Het grote auto topic

Het heeft ons ook een paar jaar geduurd voordat we de knoop door gehakt hebben.
Het is maar de goedkoopste versie: Sports RV Limited Edition.
Wel lekker hoor, een warme douche als je smerig bent. :)

And another nice one:

440slider1.jpg

http://conqueroraustralia.com.au/440-2

Of misschien toch een Ultimate @Katjavdl ?

ultimate-xplor-camper_500x333.jpg

Vrienden van ons hadden er zo één. Eerste keer dat ik ze zag maar dat is wel toppie hoor zo'n ding.
Even doorsparen ;)

Iemand ervaring met kia sportage? Model rond 2004 - 2006.
Ben benieuwd hoe die het doet kwa onderhoud. Is vooral voor weggebruik, met soms licht offroad

Rijden er genoeg in NL en AU :)

Hey Fol,

Ik heb er 1 gehad, 2009 2.0 diesel automaat. Op zich een lekkere auto voor de stad , maar absoluut geen offroad auto naar mijn mening.
Benzine's zijn op zich redelijk betrouwbaar maar het is geen landcruiser;)

Het nieuwe model 10/11 is een hele andere auto en is veel betrouwbaarder..

Mocht je meer willen weten of als ik een aankoop "digitaal" voor je kan screenen kun je altijd een pb sturen:up:

• Like
Reactions: FOL
Hey Fol,

Ik heb er 1 gehad, 2009 2.0 diesel automaat. Op zich een lekkere auto voor de stad , maar absoluut geen offroad auto naar mijn mening.
Benzine's zijn op zich redelijk betrouwbaar maar het is geen landcruiser;)

Het nieuwe model 10/11 is een hele andere auto en is veel betrouwbaarder..

Mocht je meer willen weten of als ik een aankoop "digitaal" voor je kan screenen kun je altijd een pb sturen:up:
Tnx! Ik houd je aanbod in gedachten.

De offroad mogelijkheden zouden zich voor ons beperken tot de mogelijkheid om het strand op te rijden of hardere stukken onverhard (lol). Zou je zelfs daarvoor adviseren het niet te doen?

No worries!:up:

Voor af en toen op het strand of op harde stukken zijn ze zeker goed genoeg.:up:

• Like
Reactions: FOL
Een vraag voor de al in au aanwezige petrol-heads:
Deze toekomstige city slicker met ambitie om toch af en toe een Dirt road / heuvelig terrein op te zoeken zoekt praktische info...
Is er op dit forum ervaring met bijv. Een subaru outback en diens CVT? Mening?
ik heb ook wel en zitten te kijken naar de xc60 en friends... ( Allright noem me maar een oude l***)
Ik vrees dat een stoere bak als een jeep grand Cherokee niet door de WAF ( wife acceptance factor ) Komt.

Andere suggesties voor passabele awd die niet TE lomp groot en/of benzine/diesel zuiper zijn?

Last edited:
Voor een dirt road heb je lang niet altijd een 4x4 nodig.
Wil je wat meer zekerheid bij slipperige ondergronden, dan is een permanente 4x4 goed genoeg, zoals de Subaru.
Wil je het losse zand in, steile hellingen, modder en bende, ga dan voor een Toyota Landcruiser met sperren en lage gearing.

Back