Het grote auto topic

Was een Lexus (LC 100 series) toch? Wat heb je er aan/in zitten ondertussen? :)

Ja, het is de Lexus LX470 met een benzene 4.7 liter V8 motor. :)
Wat er aan/op zit?
- ARB bullbar
- Airtec snorkel
- Outback Accessories twin wheel carrier
- Uniden UHF radio
- GME UHF antenna
- Night Stalker spotlights
- TJM steel protection plate voor het carter
- Orion entertainment system (GPS, DAB, radio, video, camera)
- cargo barrier
- dual battery system
- brake controller voor de camper trailer (Kimberley Kamper Sports RV Limited Edition)
- Mickey Thomson ATZ banden
- luifel aan de dakdragers

Wat nog moet:
- 182 liter replacement tank
- MSA canvas seat covers
- winch
- HF radio

Genoeg denk ik zo. :)
 
Ja, het is de Lexus LX470 met een benzene 4.7 liter V8 motor. :)
Wat er aan/op zit?
- ARB bullbar
- Airtec snorkel
- Outback Accessories twin wheel carrier
- Uniden UHF radio
- GME UHF antenna
- Night Stalker spotlights
- TJM steel protection plate voor het carter
- Orion entertainment system (GPS, DAB, radio, video, camera)
- cargo barrier
- dual battery system
- brake controller voor de camper trailer (Kimberley Kamper Sports RV Limited Edition)
- Mickey Thomson ATZ banden
- luifel aan de dakdragers

Wat nog moet:
- 182 liter replacement tank
- MSA canvas seat covers
- winch
- HF radio

Genoeg denk ik zo. :)

Dat allemaal om de boodschappen mee te doen? ;)
 
Onze Alfa is binnen. Ik heb wat dingen gemist bij aanschaf doordat de verkoper maar bleef lullen en lullen, maar niets groots gelukkig.

- Die beugel aan de binnenkant van de deur die ervoor zorgt dat je deur niet te ver open waait rammelt wat bij het open en dicht doen van de deur aan de bestuurderskant. Moet ik nog even goed naar kijken.
- Handvatten zijn van metaal en na 13 jaar mensen met ringen en sleutels zijn ze wat worse for wear.
- Één speaker doet het niet.
- Sleutels vergeten te checken, zit maar eentje bij de auto en daarvan doet de afstandsbediening het niet meer. Stomme fout, de auto was open bij het bekijken en ik heb er gewoon niet aan gedacht. Baal ik van, zeker omdat ze ook niet goedkoop zijn.

En hij kan wel even een goeie sopbeurt binnen en buiten gebruiken + de koplampen moeten even gepolijst worden en Annelies wil graag een zwart stuur en zwarte versnellingspook. Eerst maar even een check-up + schoonmaakbeurt en dan de Alfa contacten in Nederland aanschrijven.

Auto rijdt verder heerlijk. Interieur qua uitstraling en indeling voelt lekker. (Dat rode leer is niet zo afgrijselijk als ik altijd dacht). Het is misschien geen gloednieuwe 7 serie, maar het is beter dan de Toyota Corolla's die we de afgelopen tijd hebben gereden. Hij ligt strak op de weg, motor loopt lekker en is lekker stil als je gewoon rustig rijdt. Precies waar ik op hoopte. Nu al zin in een tour richting Mornington Peninsula.

Oh en het is een verademing qua goorheid en roest aan auto's hier. Ik maakte gisteren een foto voor vrienden in Nederland van de roest. De foto was van een randje van de ruitenwissers. Dat was alle roest op onze 13 jaar oude Italiaan. Heerlijk ;)


s5s8iNs.jpg


tCjvvhL.jpg


jciYZ3G.jpg
 
Je hebt toch wel een koptelefoon erbij gekregen zeker?
Kun je de roest niet horen groeien.

En fridge?
Jazeker. De Lexus heft er standaard een tussen de voorstoelen en we hebben er een achterin staan.

Dit is de KK op het strand van Ningaloo Station in April.13062992_832801906847420_7301508212394693271_o.jpg
 
Gaaf hoor. Lekkere van zo'n auto is dat je gewoon een richting kiest en rijdt. Komt overal en heeft in principe alles om niet van camping naar camping te hoeven rijden.

Gaan jullie er vaak echt mee op uit?
 
Je hebt toch wel een koptelefoon erbij gekregen zeker?
Kun je de roest niet horen groeien.

Vanaf de 164 roesten ze niet meer (of minder) dan de meeste andere auto's. Toen bedachten ze in Italië dat verzinken van plaatstaal wellicht een slim idee was ;)

Gave bak hoor! En dat rode leer, daar komen maar een paar merken mee weg denk ik zo ;) (En alleen maar Italianen)
Dat er wat meer zwart in het interieur moet voor @blck_bnny verbaasd me dan weer niets :p

Ach en je ziet altijd wat over het hoofd joh, no worries!
 
Gaan jullie er vaak echt mee op uit?

Te weining eigenlijk.
In December zijn we 2 weken weggeweest en hebben op 1 camping gestaan voor 1 nacht. De rest bush camping.

Ik merkte dat ik vergeten was dat er een e-locker in zit.
 
