Het is erg duur, ze lieten al blijken het komende jaar vol geboekt te zitten dus kunnen vragen wat ze willen. En ik ben met je eens dat iets wat veel geld kan kosten niet duur hoeft te zijn, iets met goedkoop is duurkoop etc.
Ter vergelijking: een toko in Perth doet dezelfde engine en gearbox conversie en kost 25k.
Toko in Brisbane doet een conversie met 6 speed ZF auto, nieuwe aircon en Ford Turbo Barra engine voor 22k.
Dus ja, het is duur. Maar je hebt gelijk, het zijn veel shed jobs en het uurloon alles bij elkaar opgeteld nekt je. Er is een ander bedrijfje in WA welke drive in drive out conversions doet met de turbo diesel uit de 100 series voorzien van automaat. Hij kan het vrij snel doen en laat me de prijs weten, ben ik wel benieuwd naar. Dit schijnt veruit de goedkoopste optie te zijn. Rond de 10-12k incl motor heb ik me laten vertellen.
Als ik die 50k al had had ik het inderdaad aan een nieuwe auto besteed, maar bijvoorbeeld als je die barra conversie als voorbeeld neemt (ik weet het het is geen diesel, maar wel bijna 300pk) = 22k, + een 105 series petrol van zeg 14k. Barra NA conversion start bij 17k trouwens. Dan voor 10k je 4 inch lift met 35's, nieuwe radius arms, versterkte diff housing en remote res shocks.
Dan heb je min of meer voor 47k een offroad touring weapon MET solid axles. (je kan de lift etc ook altijd later doen) waarmee je alles kunt tackelen, kijk eens wat je voor dat budget voor 76, 79, of 200 series hebt. Stock standaard ouder apparaat waar je dan ook nog van alles aan moet verspijkeren. En ik weet dat de 105 series een 20 jaar oude auto is maar met rust protection of een wrap/ rhino clear coat kom je een heel eind. En een nieuwe gearbox, engine en aircon unit doet hierin natuurlijk ook wonderen.