Het grote auto topic

Dit is de oplossing van een Youtuber die ik eerder heb gedeeld:


R35 met een R34 body swap ;)

Wat een onzinnige prijzen allemaal tegenwoordig...
 
oooo mijn eerste bakkie was een donkerblauwe Mini! Reed als de brandweer met een 1300cc motor, reesde iedereen eruit bij het stoplicht (alleen de eerste 50 meter) en het had een open dakje, altijd handig voor lange spullen :) Goede herinneringen!
 
oooo mijn eerste bakkie was een donkerblauwe Mini! Reed als de brandweer met een 1300cc motor, reesde iedereen eruit bij het stoplicht (alleen de eerste 50 meter) en het had een open dakje, altijd handig voor lange spullen :) Goede herinneringen!
Dat is wel een hele gave eerste auto!!!

Mijne was een ‘79 Opel Kadett die ik kocht voor 500 gulden. Volledig stripte en over liet spuiten bij de garage waar ik toen werkte in een jaren 50 aqua kleur. Toen was het iig een opvallende Kadett 😂

Maar ik kan niet tegen een Mini op!
 
oooo mijn eerste bakkie was een donkerblauwe Mini! Reed als de brandweer met een 1300cc motor, reesde iedereen eruit bij het stoplicht (alleen de eerste 50 meter) en het had een open dakje, altijd handig voor lange spullen :) Goede herinneringen!
Mijn Mini was zeker niet mijn eerste auto, maar wel de leukste. Van de zaak :). Een zwarte (huisstijl van mijn werkgever), met elektrisch vouwdak, cd-wisselaar, kangoeroehekken voor en achter, LM velgen, wortelnotenhouten pook, stuur en dashboard. Veel te prijzig en glossy, maar hij werd continu ook gebruikt voor promotiedoeleinden, trouw- en begrafenisauto en meer van dat fraais. Inderdaad, ze hebben zoveel vermogen bij zo weinig gewicht dat je iedereen eruit knalt bij het stoplicht.

Nee, ik startte in 1983 voor 1700 gulden met een 10 jaar oude 1644905774665.png
 
Last edited:
Renault 4. Daar heb ik als heel klein kereltje mee door Frankrijk gereisd (op de achterbank natuurlijk)

Ik denk trouwens dat jouw Mini en die van @Red dust beide Mini heten maar verschillende auto’s zijn en een jaar of 30 uit elkaar liggen ;)
 
Renault 4. Daar heb ik als heel klein kereltje mee door Frankrijk gereisd (op de achterbank natuurlijk)

Ik denk trouwens dat jouw Mini en die van @Red dust beide Mini heten maar verschillende auto’s zijn en een jaar of 30 uit elkaar liggen ;)
Keine Ahnung. Mijn Mini was nieuw gebouwd in 1994. En @Red dust is veuuuul jonger dan ik dus you do the math :).
 
Goede vraag, ik denk dat @Red dust aan de mini refereerde van een paar posts terug, (de originele) en jij aan de ‘BMW’ mini? Maar het zijn allemaal aannames 😎

Edit: I Stand corrected! 1994 is ook de originele Mini natuurlijk.

Yes, de Cooper classic. Hij was een eenmalig bouwproject in de UK in 1994 en werd netjes bezorgd direct van de boot naar de dealer op een ongelooflijk lange autotrailer met verder niks erop. Wij lagen bij de dealer allemaal rollend over de vloer :).
Ik hoop dat hij nog ergens rondrijdt, heb hem nooit meer kunnen terugvinden.
 
Mijn eerste bolide (in deze kleur) een Mitsubishi Lancer uit '88, gekocht voor 5000 gulden. Ik had hem al staan voordat ik mijn rijbewijs had. Het was een automaat wat toendertijd best problemen gaf omdat mijn volgende auto manual was, nu stap ik blindelings van auto naar manual en weer terug, maar toen echt niet. Ik heb er ongeveer 4 jaar mee gereden en flink mee geragd, maar heb er nooit wat mee gehad! Japanse bouwkwaliteit toch. Nu ben ik 20 jaar later weer terug bij Mitsubishi, dus de cirkel is rond zeg maar.
Merkvast ben ik nooit geweest, ik heb van alles gehad: BMW, Mercedes, Lexus, Opel, Ford, Mitsubishi, VW.

1988-mitsubishi-lancer-sedan-white-1200x800.jpeg
 
Mijn eerste? Een Franse! Maar wel wit.

