Het grote auto topic

Ik snap helemaal wat je zegt over de Bronco, het is allemaal een beetje over de top. Maar had ik het laatst met @SteveSW over; Die Amerikanen doen tegenwoordig spannendere/maffere dingen dan menig ander auto land, en dat vind ik op zich wel tof (als is de uitwerking zeker niet altijd mijn ding, ik applaudisseer de lef)

Als ik aan 'maffe' auto's denk die je hier ziet, denk ik bijvoorbeeld de FJ Cruiser. Of van die auto's die je wel in Japan kunt krijgen maar verder nergens.
De Amerikanen hebben dan Hummer en Rivian EV's. De Bronco en allerlei muscle cars die zo uit een strip kunnen komen. In Europa kan ik even niets van dat soort heerlijke onzin bedenken (Denk Renault Speedster van jaren terug, of de Renault 5 Alpine of Clio of Espace met V10 enz. Veel Renault... ) Maar sta open voor suggesties, wellicht ben ik wat vergeten (ik sluit miljoenen auto's als Bugatti en Koenigsegg uit, want die zijn niet maf, die zijn gewoon duur en/of kruipen richting penis verlengingen)
 

Haha, ja soms beun ik wat dingetjes in elkaar. Dusseh als je een keertje een keertje wat gephotoshopped moet hebben weet je me te vinden ;)

Ennuh, ja de Amerikanen spreken me meer en meer aan tegenwoordig. Ik ben al jaren fan van de over-the-top Challenger modellen. De Lincoln met de 80th Anniversary edition Continental met de suicide doors.

Of gewoon schofterig onzinnige apparaten als de RAM TRX, Jeep Grand Wagoneer of de Hummer EV (zelf vind ik de Silverado EV die hetzelfde platform heeft interessanter).

Sowieso is m'n autosmaak hier verandert. Een Mustang is redelijk gewoon, al vind ik een 350R interessanter dan een nieuwe M3. Een C6 Corvette is een auto waar ik mezelf oprecht nog wel eens in zou kunnen zien, en als ik zou moeten kiezen tussen een ACR Viper en een 911 zou ik behoorlijk twijfelen.

Maar van alles wat er in Amerika te koop is op dit moment vind ik het toch wel het meest jammer dat we de Cadillac CT5-V Blackwing niet krijgen.

 
De Amerikanen hebben dan Hummer en Rivian EV's.

Die laatste komt ook snel hierheen. Helaas is het design niet helemaal mijn ding en de prijs zal ook huilen zijn. Maar verder wel een gave truck.

Ik ben zelf nooit fan geweest van Amerikaanse auto’s. Ik zeg niet dat er niks tussen zit wat me aanspreekt ( 1e Corvette, Eleanor, 1e Viper, Dodge Charger etc) maar echt fan of een warm gevoel dat ik wel met Ferrari heb, neuh. Ik vind het meestal vooral zeepkisten die hard rechtuit kunnen.
 
@FritsC; Vaak probeer ik ze direct hier te uploaden (wat vanwege grote niet altijd gaat al zijn de limieten wel aangepast vorig jaar)
Maar daarnaast staat mijn Insta open voor de hele wereld, dus je hoeft geen Instagram account te hebben om mijn foto's te zien. Gewoon klikkerdeklik op het linkje ;)
@Zwerver heeft een private setting op zijn Insta, dus voor hem is het wellicht handiger om ze hier wel te uploaden ;)
 
Zijn de updates daarmee inmiddels uitvoerig getest?
Yes they are :)

Prado staat nu 2 inch hoger, airbags eronder zodat de trailer goed hoog staat als we het zand in gaan, max trax, Rhino roof rack, extra light bar, nieuwe winch cable en ik ben vast nog een boel vergeten.


