Het grote auto topic

Looks good @Tim911 !

Ik heb verder niets tegen zwart, of wit, of.... Heb een zwarte Golf GTI gehad, dat is wel volgens het standaard snel, zwart, agressief idee zeg maar ;)

Nu hebben we een witte Jeep en dat maakt hem toch net wat vriendelijker dan een zwarte. Ik vind hem in zwart ook mooi. Maar dat is toch iets meer Brisvegas/Gold Coast-style zeg maar ;)
 
Looks good @Tim911 !

Ik heb verder niets tegen zwart, of wit, of.... Heb een zwarte Golf GTI gehad, dat is wel volgens het standaard snel, zwart, agressief idee zeg maar ;)

Nu hebben we een witte Jeep en dat maakt hem toch net wat vriendelijker dan een zwarte. Ik vind hem in zwart ook mooi. Maar dat is toch iets meer Brisvegas/Gold Coast-style zeg maar ;)

Ik heb verder persoonlijk ook geen voorkeur voor kleur, heb van alles gehad. Sommige auto's smoelen beter in een donkere kleur, zoals deze SLK vind ik.

Hier in de tropen was het een bewuste keuze om een witte Pajero te kopen, Ik vind de antraciete kleur hem wel beter staan, en geeft hem een luxere uitstraling, maar was voor mij geen optie hier. Waarschijnlijk de enige kleuren die ik hier zou kopen is wit en zilver.

Mijn auto is nooit overdreven warm, zelfs niet geparkeerd in de volle zon. De lak blijft in goede staat en je ziet het vuil niet zoals op een zwarte auto. En als je per ongeluk op de motorkap of op een ander bodypanel leunt dan verband je niet je armen. De Mitsubishi modellen uit het bouwjaar van de mijne staan niet bepaald bekend om hun hoge kwaliteit lak zeg maar.

Op het werk hebben we een vergelijking gedaan tussen een donkere prado en mijn auto naast elkaar geparkeerd, en de mijne was aanzienlijk koeler van binnen. Voor mij is het dus zuiver praktisch.

@afterbang die rode Defender is quirky en daarom cool. Dat is geen 13 in een dozijn auto en kan daardoor best een gewaagd kleurtje hebben vind ik.
 
Op het werk hebben we een vergelijking gedaan tussen een donkere prado en mijn auto naast elkaar geparkeerd, en de mijne was aanzienlijk koeler van binnen. Voor mij is het dus zuiver praktisch
Ik verkies een coolere looking car 😉 als ik mag kiezen. Er is airco en carports voor iets hè (en lak protection maar na wat gegoogled hebben we dat toch niet gekozen. Vrij prijzig en blijkbaar niet altijd effectief). Ik ga wel proberen de Prado onder carport te zetten (eerst een huis met carport vinden ☺️)
Tot voor Annelies lease auto’s hebben we altijd 2e hands gehad en valt er inderdaad soms niets te kiezen. In Nederland en België waren meeste auto’s niet wit dus heb ik nooit voor het dilemma gestaan.
Mijn dochters auto, een 2e hands Nissan Micra, is licht blauw en heeft de tropenvlekken. Mijn eerste auto hier in Australië, een Toyota Corolla metallic grey had ze ook. Comes with the price I guess. En waarschijnlijk merk/type/leeftijd/onderhoud/gebruik.
 
Mijn eerste auto was een Citroen Xsara - die hield het niet zo heel erg lang vol. Toen een rode Peugeot 106, met 4 versnellingen, lekker zuinig! Daarna een nieuwe lease zwarte Renault Clio, die weer ingeruild voor een andere 106 (200 euro voor betaald, beste wel een goede deal) en toen die toch echt opgereden was een grijze Opel Corsa automaat (oude auto van overleden opa). Toen begon het echtere werk en kochten we de Troopy...

Ons Australische lijstje is ook nog niet zo indrukwekkend met een good old Holden Jackeroo, Toyota Hiace camperbus en nu een VW Golf (2014). De prijzen hier voor auto's maken het dromen over allerlei auto's wel een stuk makkelijker! Zag laatst nog mijn droomauto ('65 Mustang) voor slechts 35k, in ogenschijnlijk goede staat. Dat is nog steeds een boel geld, maar wel behapbaar!
 
