweg aan het rijden voordat ik ergens ben waar de wegen wat bochten hebben. "Even met de motor weg" is er daarom niet echt meer bij. Het is meteen een dagvullend programma.

Tel daarbij op hoe slecht sommige bestuurders hier kunnen rijden (zie ook Dash Cam Owners Australia) en ik rij nog maar weinig. Misschien 1x in de maand. De meeste ritjes zijn als ik naar vrienden ga die een uur buiten de stad wonen. Dan heb ik een excuus om te rijden zeg maar.

Ik overweeg wel eens de motor weg te doen, maar ik heb me er nog niet toe kunnen zetten. Elke keer als ik het overweeg heb ik weer een rit dat ik denk "ja, nee ik hou een motor" en dan komt de rekening van $800 voor wegenbelasting en de $300 voor verzekering weer binnen en dan twijfel ik weer, haha.

Met de auto hou ik het allemaal veel beschaafder. Ik heb geloof ik één keer in de 200 gereden tijdens een inhaal actie. Verder rij ik als een bejaarde. Moet ook wel met 270k km op de teller. Het ouwe besje moet nog even mee, zeker als je de huidige autoprijzen ziet.

Dus auto's als een 911 zijn leuk, maar waarschijnlijk wat aan mij verspilt. Ik denk dat ik veel meer lol zou hebben in een MX5 ND.
Gecombineerd met een Gladiator is dat volgens mij een uitstekende 2 car garage.
 
Dat klinkt zeker als een mooie garage!

De 392 is wel weer lekker Amerikaans. Moaaaar cubic inches!!!!

Over je naast de weg liggen, dat maakte wel indruk op me toen we net in Canberra aangekomen waren. Een meisje met haar auto in een ditch 15 kilometer buiten Canberra. Geen telefoon ontvangst. Beklemd in de auto. 3 of 4 dagen voor ze gevonden werd. (Wel overleefd gelukkig) It is different out here!
 
Dat klinkt zeker als een mooie garage!

De 392 is wel weer lekker Amerikaans. Moaaaar cubic inches!!!!

Haha, ja ik vond meer het onderstel en dergelijke een goeie upgrade. Je kunt ze ook krijgen met een Hellcat motor. Klinkt wel mooi met die supercharger, maar een beetje overkill. Een goeie V6 is meer dan prima.

Het is jammer dat de Mojave hier niet verkocht wordt. Dat model lijkt veel meer in lijn met het soort rijden wat we hier doen en is meer een concurrent voor de Ranger Raptor dan de rock crawler Rubicon.
Ik heb op de bucket list staan om een keertje naar Uluru te rijden plus als ik iets koop om mee offroad te kunnen, dat is een lange rit. Beter dat ik wat snelheid aan kan houden op de onverharde stukken ;)
 
Haha, ja ik vond meer het onderstel en dergelijke een goeie upgrade. Je kunt ze ook krijgen met een Hellcat motor. Klinkt wel mooi met die supercharger, maar een beetje overkill. Een goeie V6 is meer dan prima.

Het is jammer dat de Mojave hier niet verkocht wordt. Dat model lijkt veel meer in lijn met het soort rijden wat we hier doen en is meer een concurrent voor de Ranger Raptor dan de rock crawler Rubicon.
Ik heb op de bucket list staan om een keertje naar Uluru te rijden plus als ik iets koop om mee offroad te kunnen, dat is een lange rit. Beter dat ik wat snelheid aan kan houden op de onverharde stukken ;)
En, het top speed was altijd unlimited in NT… maar niet meer denk ik? Nu 130 volgens mij. (Wat sneller is dan waar dan ook)

Zal het filmpje vanavond eens kijken. Heb de 392 Wrangler laatst gezien. Maar niet de Gladiator.

Of toch maar een Bronco Raptor in Baja kledij? Lijkt erop dat Ford dat desert race segment onder controle heeft met de Raptor’s en Jeep het rock crawl hoekje. Verdeel en Heers ;)
 
De 392 Gladiator bestaat als fabrieksoptie (nog) niet. Net als de 4XE Gladiator. De verwachting is dat beide met de facelift volgend jaar komen. Alles wat je nu vindt met de V8 zijn swaps.

Ik weet nog niet helemaal wat ik van de Bronco vindt. Ik was erg onder de indruk toen ie uit kwam, maar inmiddels vind ik hem erg speelgoedauto achtig. Veel dingetjes eraan voelen net te soft en te gemaakt. De Wrangler is unashamedly een offroad hok zeg maar, terwijl de Bronco probeert ook nog een beetje een SUV te zijn. Sommige designs groeien over tijd, de Bronco is daar wat mij betreft niet één van.

Tel daarbij op dat de reviews zeggen dat het niet perse een betere auto is dan de Wrangler en het feit dat Ford vooralsnog geen plannen heeft om hem naar Australië te brengen. Tsjah, blijft niet zo heel veel over om van te houden in dat geval.

En sowieso wil ik een pick-up. De Wrangler bestaat al jaren, maar het was pas toen ze er een bak aan vast plakten dat ik interesse had. Net als een Defender 90 en de 130 die jij hebt.

Een tijdje geleden had ik onderstaande dingetje gephotoshopped op basis van de schets in één van de Bronco promo videos. Dat, als Raptor, in Australië? Misschien dat ik het dan weer eens overweeg ;)

(niet dat ik geld voor any of this heb :p )
s407mstuwze61.jpeg

1644391017207.png
 
Back
Top