Het grote auto topic

@Afterbang: Ik wist niet dat jij zo'n nostalgicus was? Ze zijn wel te vinden, maar jij wacht uiteraard tot je hoog en droog down under zit. Mooie bak for sure

2010-05-29_David en LC(1).jpg
Nog steeds spijt dat-ie weg is...

T7-688.jpg

Weet niet of ik een nostalgicus ben. Maar het is wel zo dat ik een Land Rover Defender en een FJ40 wel nog 'echte' auto's vind. Daarbij wordt de Defender al min of meer sinds net na de 2e wereldoorlog gebouwd (met wat updates her en der maar nog steeds herkenbaar) De FJ40 is de Japanse kopie eigenlijk, roest alleen wat harder dan een Aluminium LaRo. Maar Japanners zijn wel meester kopieerders, dus geen fout woord over de FJ ;)

Onder de kap zijn een 70 en 40 series redelijk hetzelfde trouwens ;) Maar zeker een stoere bak die je daar had. Een echte mannenauto (sorry dames :oops: )

Goh, ik zie mezelf er ook nog mee rijden. Alleen kost het zoveel geld en kennen we niks van auto's dus een ouder model is zo ook prijzig als je er vanalles vervangen moet worden. We zijn al even aan het denken om ons rav 4 'tje in te ruilen. Wat is ie klein als ie naast de meeste echte 4x4 staat!
Voor door de week zou ik dan een jeep willen. Moet dan niet echt groot zijn. Gewoon kids van school halen en boodschappen doen. Hier echter ook langs alle kanten tegenwind en iedereen die ons jeep afraadt omwille van de hoge kosten. Maar ik vind ze zo ferm! Gaap elke jeep na die ik tegenkom en dat zijn er toch wel wat hoor.
Als je al die dikke bakken hier ziet rijden, vraag je je af waar die ozzies het geld vandaan halen. Prado kost 90.000 dollar nieuw en tweedehands is ie voor ons ook nog te duur. Patrols al bijna niet te vinden tweedehands. Padjero is ook ferm...duur! :)
Sponsers hier of zal ik maar op de lotto spelen?

Als je al die dikke bakken hier ziet rijden, vraag je je af waar die ozzies het geld vandaan halen. Prado kost 90.000 dollar nieuw en tweedehands is ie voor ons ook nog te duur. Patrols al bijna niet te vinden tweedehands. Padjero is ook ferm...duur! :)
Sponsers hier of zal ik maar op de lotto spelen?

Simpel... De meeste ozzies financen de boel.

We gaan vandaag is kijken of de grand vitara wat is. Die heeft tenminste low range 4x4 en de 3 deurs is redelijk betaalbaar.

De vitara gaat het toch niet worden.

Na de suzuki dealer kwamen we de nissan dealer tegen en die had op zich een leuke aanbieding voor een Nissan Navara D22. (dual cab). Nog niet gekocht, maar zitten er wel sterk over na te denken.

Helemaal na het zien van het volgende filmpje...

Vooral grappig na 5 min, dan gaat ie op 3 wielen verder.
:D

Moeten we alleen wel opschieten want ze hadden maar een paar op voorraad die voor die prijs weg moeten...

:up: Ja, dat is wel een hele ruige back! :up:

Double cab UTE's kunnen mijn goedkeuring altijd wegdragen! Best of both worlds. Een grote bak voor je tent of andere zooi. En binnen meer ruimte dan een Single cab. Ik ben voor :)

Ik denk niet dat wij ooit nog iets anders dan een dual cab ute gaan rijden! We hebben sinds een paar maanden een Mitsubishi Triton 4x4 en die bevalt heel goed. Sommige dual cab utes zijn zo gigantisch duur, en helemaal als je een 4x4 wilt, maar manlief heeft goed rondgekeken en vond deze deal voor $32,000 bij een autodealer in een rural gebied. Scheelde zo een paar duizend met een dealer in de stad, voor exact dezelfde auto met dezelfde opties. Ik vind $32,000 nog steeds aan de prijs maar als je dan bedenkt dat ik eerst verliefd was op de Ford Ranger met bells & whistles en die dan toch op minstens zo'n $50,000 zou komen... yikes. Dan vind ik de uiteindelijke deal nog best goed! Zo'n Ranger ziet er dan wel ontzettend stoer uit maar met de Triton is ook niks mis. En een 4x4, dat heb ik nooit eerder gehad, opent weer nieuwe deuren (of modderbakken, lol). En wat voelt het fijn om zo hoog te zitten als je rondrijdt, king of the road!

Enne ik zie ernaar uit om mijn broertje die in augustus voor het eerst naar Australië komt in de Triton rond te rijden. Toch best een stoer bakkie voor een doorsnee kaaskop! :D

Ik denk niet dat wij ooit nog iets anders dan een dual cab ute gaan rijden! We hebben sinds een paar maanden een Mitsubishi Triton 4x4 en die bevalt heel goed. Sommige dual cab utes zijn zo gigantisch duur, en helemaal als je een 4x4 wilt, maar manlief heeft goed rondgekeken en vond deze deal voor $32,000 bij een autodealer in een rural gebied. Scheelde zo een paar duizend met een dealer in de stad, voor exact dezelfde auto met dezelfde opties. Ik vind $32,000 nog steeds aan de prijs maar als je dan bedenkt dat ik eerst verliefd was op de Ford Ranger met bells & whistles en die dan toch op minstens zo'n $50,000 zou komen... yikes. Dan vind ik de uiteindelijke deal nog best goed! Zo'n Ranger ziet er dan wel ontzettend stoer uit maar met de Triton is ook niks mis. En een 4x4, dat heb ik nooit eerder gehad, opent weer nieuwe deuren (of modderbakken, lol). En wat voelt het fijn om zo hoog te zitten als je rondrijdt, king of the road!