Citroen-3.jpg
 
Yep, wit is geen kleur (voor een auto)
Mijn eerste auto was dan ook zwart 😋, Volkswagen Golf I

Wit is de enige kleur voor in de tropen, mooie bijkomstigheid: je lak beschadigd niet door de zon zoals je met vaak andere kleur auto’s ziet.
 
In NL heb ook een heel aantal zwart metallic auto’s gehad. Toentertijd was er ook het gezegde: Met een witte blijf je zitte. Maar die tijd is al lang voorbij. Dat is een beetje uit de Golf 1 tijd ;)

Zwart kan soms een wat luxer/stoerder/sinister/‘aso’* image geven (* doorstrepen wat niet van toepassing is)
Wit is dan wat neutraler maar kan op de juiste auto/met juiste accenten ook stoer zijn. Verder is het wat praktischer in sommige opzichten.

Maar ach, kleur is verder net zo subjectief als merk en type auto. Ik heb een brandweer rode Defender dus mag niets zeggen. Waarom rood? Niet omdat ik een rode wilde. Maar omdat het de beste was die er te koop was indertijd en het echt een ex-brandweer auto is 😂
 
Don't mind me. Ik gooi er even wat asfalt schrapers tussendoor om al dat offroad gedoe van jullie wat te off-setten.

Ik weet niet of ik het wel eens genoemd heb, maar Australië stond niet op onze originele lijst van landen om naartoe te gaan. We wisten eigenlijk niet zoveel over Australië. Een paar jaar voordat ik naar Australië kwam had ik een collega uit Melbourne en zij zei dat ze een Audi A3 reed, en ik schaam me om te moeten bekennen dat ik op dat moment dacht "dat is toch helemaal niet handig met al die onverharde wegen?". Ik zei het gelukkig niet hardop.

Rond die tijd was ik een van m'n favoriete Youtube kanalen aan het kijken. Mighty Car Mods. En ik zei tegen Annelies "huh, eigenlijk zijn dit vet leuke gasten, waarom hebben we nooit naar Australië gekeken?" Zo is Australië op de kaart verschenen voor ons. Daarvoor hadden we er nooit echt naar gekeken en kon ik met hand op m'n hard Sydney niet aanwijzen op een kaart.

Autocultuur was en is nog steeds iets wat ik leuk vindt hier en we hebben een aantal mensen hier die best aardig met een camera zijn. Dit kanaal in Sydney is één van de meest bekende kanalen voor dit soort content:


Ze werken onder andere met deze twee mensen:

(Melbourne based)

(Sydney based)


Australië is soms best een nanny-state als het om auto's gaat en we hebben het niet zo goed als Nieuw-Zeeland en Amerika, maar het is eindeloos veel beter dan Nederland!
About die nanny state. Sommige vinden van wel, anderen vinden van niet. Degene die vinden dat er veel kan geven aan zolang een engineer er voor aftekent het OK is. Dus de sky is the limit zolang het technisch in orde is. Ik weet er niet genoeg van om er een oordeel over te hebben.
Ik denk dat eigenlijk in NL ook weinig kan/kon, maar daar deed ik het gewoon hahaha.

Heb even de twee Japanse getinte filmpjes gekeken. Die ene met de detailing shots erin heeft mijn relatie met Alice de Defender aardig verstoord. Ze heeft nu gezien hoe je gepamperd kunt worden als auto, ze wist niet dat dat bestond (en zal het ook nooit meemaken hahaha)

De andere zijn dan weer voor later!

Trouwens, met de prijzen voor een R34 ga je echt wel denken over een GT-R (35) :eek:
 
In NL heb ook een heel aantal zwart metallic auto’s gehad. Toentertijd was er ook het gezegde: Met een witte blijf je zitte. Maar die tijd is al lang voorbij. Dat is een beetje uit de Golf 1 tijd ;)

Zwart kan soms een wat luxer/stoerder/sinister/‘aso’* image geven (* doorstrepen wat niet van toepassing is)
Wit is dan wat neutraler maar kan op de juiste auto/met juiste accenten ook stoer zijn. Verder is het wat praktischer in sommige opzichten.

Maar ach, kleur is verder net zo subjectief als merk en type auto. Ik heb een brandweer rode Defender dus mag niets zeggen. Waarom rood? Niet omdat ik een rode wilde. Maar omdat het de beste was die er te koop was indertijd en het echt een ex-brandweer auto is 😂
Als je van black on black houdt, of zoals de ozzies zeggen: Murdered out:

Dit was mijn SLK in NL. Incl 2 tone geperforeerd leder. En ja @Thijsvr met handbak :)

19959391_10210394953054905_8194576294276091425_n.jpeg
 
Back
Top