En dan te bedenken dat alles nu overdreven duur is @HeinC ;)
Er zijn nog wel enkele bargains te vinden, ik ga zondag even naar een boot kijken. (Is er al Het grote boat topic?)

Maar inderdaad, het lachen vergaat je snel hoor nu. Toen ik 2 jaar terug naar een 200 keek kon je ze nog voor rond de 35k oppikken met 220.000 op de klok, net als een 76 voor rond dat bedrag. nu betaal je minimaal 45-50.
 
Er zijn nog wel enkele bargains te vinden, ik ga zondag even naar een boot kijken. (Is er al Het grote boat topic?)

Maar inderdaad, het lachen vergaat je snel hoor nu. Toen ik 2 jaar terug naar een 200 keek kon je ze nog voor rond de 35k oppikken met 220.000 op de klok, net als een 76 voor rond dat bedrag. nu betaal je minimaal 45-50.
De Unimog is aangekocht voor 25k. Zou nu 35k zijn (zonder de extra’s die ik er zelf in gestopt heb)
De Defender was 35k 5 jaar terug. Nu easily 45k of zo.
 
De Unimog is aangekocht voor 25k. Zou nu 35k zijn (zonder de extra’s die ik er zelf in gestopt heb)
De Defender was 35k 5 jaar terug. Nu easily 45k of zo.
Wie had ooit gedacht dat een auto winst zou opleveren. Behalve voor classics. Of is een landcruiser V8 van 2 jaar terug nu ook al een classic. Ik duim voor de Prado en Jeep ☺️
 
Wie had ooit gedacht dat een auto winst zou opleveren. Behalve voor classics. Of is een landcruiser V8 van 2 jaar terug nu ook al een classic. Ik duim voor de Prado en Jeep ☺️

Jeep lijkt me niet, of het moet een gladiator zijn, maar die shopping trolley 🛒 (quote Ronny Dahl) houdt zijn waarde prima vast.
 
Toen ik 2 jaar terug naar een 200 keek kon je ze nog voor rond de 35k oppikken met 220.000 op de klok, net als een 76 voor rond dat bedrag. nu betaal je minimaal 45-50.
Dat is me inderdaad ook al opgevallen.. zal toch op een gegeven moment (als er weer meer geimporteerd kan worden) wel meer omlaag gaan? Al roept men dat ook alweer bijna 2 jaar ;-)
 
Keine Ahnung. Mijn Mini was nieuw gebouwd in 1994. En @Red dust is veuuuul jonger dan ik dus you do the math :)
Goede vraag, ik denk dat @Red dust aan de mini refereerde van een paar posts terug, (de originele) en jij aan de ‘BMW’ mini? Maar het zijn allemaal aannames 😎

Edit: I Stand corrected! 1994 is ook de originele Mini natuurlijk.

Klopt, modelletje uit de jaren 80, gekocht in 1993 als tweede auto. Daarna vele jaren met veel plezier Fiat gereden (Uno, Bravo, 2x Stilo) en ook in Toyota Avensis en Prius heel wat kilometers afgeragd in NL.
 
Dat is me inderdaad ook al opgevallen.. zal toch op een gegeven moment (als er weer meer geimporteerd kan worden) wel meer omlaag gaan? Al roept men dat ook alweer bijna 2 jaar ;-)

Je zou zeggen van wel, je ziet nu dat het gebruikte boot en caravan aanbod flink begint op te lopen, waar er eerst letterlijk niks te koop was zijn er nu genoeg te koop van 1-2 jaar oud. Nu nog wel vaak met COVID tax. Ik denk dat als straks de Internationale grenzen weer open gaan het aanbod flink zal stijgen en de prijzen gestaag weer wat gaan normaliseren. Kan nog wel een jaartje duren maar het kan toch niet uitblijven zou je denken.
 
Wie had ooit gedacht dat een auto winst zou opleveren. Behalve voor classics. Of is een landcruiser V8 van 2 jaar terug nu ook al een classic. Ik duim voor de Prado en Jeep ☺️

Het is alleen winst als je niets terug hoeft te kopen ;)

Landcruisers zijn altijd al enorm waardevast gebleken in Australia, maar nu extreem door de covid tax, en de angst om aan de V6 te moeten. (wat een beul van een motor blijkt te zijn).
 
Don't mind me. Ik gooi er even wat asfalt schrapers tussendoor om al dat offroad gedoe van jullie wat te off-setten.

