Het grote auto topic

Grip...daar helpen een paar lockers en goede banden bij ( wij wisselen onze banden AT en muddies, maar zijn helemaal onder de indruk van de MTZ van Mickey Thompson).
De clearance daar hebben IFS auto's al snel last van, ach dan laat je de hele grote rock steps aan je voorbijgaan en de grote bomen die over de weg liggen ga je gewoon met je ketting zaag te lijf!!!
Het gaat erom dat je geniet van de bush, op plekken komt die je in een sedan niet bereikt en verantwoordelijk met de natuur omgaat.
 
Last edited:
Correct.
Daarom heb ik een e-locker in de voor diff en Mickey T ATZs.
En clearance? Ach, een druk op de knop en de auto gaat nog een 1" omhoog. :)
 
Jeetje het duizelt me nogal met al die vaktermen hier o_O
vooralsnog ben ik flink op zoek, maar das nog best lastig....zonder auto :rolleyes:
 
Ja ik heb al veel gelezen op de forums. Echt handig en interessant. En leerzaam.....zelfs dat. De verschillen tussen modellen en upgrades in de jaren en over lpg, wel/niet en het verbruik. Litertje benzine is hier op het moment rond de 1.15.
 
No worries @Katjavdl. Elke goede 4x4 heeft een stuur en 4 wielen. Als je dat vindt ben je al aardig onderweg. De rest is bijzaak of persoonlijke smaak :D

Niet helemaal.
Een 4WD heeft een, wel, 4wd systeem. Dat heeft een normale auto niet.
Er is verschil tussen een AWD en 4WD, een 4WD heeft een low gearing.
 
Als wij er ooit raken willen wij een wrangler en een station wagon, nog niet zeker welke wagon, maar over de wrangler heb ik niks te zeggen thuis :cool:
 
Vind die Wranglers (5 deurs dan aub) wel heel cool. Maar ook best duur volgens mij vergeleken met andere 4x4's ?
 
he bought a jeep......dat is de reclamespot op tv op dit moment, erg gewild schijnbaar
Ik wil toch een Prado of een Pajero.....ik zoek gewoon verder.....En met de GoGet in de aanslag, gaan we maandag serieus op jacht :)
 
Ik moet zeggen afterbang, dat ik 2 Amerikaanse auto's heb gehad.
Een Pontiac Firebird en een Chrysler Sebring.
De Firebird was een perfecte auto, totdat mijn dochter werd geboren. :)
En de Sebring? Echt Amerikaans wat vering betreft, heerlijk.
Alleen miste ik het V6 eigenschap wat the Firebird wel had.
Als je daar de sleutel omdraaide, gromde de V6 tot leven en "schudde" de auto want de motor lg in de lengte.
De motor van de Sebring lag overdwars dus geen reactie. :-(
 
Waar de opmerking eigenlijk op slaat is dat ze wellicht best rijden (als je voornamelijk van recht door rijden houdt ;) ). Maar niet tof zijn om aan te sleutelen. En mijn persoonlijke ervaring is zo'n beetje hetzelfde. Rond de eeuw wisseling een jaar of twee bij een auto-electra toko gewerkt als monteur. Europese auto's, met name Duitsers, kon je makkelijk meerdere keren het interieur uit elkaar halen en weer netjes in elkaar krijgen. Dat was bij Opel (klinkt Duits maar is heel erg General Motors) al gelijk anders. Om over de 'echte' Amerikanen maar niet te spreken, schroefjes in het zicht, plastic wat afbreekt als je er naar kijkt, deurpanelen die trillen en rammelen enz.

Verder ook niet zo gek als je kijkt wat een US auto (in de US) kost vergeleken met een EU auto. Dan kan het ook eigenlijk niet beter. I'm not a hater, just being real ;)
 
Back
Top