Het grote auto topic

[quote author=Maluka link=topic=3356.msg145986#msg145986 date=1251869763]
Maar dat is over een aantal jaren een klassieker....de Hummer wordt toch niet meer gemaakt nu? GM is er toch mee gestopt?
[/quote]

Verkocht aan een Chinees bedrijf geloof ik. Dus ze blijven van de band rollen.

[quote author=Kathren link=topic=3356.msg146002#msg146002 date=1251880995]
..ben echt wel een autogek en heb al veel geld uitgegeven aan auto's ...
[/quote]
Ha,ha, een vrouw naar mijn hart .. (maar ik ben niet zoekende hoor, ik heb de beste ter wereld al :) :)). (Je hebt mijn auto ook al wel gezien neem ik aan :))

Hiermoet ik toch wel een redelijk betrouwbare auto voor kunnen vinden?
[/quote]

Ik moet zeggen dat je voor wat je wilt eerder rond de AUD 20.000 zal moeten kijken. Voor AUD 10.000 en jonger dan 2000 en betrouwbaar etc, denk ik niet dat je op een goede en/of zuinige 4x4 uitkomt eigenlijk...

[quote author=perthpete link=topic=3356.msg146057#msg146057 date=1251948767]
..ben echt wel een autogek en heb al veel geld uitgegeven aan auto's ...
[/quote]
Ha,ha, een vrouw naar mijn hart .. (maar ik ben niet zoekende hoor, ik heb de beste ter wereld al :) :)). (Je hebt mijn auto ook al wel gezien neem ik aan :))

[/quote]

I'm shopping for cars, not men!  :rotflmao:  Leuk dat je dat zegt over je vrouw! Man naar mijn hart!  :up:
Heb jouw auto inderdaad gezien  :wink:

Omdat ik al zo vaak van auto ben gewisseld weet ik nu dat ik moet kijken naar een auto waar ik alles mee kan doen. Ik wil liever niet met een zuinig stadswagentje Oz door crossen om een jaar later naar een ander auto te moeten omdat ik anders een paard niet vervoerd krijg. Kost me toch ook weer onnodig geld. Het hoeft echt geen nieuwe auto te zijn. Heb nog nooit een nieuwe auto gehad, altijd meerder hands. Met de KIA die ik heb gehad heb ik de meeste problemen gehad en die was de jongste van allemaal! Het hoeft ook niet exact v.a. 2000bj als het maar een goede is.

[quote author=perthpete link=topic=3356.msg146057#msg146057 date=1251948767]
Ik moet zeggen dat je voor wat je wilt eerder rond de AUD 20.000 zal moeten kijken. Voor AUD 10.000 en jonger dan 2000 en betrouwbaar etc, denk ik niet dat je op een goede en/of zuinige 4x4 uitkomt eigenlijk...
[/quote]

Vrienden van mij hebben een Landrover Freelander 2.0ltr. Die trekt 2000kg en het dagelijkse verbruik valt volgens hun niet tegen. Maar ja, dan zit ik weer, hoe is die in Ozzie landschap?

Normaal zou ik er voor kiezen om mijn zus in Oz vooraf al te laten rondkijken, maar ben bang dat die met iets aan komt wat haar beter past dan mij.  :wink:

Ok, zomaar even een paar searches in mijn (en jouw toekomstige :)) omgeving:

AHG is een samenwerkingsverband van een aantal dealers:
Landcruisers:
http://www.ahgwa.com.au/results.php?pageS=1&type=Used&st=SV&keywords=eg%3A+blue%2C+ss%2C+leather&make1=Toyota&model=Landcruiser&variant=&yf=1995&yt=2009&kf=0&kt=1000000&pf=0&pt=20000&py=&pi=52&distance=50&postcode=6065&submitOne3=Refine+Search&sort=hotoffer%7Cdesc

4WD (tot 25000 dollar):
http://www.ahgwa.com.au/results.php?pageS=3&type=Used&st=MV&keywords=eg%3A+blue%2C+ss%2C+leather&make1=&yf=1970&yt=2009&kf=0&kt=1000000&pf=0&pt=25000&py=&pi=52&distance=50&postcode=6065&body%5B%5D=mediumsuv&body%5B%5D=largesuv&sort=hotoffer%7Cdesc

Over deze serie: mogelijk is een Ford Territory een optie (een AWD versie dan). Ik neem niet aan dat je echt off-road gaat namelijk.. ? We hebben een Ford territory en het is echt een geweldig 'werkpaard' hoor!

Een andere zoektocht op carsales (tot 20.000 en 4WD):
http://www.carsales.com.au/all-cars/results.aspx?PriceTo=412&N=1216+1247+1527+904+1707+412&keywords=&Nne=15

Geeft b.v. ook de Subaru Forrester als mogelijke optie?

Thnx voor deze site Pete!

