Het grote auto topic

Als je zin hebt in een 4wdtrip kijk eens op 4wdtrip.com.au . Een hele leuke site, GRATIS lid worden( blijft gratis) en je kunt kijken of er een trip in de buurt is waar je mee kunt of zelf een trip organiseren. Wij hebben veel trips gedaan en geweldige leuke mensen( nu goede vrienden) ontmoet!
Wij kochten onze Pathfinder als gewoon leuke 2e auto....hebben nu de meest legendarische tracks gedaan, velen vonden het ongeloofelijk wat dit karretje kon!!
Onze vrienden rijden oa Patrols, Landy's, Landcruisers en Jeeps( een paar zijn te zien op 4wdaction DVD's) en complimenteren ons vaak op het feit dat onze auto toch hele heavy tracks aan kan.
Het 4x4 rijden is een kunst...leer je van experts en door het te doen!!
Oh...ja onze eerste auto is een degelijke Toyota Camry...niet mooi maar o zo degelijk!!!

Enjoy the tracks...
Mien

Wij tuffen nu een jaartje in onze Hilux, geen moment spijt van. Wel forse bak, maar als je regelmatig even wilt kamperen en niet naar een Big4 camping wilt, geen overbodige luxe. Gewoon honden in de achterbak, Waeco op de achterbank, tenttrailer aankoppelen en weg! Pas nog een dirt road genomen die 'in dry weather accessible for normal cars' zou zijn. Nou, wat er niet bij stond: vanaf de andere kant. Wij hadden gewoon 35 km hobbelen, stenen op de weg, enorme geulen en zeulen aan een boom over de weg om er langs te kunnen. Dan bewijst onze 'truck'maar weer dat hij het waard was! Wel spannend, maar hij geeft geen krimp. Paar jaar terug waren we in Namibie, het enige wat ze daar aan 4WD's verhuurden was Toyota Hilux, toen wisten wij genoeg. Geen luxe, maar betrouwbaar.

Mijn BMW staat ook op een sportonderstel, daar kom ik met de garagekrik bijvoorbeeld (net) niet onder.

Daar hoef je ggen verlaagde auto voor te hebben.
Ik kan mijn krik niet onder onze Fiesta krijgen, en die is toch echt niet verlaagd.

Toen we onze R51 hadden kregen we regelmatig te horen: Hoe ben je hier gekomen?
Gewoon, die Patrol gevolgd.....
Ik moet zeggen, onze huidige 4x4 heeft het gemakkelijker. Ik hoef geen run up te hebben zoals de R51 of de Surf.

Als je zin hebt in een 4wdtrip kijk eens op 4wdtrip.com.au . Een hele leuke site, GRATIS lid worden( blijft gratis) en je kunt kijken of er een trip in de buurt is waar je mee kunt of zelf een trip organiseren. Wij hebben veel trips gedaan en geweldige leuke mensen( nu goede vrienden) ontmoet!
Wij kochten onze Pathfinder als gewoon leuke 2e auto....hebben nu de meest legendarische tracks gedaan, velen vonden het ongeloofelijk wat dit karretje kon!!
Ik heb even gekeken naar deze site en het is inderdaad een hele leuke site. Ik denk dat onze volgende auto ook een 'echte' 4wd gaat worden.

Ik zag jou zelfs al op de ledenlijst staan, @Janneke61
Jij gaat er echt voor!
Je moest lid worden om de trips te kunnen bekijken en daar was ik nieuwsgierig naar. Maar daar zal Her voorlopig wel even bij blijven, ik denk niet dat mijn man happy zal zijn om dit soort tochten met de Cayenne te doen, haha! Eventueel wel met de Prado van het werk, maar dat is natuurlijk niet onze eigen auto. We zien wel als er een leuke trip voorbij komt.

De meeste trips zijn aan de oost kust, dus voor ons niet van belang.
Het beste wat wij gedaan hebben is lid worden van een 4wd club.
Daar hebben we geleed hoe te rijden, waar te gaan en hebben er de beste vrienden aan.

Je moest lid worden om de trips te kunnen bekijken en daar was ik nieuwsgierig naar. Maar daar zal Her voorlopig wel even bij blijven, ik denk niet dat mijn man happy zal zijn om dit soort tochten met de Cayenne te doen, haha! Eventueel wel met de Prado van het werk, maar dat is natuurlijk niet onze eigen auto. We zien wel als er een leuke trip voorbij komt.
Sja,... Wil je meedoen aan het echte werk, dan moet je niet op een krasje kijken.

By the way,... zoek een beetje dirt road op en de meeste toeristen mogen er niet komen met de huurauto's. Kan de Cayenne best schoon doorheen en kom je toch op leuke plaatsen.

owwww......ik zit te twijfelen, iemand nog een nuttige opmerking over Pajero's?
Nee, weet ik niet zoveel over.

Alleen dat 'Pajero' voor de spaanstaligen niet zo'n lekker woord is.
Het schijnt ' rukker' te betekenen. :cool:
Keep that in mind, voordat je je betrouwbare metgezel voor moeilijke wegen kiest....

Google translate maakt er indd het volgende van: Que se masturba con frecuencia. ehhhhhh mijn Spaans is niet heel goed, maar ik kan het verzinnen :p De letterlijke vertaling staat er niet bij haha :rolleyes:

De Pajero is niet slecht, ligt er alleen weer aan wat je wil gaan doen.
Neem je de V6, dan zijn ze dorstig.

Het klopt dat de site nog veel trips heeft aan de oostkust...maar de ambitie is om nationaal meer trips te hebben....dus probeer het gewoon om een trip te organiseren. Heb je hulp nodig stuur me een berichtje...mienb4@hotmail.com

Wat pajero's betreft....we hebben een member met een geweldige Pajero...een paar lockers, goede banden en gaan met die banaan....geweldig!!!
See you out there!!!

En ...Wilsil....our v6 Pathy never had to run up....if we have an issue it's the clearance, never the power!! :)
Maar we willen niet meer dan 2" lift, we gebruiken de auto ook voor touring....

Grip & Clearance. Denk dat dit toch meestal wel de grootste issues zijn ja.

Heb een oude Land Rover gehad. 1.6 diesel... Niet vooruit te branden, maar ja als je geen haast hebt worstelt tie zich toch al gauw door de ellende.

(OK, je moet zo'n ding dan niet vol hebben liggen met spullen, trailer er achter enz... Dus voor een serieuze trip zou ik geen 1.6 diesel nemen hahaha )

Back