Het grote auto topic

Wat een geklets voor EV's zeg... Maar wel een goede discussie en ik hoop dat over een paar jaar Australia wat meer (goedkopere) opties heeft.

Nu maar even wat ICE nieuws, 11 maart mijn nieuwe auto opgehaald. Zie hier, Shiro 😍
Interessante upgrade van de Mazda3 (waar we heel erg van genoten hebben). De upgrades zitten hem meer in meer vermogen, 4wd, hogere zit en meer ruimte, want de Mazda was net iets luxer. Dat mag de pret niet drukken en we zijn allebei erg blij met de T-roc. Hij is al uitgebreid getest, met een weekendje naar de Southern Highlands :). Ik ben vooral fan van de kleur, White Silver...IMG_1039.jpg

@Jagermeester FAT ride zo met die grote wielen en die kleur is echt geweldig mooi. Het doet mij denken aan een matt wrap, erg geslaagd.

En ja, hier staat toch wel echt een auto. Dik profiel. Die nieuwe mazda 3 hatchback heeft zo'n raar kontje, doe mij deze V-Dub maar!

Wat een geklets voor EV's zeg... Maar wel een goede discussie en ik hoop dat over een paar jaar Australia wat meer (goedkopere) opties heeft.

Nu maar even wat ICE nieuws, 11 maart mijn nieuwe auto opgehaald. Zie hier, Shiro 😍
Interessante upgrade van de Mazda3 (waar we heel erg van genoten hebben). De upgrades zitten hem meer in meer vermogen, 4wd, hogere zit en meer ruimte, want de Mazda was net iets luxer. Dat mag de pret niet drukken en we zijn allebei erg blij met de T-roc. Hij is al uitgebreid getest, met een weekendje naar de Southern Highlands :). Ik ben vooral fan van de kleur, White Silver...View attachment 1758
Mooie lijn, goede kleur!

Dan nog een stap verder weg van EV en Groen ;)

Zondag stoppen voor de politie (voor blaastest)
Draait raampje naar beneden van de Unimog.
" What a rig mate! " is het eerste wat de agent zegt :D

(En fijn dat ik de spatborden verbreed heb zodat de wielen niet illegaal uitsteken ;) )

Last edited:
Dan nog een stap verder weg van EV en Groen ;)

Zondag stoppen voor de politie (voor blaastest)
Draait raampje naar beneden van de Unimog.
" What a rig mate! " is het eerste wat de agent zegt :D

(En fijn dat ik de spatborden verbreed heb zodat de wielen niet illegaal uitsteken ;) )
Dat is ook zo'n idiote regel. Ja, je wielen mogen niet buiten de wielkasten komen. En hoppa, daar komen de Bunnigs-hazen met hun deurmatten en lijm om de wielkasten breder te maken....

Ik pakte de 3-serie even omdat die a) ongeveer even duur is b) ongeveer even groot(?)
Weggedrag van Model 3 en 3-series zit ook dicht bij elkaar.
Maar pak anders een Alfa Guilia. Niet Duits ;) Sommetje is hetzelfde uiteindelijk. 20k goedkoper over 5 jaar.

Het ging me meer om de TCO. Voor ~65k aanschaf + 5 jaar rijden is de EV veel goedkoper (EN milieu vriendelijker)
Als je dus de TCO neemt kun je bijna een Model S rijden voor de prijs van een dikke 3 serie. En ik heb de Model S 2x gereden, dus ik weet wel wat ik zou kiezen dan. Het is echt een heel andere wereld. Onvergelijkbaar. Niet in geld uit te drukken 😉
Er zijn alleen legio mensen zoals ik, die rijden in een 15 jaar oude auto van rond de $10k. Die denken niet eens na over een bedrag van $65k...

(Tenzij er budget is voor een lambo :p)

Ja al ff geleden gepost en ik zie het nu pas, wel een hele nette kleur voor de wagen ziet er strak uit zo. Veel rij plezier!

Er zijn alleen legio mensen zoals ik, die rijden in een 15 jaar oude auto van rond de $10k. Die denken niet eens na over een bedrag van $65k...

(Tenzij er budget is voor een lambo :p)
Mijn LX470 is van 2002 dus 20 jaar oud.
Afgelopen weekend bijna 1200 km mee gereden naar de Helena and Aurora Ranges, Mount Elvire en Lake Baladji.

Mijn LX470 is van 2002 dus 20 jaar oud.
Afgelopen weekend bijna 1200 km mee gereden naar de Helena and Aurora Ranges, Mount Elvire en Lake Baladji.

Ja maar die dingen zijn onverwoestbaar. hoeveel op de klok? Ik had in NL een Lexus IS200 met 520.000 op de klok en lekte geen druppeltje olie.

Ja maar die dingen zijn onverwoestbaar. hoeveel op de klok? Ik had in NL een Lexus IS200 met 520.000 op de klok en lekte geen druppeltje olie.
Bijna 300,000km en de motor loopt nog net zo soepel en stil als toen ik het kocht 8 jaar geleden.

Van het weekend maar even hier kijken en wellicht de Unimog in schrijven voor de race in October? :)

THE NOOSA HILL CLIMB​

The Noosa Hill Climb is Australia's Championship Hill Climb Event.​

The Noosa Hill Climb is one of the most exciting Hill Climbs in Australia.
Held on 1.5 Km’s of cambered bitumen with a blend of 14 tight and moderately sweeping corners through the National Park.

Back