Ben ook aan het rondneuzen geweest in mijn toekomstige omgeving  :wink:...

http://www.ahgwa.com.au/results.php?type=Used&make1=&yf=1997&yt=2009&distance=25&postcode=&body%5B%5D=compactsuv&body%5B%5D=largesuv&body%5B%5D=4x2&seats=&doors=&tt=&kw=&nm=&es=50&dr=&tw=750&pl=&ft=&fc=&pf=0&pt=15000&py=&pi=52&st=SV&searchtype=Adv&x=57&y=28

ok niet binnen budget, maar die X-trail op de eerste pagina is niet verkeerd toch? Jullie gaven alleen aan dat het niet een great towing vehicle zou zijn, maar waarom dan niet? er staat dat hij geremd 2000kg kan hebben. Mist het power voor de heuvels of zo?

Die Jeep Cherokee sport 4x4!!!!  :w00t:  Yes Please!!!!

Maar met een (crew) cab model heb ik ook geen probleem. Een afsluitbare kist achterop en dan kom ik ook een eind.

[quote author=Kathren link=topic=3356.msg146077#msg146077 date=1251979984]
ok niet binnen budget, maar die X-trail op de eerste pagina is niet verkeerd toch? Jullie gaven alleen aan dat het niet een great towing vehicle zou zijn, maar waarom dan niet? er staat dat hij geremd 2000kg kan hebben. Mist het power voor de heuvels of zo?
[/quote]

Op zich kan een X-trail hem wel trekken, maar het is geen vergelijk met een landcruiser, patrol, enz. Mensen die een auto aanschaffen om een caravan, boot, grote trailer enz. er achter te hangen, zullen niet snel voor een X-trail kiezen, laat staan de petrol variant. Het ligt er dus maar net aan waar jij je float heen wil brengen. Is het over relatief vlak terrein, bitumen en niet voor 10 uur aan een stuk.. dan zou de X-trail (petrol) dat prima kunnen. Maar is het in de Great Dividing Range boven Melbourne (en daar lijkt me het juist mooi paardrijden) dan zou ik gaan voor een echte 4x4. Ik heb geen idee hoe zwaar een paard is, maar weet wel dat de Australische trailer (en dus waarschijnlijk ook een float) erg zwaar kunnen zijn, door het materiaal wat ze gebruiken.

Vraag anders eens aan Mammavark. Die is veel met paarden bezig!

Cheers

hmmm, er is (of was) nog iemand anders op het forum die ook richting WA zou komen, en erg in paarden is: Singlefooter. ik weet niet hoe actief ze nog zijn op het forum, maar misschien moet je eens proberen om met hen in contact te komen? Zij zijn (of waren toen in ieder geval :)) van plan zich te vestigen in omgeving bridgetown...

Voor $10.000 een betrouwbare 4WD kopen die ook nog een paarden trailer kan trekken is echt een illusie, je moet minstens denken aan het dubbele, zeker als je een auto zoekt die niet al meer dan 250.000 km heeft gelopen.

Heb voeger een Mitsubishi Pajero 4WD gehad maar dat kreng zoop benzine daar werd ik niet goed van, 1 op 5, maakte geen reet uit of je nou in de stad reed , of een grote afstand, we zijn eens van Adelaide naar de Gold Coast geredden met de Pajero en hij reed nog steeds 1 op 5! ( offroad nog een slechter resultaat!)

Heb nu een Toyota Hilux, double cab 4WD uit 2005 en heb daar $35.000 dollar voor betaald! bij een dealer, heb ik tenminste nog garantie. ( nou zijn auto's in Alice Springs zowieso duurder dan in de "grote" stad) Het is een Turbo diesel en rijdt als een zonnetje, heerlijke vering, rustige motor rijdt ongeveer 1 op 10! ( dus 2 keer zo goedkoop als de Pajero) en een groot bijkomend voordeel is dat Toyota onderdelen overal te krijgen zijn. Al zit je midden in de bush in de outback, is altijd wel een garage die de onderdelen heeft. Koop je daarintegen een ander merk of het nou bv een landrover is of een KIA, onderdelen buiten de grote steden zijn een stuk moeilijker (en dus duurder) te vinden.

Volgens mij is een van de beste "trek kracht" 4WD's de Mitsubishi Triton ( Ik vind persoonlijk alleen het model niet mooi) maar het benzine verbruik is niet het allerbeste.

Succes met je beslissing en aankoop, denk eraan dat "goedkoop" vaak op de lange duur "duurkoop" wordt. En een betrouwbare auto is in Australie nou eenmaal een stuk belangrijker dan in NL gezien de (on)mogelijkheden van openbaar vervoer.

