Het grote auto topic

Hoe zit het eigenlijk met wegenbelasting enzo in Australië?
Merk wel dat ze geen BPM hebben, de nieuw prijzen van auto's zijn een stuk vriendelijker.
Maar is een grotere auto daar op brandstof gebruik na duurder dan een kleine auto?

Na het lezen van de laatste paar pagina's denk ik toch dat het beter is als we ook een wat robuustere auto kopen.
Ondanks dat we in Sydney gaan wonen ben ik wel van plan de rest van NSW te ontdekken.

@Katjavdl Spannend!!!
@Marco Je betaalt belasting over de aankoopprijs. Verder betaal je jaarlijks 'rego'. Ook zijn er kleine verschillen per staat. In de ene staat is er wel APK, in de andere niet.
De locals mogen mij verbeteren of aanvullen...

@Marco Je betaalt belasting over de aankoopprijs. Verder betaal je jaarlijks 'rego'. Ook zijn er kleine verschillen per staat. In de ene staat is er wel APK, in de andere niet.
De locals mogen mij verbeteren of aanvullen...
Klopt! NSW wel APK, Queensland bijvoorbeeld niet.

In WA geen APK, en geen wegenbelasting in Australie.
Zoals Hardcore meldt, je betaalt jaarlijks je registratie en een gedeelte daarvan is Third Pary insurance.
Iedere auto is dus verzekerd voor Third Party damage.

Thanks all! Vandaag even op naam gezet/stamp duty A$ 212 en een rijbewijs voor 10 jaar (nu kon het ineens wel o_O) niet schrikken A$ 324 nog 3 maanden rego, dus dat wordt het kerstkadootje :rolleyes:

Het is het grote auto topic. En je Corolla is ook een auto. Dus gewoon foto's volgende week :up:
Het grote auto topic kun je op twee manieren lezen: een topic voor grote auto's of een groot topic over auto's :) Maar foto's van een Corolla zijn welkom hoor!

Ik heb onze Ford Fiesta voor de zoveelste keer naar de garage gebracht vanmorgen.
Sinds nieuw in 2011, hebben we 5 keer een reparatie gehad aan of een nieuwe clutch gekregen.
Gelukkig allemaal onder warranty, maar niet goed.
Na deze keer gaan we de auto laten detailen en zetten het te koop. We zijn het zat.

Tof Gwen, ik ken het (ben iets ouder dan jij) gevoel van je eerste gloednieuwe auto; je gaat als een speer meid, super voor je!
Jammer van de Fiesta @Wilsil tijd voor iets anders?

Tof Gwen, ik ken het (ben iets ouder dan jij) gevoel van je eerste gloednieuwe auto; je gaat als een speer meid, super voor je!
Jammer van de Fiesta @Wilsil tijd voor iets anders?

Ja je eerste hele nieuwe auto, dat blijft altijd fijn. Ben al een oudje maar heb tot nu toe ook maar 3 splinternieuwe auto's gereden. Dus goed gedaan Gwen!

Ik heb gewoon ontzettend geluk gehad met mijn baan. De nieuwe auto is een company car (ook voor personal use + tankpas). Foto's volgen zeker!!!

Gefeliciteerd @Katjavdl, ziet er uit als een gave bak. Nu de avonturen nog. Get off the paved track!
@Gwen, Cool, zo'n nieuwe bak. Corolla heeft een goede naam, dus daar zul je wel veel plezier aan beleven.
Ik ben niet zo van de nieuwe auto's, maar in Utrecht ben ik al niet meer welkom met m'n trouwe ouwe diesel:(. Jammer hoor.

Back