Dat is precies mijn idee ook We hebben ook nog een Volkswagen Bora. Redelijk wat kilometers op de teller, maar rijdt als een tierelier (alweer drie jaar). Destijds echt voor een prikkie bij een garage gekocht, helemaal als je vergelijkt met wat je voor een Bora/Golf in Nederland betaalt.Ja Toyota is een beetje het Volkswagen/Audi van Australia is mijn idee.
Misschien niet ideaal, maar het was ook een jongensdroom van mijn man om een Porsche te kunnen rijden. Dat het inderhoud duurder is, is ook weer waar. Gelukkig hebben we daar nog niet mee te maken gehad. Ik poste het alleen maar even om aan te geven hoe hier de verhoudingen liggen tussen Toyota en Europese merken. Overigens is Toyota wel heel geschikt voor de Australische wegen, zowel voor wat betreft de kwaliteit van de toplaag als het bergachtige karakter. Waarschijnlijk zijn ze daardoor zo populair hier.Nou lijkt een Cayenne me ook niet ideaal. Onderhoud is met die auto's volgens mij een stuk prijziger dan met een Toyota. Kan me voorstellen dat het heerlijk rijdt ;-)
Dat was de keus van mijn man, hij gaat over de auto's. Hij rijdt een Prado voor zijn werk en vindt het een geweldige auto. Die auto gebruiken wij om grote spullen in te vervoeren. Mijn eisen voor een auto zijn dat hij betrouwbaar is en dat de hond met gemak achterin kan en dan ben ik met alles tevreden. Maar ik moet wel zeggen dat een grote auto me ook wel meer een veilig gevoel geeft hier met al die grote vrachtwagens op de weg die met een behoorlijke snelheid langs je heen denderen. Een ute vind ik ook geweldig en gemakkelijk, maar weer lastiger om met de hele familie in te rijden.Forse auto's hoor. Just asking, maar waarom een Prado maar bijvoorbeeld geen RAV4. Beide 7 plaatsen, de ene is alleen wat kleiner. Ik ben gewoon benieuwd. Ik wil iets van een ute of een pickup, gewoon voor het gemak van je onzin achterin gooien. Ik heb nu een station, maar ik wil veel troep liever niet in de auto. Zit ik met een set planken m'n leren stoelen lek te prikken zeg maar. Of als het nat is bijvoorbeeld heb ik het ook liever niet in de cabine. Pick-up is daar perfect voor. Als ik er ook nog een motor achterin weet te proppen dan is het helemaal ideaal.
Forse auto's hoor. Just asking, maar waarom een Prado maar bijvoorbeeld geen RAV4. Beide 7 plaatsen, de ene is alleen wat kleiner.
@Thijsvr : Ik heb nooit in zo'n ding gezeten, dus het is een aanname. Maar ik heb er weleens met verwondering naar gekeken. Zo'n ding is huge. Ik wilde er wel een rondje omheen lopen, maar ik had toen geen brood bij me.... you see.Dat parkeren lastig is, is wel een beetje een verrassing om te horen.... Ach eerst maar eens de oversteek maken denk ik ;-)
Het hangt er wel van af waar je woont en je levensstijl, natuurlijk. In ons dorp zijn de helft van de wegen dirt roads, terwijl we maar 40 km van Brisbane af zitten. Niet echt off-road natuurlijk, maar wel prettig als je dan een beetje een stevige wagen hebt. Wij hebben ook eens de karter kapotgereden op een uitstekende pijp op een non-sealed parkeerplaats in de Blue Mountains. Sinds die tijd heeft een hogere 4x4 toch wel de voorkeur. Toen we in Sydney woonden reden er ook veel Prado's rond, wat me verbaasde aangezien je niet echt zo'n auto nodig hebt in de stad. Tenzij je er natuurlijk regelmatig op uit gaat in het weekend, wat trouwens wel veel Sydneysiders doen.Haha nee dat snapte ik inderdaad. Was inderdaad benieuwd of het puur om de ruimte ging als in groot=beter, maar het heeft wel nut. Dan snap ik het ook zeker.
Is off-road echt zo'n dingetje in Australië? Of alleen in bepaalde gebieden. Wat collega's van me reden er in Audi's. A4, A3, dat soort dingen.
En parkeren lastig hier?
Welnee. De meeste parkeervakken zijn groter dan in NL.
Toen we in NL woonden had onze over buurman een Jeep Grand Cherokee. Die was immens.
Hier in Perth valt-ie niet op, valt eigenlijk weg tegen de Cruisers en de Pootrols.
Ik raad een verlaagde auto hier echt af, ook als je gewend bent voorzichtig te rijden. Onze eerste auto hier was een verlaagde Saab 93. Fijne auto voor op de snelweg, maar in de stad heb ik op heel wat afritten een stukje van de onderkant 'afgeschraapt', want veel afritten zijn nogal steil. Ik kan je nu nog precies vertellen welke afritten in Sydney je diagonaal moet nemen om dat te voorkomen. Wij dachten ook niet buiten de geplaveide wegen te komen, maar zoals ik al eerder zei tijdens een dagje naar de Blue Mountains is de karter kapot gereden door een uitstekende pijp, verstopt achter een graspol. En dat was echt niet op een spannende off road track, maar een onverharde parkeerplaats. Het is een fijne auto, maar we hadden er achteraf wel spijt van dat we niet voor een 'sportievere' auto hebben gekozen. Maar ja, als je hier net bent, heb je wel een auto nodig en ben je ook een beetje afhankelijk wat er te koop wordt aangeboden.Ach een 4x4 verwacht ik niet zo snel nodig te hebben. Ik zie ons niet snel van de weg afgaan. Mijn BMW staat ook op een sportonderstel, daar kom ik met de garagekrik bijvoorbeeld (net) niet onder. Redelijk laag dus, en daar ben ik Europa ook mee doorgekomen zonder te schrapen. Als ik er maar mee richting de sneeuw kan. Als ik dan wat voorzichtiger moet rijden is prima ;-)