Sorry @FritsC en @Tim911 ik realiseerde me niet dat je een IG account moet hebben om gewoon te kijken:
C9431CE8-3FE7-4A36-8AB4-65D02F581D2C.png

FCA3F2D9-1B74-4B5C-92FD-4BB5809E2CFC.png

9AA6A250-DF73-44CF-A503-DDBBDBE661C0.png

7D8CE125-BBAE-472A-81A0-83F5230FA081.png

65FFBBC6-0E43-43BD-8C08-2C15AE03824D.png

546EC09D-9231-4E85-90EC-74EFB04EEE69.png
 
Very nice! mooi groen thema.
airbags achteraan voor de trailer? En maakt het een verschil?
Dat is iets dat wij (voorlopig) maar overgeslagen hebben voor de Prado-to-come.
Niet dat ik denk dat we het niet kunnen gebruiken, integendeel, maar op een bepaald moment lijkt het alsof alles wat je erbij hangt meer waard wordt dan de auto :). De GVM upgrade houdt wel in dat de auto automatisch een lift krijgt (dus dat is gratis;))
 
Last edited:
Kijk uit dat je niet ge-sued wordt. Max-trax is vast een registered trade mark :D Dat is nu net zoiets geworden als een Bahco. Merknaam en item zijn door elkaar gaan lopen ;)

Het groene thema had ik nog niet gezien, maar grappig ja. Is volgens mij de Ironman kleur.

De LED bar op het dak is geel licht? Ben ik wel in geïnteresseerd hoe dat werkt. Weet nog dat Franse auto's voeger gele lampen hadden omdat het minder irritant was in mist...? En hier helpt het wellicht tegen het weerkaatsen van het licht op de motorkap, zeker gezien het feit dat je een witte kap hebt. Heb op de Unimog een LED bar op het dak, maar ja, die neus is zo kort dat er geen licht op valt.

Even opgezocht:

What is the purpose of a yellow tinted headlight design?

The purpose of having yellow tinted headlights is to improve visibility at night by removing blue to violet colors from the wavelength spectrum.

What is the science behind yellow headlights?

On the color spectrum yellow light has a longer wavelength than blue to violet colors. The shorter the wavelength the harder it is for the human eye to see. When looking at the wavelength chart shown below, you can see yellow to red colors are ideal for seeing at night. In inclement weather, having a blue or white light shining on rain, fog or snow can cause a glaring effect thus reducing visibility. Yellow light does not reflect off water as easily as blue thus it can allow the driver to see the road more clearly.

What is the history behind yellow headlights?

Now that we know the science behind why yellow light is better than blue or white in night time driving conditions let us learn the history of yellow tinted headlights are called “French” lights. In 1936 the French government passed a law stating all vehicles produced from 1937 onward must have yellow headlights.

Although the main purpose was for safety, some say this was also a way for the French government to easily discern a French car from a foreign car while driving at night. This was important during World War II in the 1940’s. By 1993, the European Unionc forced France to conform to their standards of safety, thus the going away of the yellow tinted headlights in exchange for compliance of using white headlights. If a French car was first registered prior to 1993 you are able to still have yellow headlights.
 
Very nice! mooi groen thema.
airbags achteraan voor de trailer? En maakt het een verschil?
Dat is iets dat wij (voorlopig) maar overgeslagen hebben voor de Prado-to-come.
Niet dat ik denk dat we het niet kunnen gebruiken, integendeel, maar op een bepaald moment lijkt het alsof alles wat je erbij hangt meer waard wordt dan de auto :). De GVNM upgrade houdt wel in dat de auto automatisch een lift krijgt (dus dat is gratis;))
Die airbags maken het verschil tussen ingegraven zitten in de zachte rotzooi (heenweg naar de campsite) en gewoon lekker doorrijden zonder vast te zitten :D

Nee even serieus. Het scheelt. Niet alleen hangt je trailer hoger, maar je bent ook meer egaal. Dus denk aan die 2 inch die je extra krijgt? Die verlies je een stukje als je een 2 ton trailer achter de auto hangt en het gewicht zit wat verder naar voren. Ik weet niet of je het opgevallen is al met de Jeep, maar wat gebeurd er als jij de trailer erachter hangt?

@afterbang volgens mij gewoon wit hoor :D Zal de foto wel zijn.
 
Ik weet niet of je het opgevallen is al met de Jeep, maar wat gebeurd er als jij de trailer erachter hangt?
De Jeep heeft er niet zoveel last van.
Enerzijds door het Nivomat systeem (of zoiets; Ik heb de trailer nog niet getrokken sinds de lift. Maar Fulcrum heeft me beloofd dat ze dat ingecalculeerd hebben)
Anderzijds heeft onze SUV trailer een (gepatenteerd; beetje bizar) systeem van een 2e watertank die helemaal achteraan hangt en als je die vult kan je het gewicht beter verdelen voor een beter towball weight (best tussen 5-10% van je total weight)
Maar airbags lijken me fijn omdat je het schijnbaar redelijk perfect kan lregelen. Ook als je kampeert met bevoordeeld een rooftop tent kan je auto op oneven campground level zetten.
BTW: ik had ergens gelezen dat je trailer net iets meer nose down moet zijn. Regulations hierover verschillen ook per staat.
 