Enne ik zie ernaar uit om mijn broertje die in augustus voor het eerst naar Australië komt in de Triton rond te rijden. Toch best een stoer bakkie voor een doorsnee kaaskop! :D

Nice. De navara moet rond de 28,000 kosten. Het rare is wel bij de ute's dat als je aan abn (bedijf) hebt dat je minder betaald. Viel me trouwens wel op dat de 3a4 jaar oude nog steeds rond de 20k kosten, dus de afschrijving valt wel mee.

A denk ik als we hem nemen, dat ie toch wel een jaartje of 6 tot 8 mee moet.

@Tommy: Leuk filmpje, hoewel het wel valt onder de categorie: afraggen. Kosten gegarandeerd. En het blijft natuurlijk behelpen zonder sperren.

Ik ben sinds 2007 trotse bezitter van een Hilux Xtra Cab. Hele gave bak, hoewel het maar een gewone 2WD is. 360.000 km op de klok en lopen als een zonnetje met minimaal onderhoud. We passen er ook met zijn vieren in, maar achterin is wel een beetje krap. Een auto met karakter! (en niet helemaal deuk/roestvrij meer, who cares?)Afb038.jpg

Dit is onze Triton, toen ie nog bij de dealer stond:

74w9.jpg

Ben er best een beetje trots op :) Toch wel wat anders dan m'n Polootje back in Holland...

Ik had gekozen voor een 2wd Toyota Hilux met canopy om 2 jaar lang het land mee door te crossen. Weinig km's betrouwbaar merk (en verkoper was een bekende) een echte tradies auto dus niet zo moeilijk om weer te verkopen voor een redelijke prijs. Een vriend heeft me geholpen om hem reisklaar te maken. Alles dat je nodig kan hebben, belangrijke spare parts, zelfs dimlicht met afstandsbediening, 24v stekker in de bak etc etc :D. Mijn bolide heeft het all the way van Adelaide Hills naar Broken Hill gemaakt (zo'n 500km) via een kleine detour naar Ivanhoe en in Broken Hill ben ik blijven hangen met m'n uitgedekte bak :confused:. Ik denk nog steeds DE perfecte backpack auto maarre heb er in die zin niet zo veel gebruik van gemaakt. Hij is te koop :p

Wij willen op termijn ook upgraden naar een dual cab 4x4. Allebei single cab utes, voor lange afstanden pakken we meestal Dunc's auto (dikke bullbar handig met al dat wild op de weg vanuit Broken Hill) al dat gedoe met 'waardevolle bagage' in de cab proppen als je bv ergens gaat shoppen (helemaal als het met bakken uit de lucht komt vallen:().

Mijn lux en Dunc's Ford de deur uit, een dual cab 4x4 we denken aan een Izuzu D-Max (2e keus een Holden Rodeo of een Nissan Navarra) en een kleine shitbox voor Broken Hill :). Moeten alleen nog ff flink doorsparen en de verbouwing afmaken.

Attachments

• DSC06270.JPG
    DSC06270.JPG
    73.9 KB · Views: 15
  • DSC05930.JPG
    DSC05930.JPG
    184 KB · Views: 14
  • DSC05936.JPG
    DSC05936.JPG
    184.2 KB · Views: 14
  • P1050918.JPG
    P1050918.JPG
    153.8 KB · Views: 14
Nice one, Tour!
Hoewel ik het oudere model meer karakter vind hebben.
En 4WD is gewoon stoerder. Plus uiteraard de onontbeerlijke bullbar. Die is helaas niet eenvoudig te vinden hier in NL.

De auto is besteld, nog zonder bull bar want dat is toch weer een hoop extra. Wel met underbody protector en snorkel :).

Hierbij is ook onze oude auto te koop. Hyuandai accent uit 2001 met 125000 km en rego tot in oktober. Vraagprijs rond de 2500. Interesse stuur pm.

Geen interesse, sorry.
Wil wel graag proefritje komen maken, maar geloof niet dat de kosten declarabel zijn.
:D

Breng je hem voor dat geld ook in Canberra ;)

Gefeli met de Nissan!

Thanks, even rekenen, maar naar canberra is toch beetje uit de richting. Maar als je nu ipv op canberra naar adelaide vliegt, (is nog korter vliegen ook). Dan vergoed ik de brandstof van Adelaide naar Canberra ;-).

OK, ga ik ff rekenen wattie afschrijft de komende twee jaar. Want we zitten nog eventjes vast hier. Zelfs met sperdiff. en 4x4 komen we niet los uit deze zuigende modder! Maar we wachten wel even tot het wat droger wordt ;)

Hyundai accent met sperdiff en 4x4? Koop gewoon die FJ, dan kom ik zaterdag een biertje bij je pakken!

Back