Cheers

Willem

:cry: Nou als ik die bedragen allemaal zie.... het is maar goed dat ik nog eventjes heb om te sparen  :up:

@Willem
Heb nog even de zoekoptie gebruikt voor de Toyota Hilux en ik moet zeggen dat ik mezelf daar wel in zie rondrijden. Deze heb ik gevonden in omgeving Melbourne.

http://www.carsales.com.au/all-cars/dealer/details.aspx?R=7624586&__Qpb=true&Cr=0&__Ns=pCar_RankSort_Int32%7c1%7c%7cpCar_Price_Decimal%7c1%7c%7cpCar_Make_String%7c0%7c%7cpCar_Model_String%7c0&keywords=&__N=1216%201247%20903%20412%201518%20714%204294962861%204294962537&SearchAction=N&silo=1011&PriceTo=412&seot=1&__Nne=15&trecs=11&__sid=12377F1F5707

@ Kathren

Zoals je ziet, ze zijn niet erg goedkoop, 11 jaar oud en bijna 2 ton gelopen en toch nog bijna $21,000!

Succes

Cheers

Willem

Vandaag zijn we even bij de Jeep (/Chrysler/Dodge) dealer geweest, we hadden een uitnodiging ontvangen om bij het onthullen van de Jeep Grand Cherokee 2011 te zijn (vele anderen ook natuurlijk). Erg mooie auto hoor! En vooral heel erg interessant wat ze met de prijs gedaan hebben. Het basis model (Laredo) al verkrijgbaar vanaf AUD 50.000 (DriveAway!).

Er bleek vorige week ook een artikel over deze auto in The West gestaan te hebben, voor de geinteresseerden: http://au.news.yahoo.com/thewest/lifestyle/a/-/lifestyle/8782439/jeep-grand-cherokee-in-new-market/

Oh enne.. we zijn nog niet aan vervanging van onze Terri toe.. Maar deze JGC gaat zeker een kandidaat worden!

Ik wil een lamborghini gallardo... Maar mijn portomonnee wil dat niet. Toch nog ff sparen :p Ik had al bijna een audi tt bij elkaar gespaard, maar door de emigratieplannen is dat van de baan grrr...

Dus nu rijden we in een afgetrapte 15 jaar oude bak die het nog 2 jaar vol moet houden. En tzt in Australie, eerst een huis kopen (en genoeg afbetalen) en dan pas een auto.

He FOL, ga online pokeren op Pokerstars. 1 keer in de maand is er een toernooi waar de hoofdprijs een auto is... Gesponsored door Audi, zowle de TT als de Gallardo zijn regelmatig de te winnen auto .. :) :)

Ik wil een lamborghini gallardo... Maar mijn portomonnee wil dat niet. Toch nog ff sparen :p Ik had al bijna een audi tt bij elkaar gespaard, maar door de emigratieplannen is dat van de baan grrr...

Dus nu rijden we in een afgetrapte 15 jaar oude bak die het nog 2 jaar vol moet houden. En tzt in Australie, eerst een huis kopen (en genoeg afbetalen) en dan pas een auto.

Och, NO WORRIES wij rijden al jaren op een bakfiets... hadden ooit een oude Peugeot J9, die we gebruikten als auto en camper maar vanwege gezinsuitbreiding voldeed ons heerlijke busje niet meer! Anyways, vroeg me wel af of ze mischien in Oz aan inruilprijs doen? Kunnen we met onze bakfiets mieschien wel iets van die prijs af krijgen! :wink: Laat het ons weten, kan ik Ro alvast vooruit laten fieten! :grin: :grin: :grin:

Hi Pete, het is en blijft nog steeds een Jeep........

Ook wij rijden in een 16 jaar oude auto met 254,000 km op de klok en het rijdt prima.
Afgelopen vrijdag hebben we een testdrive gemaakt in de nieuwe Ford Fiesta.
Nu nog de prijs in orde hebben en via salary sacrifice dan een tweede auto voor dagelijks gebruik. De Surf blijft voorlopig voor de trips en vakanties, totdat we een 100 series vinden.

We rijden nu een oude KIA RIO, we zoeken daar gewoon weer een oud barreltje.
Maar geen KIA weer, ik ben maar 1,76 meter, maar ik zit me een ongeluk in dat ding....:grin:

Hi Pete, het is en blijft nog steeds een Jeep........

Haha, dat is juist mooi toch?? :)

Ook wij rijden in een 16 jaar oude auto met 254,000 km op de klok en het rijdt prima.
Afgelopen vrijdag hebben we een testdrive gemaakt in de nieuwe Ford Fiesta.
Nu nog de prijs in orde hebben en via salary sacrifice dan een tweede auto voor dagelijks gebruik. De Surf blijft voorlopig voor de trips en vakanties, totdat we een 100 series vinden.

Ook helemaal niets mis mee hoor! De nieuwe Fiesta is ook wel grappig trouwens!

Just
Empty
Every
Pocket

=

JEEP

grin.gif
grin.gif
Het blijft een amerikaan!

Back