Het grote auto topic

Nog even terug over de Jeep .. In RAC onderzoek een jaar geleden was nog gepubliceerd dat de Jeep Grand Cherokee de overall voordeligste 4x4 is om te bezitten / rijden ... Just saying .... :):)
 
En sprong je in de lucht toen je de sleutels kreeg?

We hebben er zo een gereden in Sydney van de verhuur, rijdt best goed.
 
Omdat wij onze Pathfinder flink wat voor de kiezen hebben gegooid: moeilijkste tracks in the Vic High Country, Extreme soft beach driving Carpenters Rock , driving Desert tracks and Outback tracks up to the Geographical centre....weten wij dat het een heel best karretje is! Wij gaan regelmatig op pad met guys who were featured in 4wd Action, 4x4 all adventure and Roothy's Low range...we are so lucky!!!
Al deze grote jongens in 4 wd hebben 1 ding gemeen... ze helpen je graag!!
We weten nu wat wij graag willen hebben en nadat we via vrienden veel auto's hebben proef gereden....sorry Nissan...volgende auto wordt een Toyota( geen Lexus) en misschien een leuke Jeep for some rock crawling!
BTW... ik ga naar mijn werk in een Camry...so good in traffic.....hahaha
 
You can't go wrong with a Toyota.
Al moet ik zeggen dat mijn Lexus rijdt super.
En altijd leuk als ik er aan kom met mijn poosh car en sta naast de Pootrols en Cruisers. :)
 
Kwam laatst tijdens wat reseaarch nog 'mooie' verhalen tegen over de Patrol 3.0D. Het viel me namelijk op dat er veel Patrol 3.0D te koop stonden met de vermelding dat er bij kilometerstand zoveel en zoveel een nieuw motorblok was in gegaan.

Wat blijkt, deze motor wordt de 'grenade' engine genoemd. :confused::eek:
De 4e cilinder wordt vaak zo warm dat de zuiger smelt, vastloopt en daarmee het hele motorblok in elkaar draait.
Oorzaak ingewikkeld, oplossingen om het te voorkomen zijn er wel maar Nissan heeft het zelf nooit helemaal onder controle gekregen voor een jaar of 8.

Hmmm.... toch maar verder kijken?
 
Ach, als er af en toe iets kapot gaat is toch ook niet zo'n ramp? Zeker bij die grote terreinwagens heb je meer dan genoeg ruimte om overal bij te komen. Een gesmolten cilinder is een ander verhaal, maar als er een keer een veer of iets dergelijks breekt lijkt mij dat geen breekpunt voor een auto.
 
Alles kan kapot. Maar een zuiger die smelt... Dat is zomaar $10.000. Daar kun je andere/leukere dingen mee doen!

Als ik Nissan Patrol en 3.0 diesel intik komt Google met de suggestie:

nissan patrol hand grenade

:confused:
 
Dat is met het eerste model, de latere modellen is dat opgelost door een grotere oil sump te plaatsen.
Er zijn ook problemen met de D4D motor in de Playdo.
De laatste cylinder loopt vast en poof.

Probleem is, dat je alleen maar de negative verhalen hoort. De positieve worden vaak over het hoofd gezien.
Zelfde met de Pathfinder. De bevestiging van de radiator is rubbish. Dat heb ik dus 2 keer mee gemaakt. Het hangt in twee simple klemmen aan de boven kant die erg gemakkelijk te buigen zijn.
 
Het budget reikt niet tot het tweede model ;)
(Het is niet een grotere oil sump op zich. Er zit gewoon 2 liter olie meer in hetzelfde carter ;) )
Daarnaast is de brandstof pomp ook niet de beste en dat is ook een paar duizend dollar. De Patrol van 2000(?) tot iig 2004 is niet de meest betrouwbare, laten we het zo stellen :)
 
Back
Top