Vanaf de 164 roesten ze niet meer (of minder) dan de meeste andere auto's. Toen bedachten ze in Italië dat verzinken van plaatstaal wellicht een slim idee was ;)

Gave bak hoor! En dat rode leer, daar komen maar een paar merken mee weg denk ik zo ;) (En alleen maar Italianen)
Dat er wat meer zwart in het interieur moet voor @blck_bnny verbaasd me dan weer niets :p

Ach en je ziet altijd wat over het hoofd joh, no worries!

Annelies wilde zwart hoor ;) En als ik zou moeten kiezen zou ik ook zwart gekozen hebben. Voelt gewoon als de veilige optie, haha. Heb al een zwart TI interieur gevonden voor 650 dollar, maar ik denk dat ik het maar gewoon zo hou. Vandaag de binnenkant eens grondig onder handen genomen, gezien de troep die er af kwam is dat ding de 13 jaar dat ie rondrijdt nog nooit echt goed schoongemaakt. Gelukkig is het wel een dankbaar iets om te doen dan.

Grappig ook hoe het hier is omgedraaid van Nederland. In Nederland kom je roest en schimmel tegen tijdens een grote schoonmaak, hier kom je uitgedroogde rubbers en dergelijke tegen.
 
Zwart is wel veel warmer dan een witte auto hier. Wij hadden vrienden met een zwarte auto en zelfs als je de buitenkant voelde terwijl die in de zon stond, was het een groot verschil...
 
Klopt, ik wil mijn eigen auto denk ik wit. In Nederland zijn dat toch vaak een bepaald soort mensen, maar hier is dat gelukkig niet zo. Ik zou hier niet zo snel een zwarte auto kopen.

We hadden het hierboven over het interieur trouwens. Die is bij ons nu rood leer. Echt zo'n Italiaans dingetje. We hebben liever zwart, maar het is niet zo vreselijk als je zoi denken. Het werkt wel.
 
Kijk,... en zo is dit topic weer springlevend opeens.

Wit is de kleur van rijkdom en het zijn vaak ook de uperclass die in witte landrovers en mercedessen rijdt. Als dat niet je uitgangspunt is, is wit gewoon een kleur die de warmte reflecteert in plaats van absorbeert. Daarentegen moet je ook harder je best doen om het schoon te houden, waardoor grijs een veiligere kleur is.
Ikzelf rij tegenwoordig knalgeel en dat bevalt me prima.

Pfff,... ze verkopen zoveel gave bakken down there. En wij maar met een saaie (maar wel fijne) Skoda rondrijden. Wil je je ute rugged of flashy? Hier ben je grondwerker of aso als je in een pickup rijdt, hoewel ik er zelf 9 jaar lang veel fun mee gehad heb. Zou nog wel een keer een LandCruiser willen rijden en dan maakt het me weinig uit of het een 40, 60, 70, 80, 90 of 100 is. Luxer hoeft niet.

Anyway, Thijs: veel fun met je Italiaan. Wellicht is het gewoon een stom vooroordeel, maar mocht je toch op je keuze terug komen, meld het dan even. Ik kan best wel genieten van een " Zie je wel, ik had het nog zo gezegd"-moment:D:D:D
 
Anyway, Thijs: veel fun met je Italiaan. Wellicht is het gewoon een stom vooroordeel, maar mocht je toch op je keuze terug komen, meld het dan even. Ik kan best wel genieten van een " Zie je wel, ik had het nog zo gezegd"-moment:D:D:D

Ik heb zelf maar 2 Italiaanse auto's gehad (Fiat Barchetta en Lancia Delta) Die hebben nooit een gek klap gegeven, roestte ook niet. Niets mis mee.

2 Italiaanse motorfietsen. Een Aprilia en een Ducati. De Aprilia was heel betrouwbaar, de Ducati iets minder zeg maar...

Het zijn net mensen die Italiaanse auto's/motoren. Je hebt er beste bij, hele beste en wat mindere types ;)
 
Haha, will do! En inderdaad, ze hebben hier fantastische auto's. Als ik ooit geld en meer ruimte heb dan komen er zeker meer dan 1 of 2 auto's ;)
 
Klopt, ik wil mijn eigen auto denk ik wit. In Nederland zijn dat toch vaak een bepaald soort mensen, maar hier is dat gelukkig niet zo. Ik zou hier niet zo snel een zwarte auto kopen.

We hadden het hierboven over het interieur trouwens. Die is bij ons nu rood leer. Echt zo'n Italiaans dingetje. We hebben liever zwart, maar het is niet zo vreselijk als je zoi denken. Het werkt wel.
Het stuur en de versnellingspook zijn wel de dingen die je aanraakt. Enig idee hoe heet een stuur kan worden in de zomer? Ik zou er nog eens over nadenken. Hoewel jullie wel in Melbourne wonen en niet in Brisbane ;)
 
Zo'n zilver geval achter de ruit doet 'wonderen' :up:
Dat heb ik nog nooit geprobeerd, het lijkt me zo'n gedoe elke keer. Ik doe altijd gelijk de raampjes open en rij met 80 de straat uit (we wonen rural) en dat waait lekker door totdat de airco het overneemt. En sturen en schakelen met twee vingers. Misschien toch maar eens zo'n zilveren geval proberen.
 
@Janneke61 Je kunt er bij de Big W al kopen vanaf 5 dollar. Die mik ik los op het dashboard en over het stuur. Dan is het geen gedoe hoor. Houdt de auto ook niet koel op die manier maar je verbrandt in ieder geval niet je handen an het stuur.
 
Back
Top