Ik weet niet of ik het wel eens genoemd heb, maar Australië stond niet op onze originele lijst van landen om naartoe te gaan. We wisten eigenlijk niet zoveel over Australië. Een paar jaar voordat ik naar Australië kwam had ik een collega uit Melbourne en zij zei dat ze een Audi A3 reed, en ik schaam me om te moeten bekennen dat ik op dat moment dacht "dat is toch helemaal niet handig met al die onverharde wegen?". Ik zei het gelukkig niet hardop.

Rond die tijd was ik een van m'n favoriete Youtube kanalen aan het kijken. Mighty Car Mods. En ik zei tegen Annelies "huh, eigenlijk zijn dit vet leuke gasten, waarom hebben we nooit naar Australië gekeken?" Zo is Australië op de kaart verschenen voor ons. Daarvoor hadden we er nooit echt naar gekeken en kon ik met hand op m'n hard Sydney niet aanwijzen op een kaart.

Autocultuur was en is nog steeds iets wat ik leuk vindt hier en we hebben een aantal mensen hier die best aardig met een camera zijn. Dit kanaal in Sydney is één van de meest bekende kanalen voor dit soort content:


Ze werken onder andere met deze twee mensen:

(Melbourne based)

(Sydney based)


Australië is soms best een nanny-state als het om auto's gaat en we hebben het niet zo goed als Nieuw-Zeeland en Amerika, maar het is eindeloos veel beter dan Nederland!
@Thijsvr Allemaal coole videos hoor! Jimmy's R32 op 0:30 seconden. Precies op de maat :up: Die RS6 met ski box :) Toen de eerste RS6 uitkwam waren de meeste Duitse auto's begrensd op 250km/h. De RS6 niet. Dus ik bedachte dan ook hoe cool het zou zijn om op weg naar wintersport, met skibox op het dak en golden retriever uit het achterraam hangend, Porsches in te halen met 250+😅
 
Op zoek naar een foto van mijn eerste aqua groene Opeltje (nog niet gevonden) kwam ik wel deze foto tegen.
1994 mijn eerste trip echt ver weg, op naar het beloofde land California (daar ben ik op een gegeven moment van terug gekomen ;) )

Deze 1949 Plymouth was onze loaner voor de eerste dag of twee tot we onze super saaie Ford... weetikveel rental kregen. Dit is wel oudste auto waar ik ooit zelf in gereden heb, dat is zeker!

IMG_5103.jpeg
 
Mooi! Hoe meer anti-reclame van mensen die een YT channel draaiend moeten houden (en dus maar wat controversieels in de ether gooien) des te beter. Houdt de prijzen een beetje normaal in deze debiele markt voor iedereen die lekker goedkoop een fijne auto willen rijden :)

* Full disclosure, heb het filmpje niet gekeken. Kreeg wel eens wat van doorgestuurd van deze of gene. Maar heb die gozer ooit een paar jaar geleden is een keer gezien en vond het een enorm ei. Op de stapel: Zonde van mijn tijd!
 
Hij is geen fan van Jeep he

Haha is ie ergens fan van? Ik denk dat ie met de fiets rijdt. Maar hij is komisch.
Maar deze is best goed: op 1:30 zegt ie “I love Grand Cherokee”. En toen zijn mijn gedachten afgedwaald en ben ik wat Hans Teeuwen gaan kijken, ook grappig 🤣.
 
Haha is ie ergens fan van? Ik denk dat ie met de fiets rijdt. Maar hij is komisch.
Maar deze is best goed: op 1:30 zegt ie “I love Grand Cherokee”. En toen zijn mijn gedachten afgedwaald en ben ik wat Hans Teeuwen gaan kijken, ook grappig 🤣.

Hij is vaak enorm kritisch, en ook wat zeikerig. Een beetje hoe ASPW ook overkomt. Echter vind ik dat hij wel vaak een punt heeft, zijn betoog over de 300 series, Toyota’s garantie, tow capacity van de musso en dit over jeep. Veel over jeep is gewoon terug te vinden en hij zit er zeker niet naast. Net als over andere merken. Ik vind het te makkelijk om te zeggen “dat hij maar wat roept” maar idd, de pijp moet wel blijven roken.

Hans Teeuwen, dat is nou humor wat ze hier niet kennen 😉 legend.
 
Back
Top