De Jeep heeft er niet zoveel last van.
Enerzijds door het Nivomat systeem (of zoiets; Ik heb de trailer nog niet getrokken sinds de lift. Maar Fulcrum heeft me beloofd dat ze dat ingecalculeerd hebben)
Anderzijds heeft onze SUV trailer een (gepatenteerd; beetje bizar) systeem van een 2e watertank die helemaal achteraan hangt en als je die vult kan je het gewicht beter verdelen voor een beter towball weight (best tussen 5-10% van je total weight)
Maar airbags lijken me fijn omdat je het schijnbaar redelijk perfect kan lregelen. Ook als je kampeert met bevoordeeld een rooftop tent kan je auto op oneven campground level zetten.
BTW: ik had ergens gelezen dat je trailer net iets meer nose down moet zijn. Regulations hierover verschillen ook per staat.

Goed punt, het is een interessant onderwerp. Ik zag dat als je een Fulcrum lift kit laat installeren een set of airbags maar 600 extra kost. Mijn Pajero heeft een lift kit nodig en is ook te week achterin nu, zelfs zonder load, dus ik wacht nog even totdat ik een boot heb en kijk dan even wat de achterkant gaat doen, maar dat er een liftkit met extra load en evt airbags komen lijkt me absoluut nodig.
 
Don't mind me. Ik gooi er even wat asfalt schrapers tussendoor om al dat offroad gedoe van jullie wat te off-setten.

Ik weet niet of ik het wel eens genoemd heb, maar Australië stond niet op onze originele lijst van landen om naartoe te gaan. We wisten eigenlijk niet zoveel over Australië. Een paar jaar voordat ik naar Australië kwam had ik een collega uit Melbourne en zij zei dat ze een Audi A3 reed, en ik schaam me om te moeten bekennen dat ik op dat moment dacht "dat is toch helemaal niet handig met al die onverharde wegen?". Ik zei het gelukkig niet hardop.

Rond die tijd was ik een van m'n favoriete Youtube kanalen aan het kijken. Mighty Car Mods. En ik zei tegen Annelies "huh, eigenlijk zijn dit vet leuke gasten, waarom hebben we nooit naar Australië gekeken?" Zo is Australië op de kaart verschenen voor ons. Daarvoor hadden we er nooit echt naar gekeken en kon ik met hand op m'n hard Sydney niet aanwijzen op een kaart.

Autocultuur was en is nog steeds iets wat ik leuk vindt hier en we hebben een aantal mensen hier die best aardig met een camera zijn. Dit kanaal in Sydney is één van de meest bekende kanalen voor dit soort content:


Ze werken onder andere met deze twee mensen:

(Melbourne based)

(Sydney based)


Australië is soms best een nanny-state als het om auto's gaat en we hebben het niet zo goed als Nieuw-Zeeland en Amerika, maar het is eindeloos veel beter dan Nederland!
 
Last edited:
Daar moet ik even voor gaan zitten (de filmpjes) Maar als ik dan 1 buikschuiver op mijn wensenlijst mag zetten: een Nissan Skyline GTR (34) Ja alstublieftdankuwel .

We komen er op terug!

nissan-skyline-r34-gt-r-v-spec-ii-c217225102018164129_3.jpg
 
Ik plug ondertussen even wat "Ozzie made" manufacturers, ik heb hier mijn vloermatten vandaan en bij een andere toko nu canvas seat covers, beide lokale bedrijfjes in Brisbane area. En prima geprijsd.

Ik moet nog even wachten tot mijn seat covers binnen komen en zal wat foto's posten, maar bij een collega zijn 2018 Prado zag het er prima uit.

Sandgrabba floor mats

Ozzie made seat covers
 
Last edited:
Daar moet ik even voor gaan zitten (de filmpjes) Maar als ik dan 1 buikschuiver op mijn wensenlijst mag zetten: een Nissan Skyline GTR (34) Ja alstublieftdankuwel .

We komen er op terug!

nissan-skyline-r34-gt-r-v-spec-ii-c217225102018164129_3.jpg

Dit is ook 1 van mijn favorieten, maar helaas veel te kostbaar nu.
 
Back
Top