Het grote auto topic

Ik heb leer in mijn auto. Moet zeggen dat het in de zomer erg heet wordt.
Eidere keer doen we nu de sun shade ervoor, dat helpt.
De zij-achterramen heb ik ook voorziebn van deze zilvere sun shades. Dat helpt om de temperatuur wat lager te houden, vooral als de koelkast er staat.

Mijn eerste auto was een Fiat Uno 60S. Leuk dingetje.
 
Wij hebben de maximale toegestane tint op alle ramen en dat houdt de warmte ook wel aardig buiten, maar ik probeer de auto sowieso altijd in de schaduw te zetten of binnen. Dat houten stuur wordt gelukkig ook niet te heet als de zon er wel een keertje op staat ;)
 
Ik merk wel dat ik minder gebruik maak van de binnesnspiegel omdat die 'op de verkeerde plek' zit. Geen problemen met de pook, want ik heb een automaat en paddles :p
 
Ik ben altijd een beetje anti-automaat geweest in NL. Maar sinds we vorig jaar een maandje een automaat hebben gereden in OZ zijn we om. Nu is een automaat een pré in plaats van een show stopper ;)

Binnenspiegel gaat goed (geloof ik, laat anderen dat maar beoordelen :p )
 
Ik ben altijd een beetje anti-automaat geweest in NL. Maar sinds we vorig jaar een maandje een automaat hebben gereden in OZ zijn we om. Nu is een automaat een pré in plaats van een show stopper ;)

Binnenspiegel gaat goed (geloof ik, laat anderen dat maar beoordelen :p )

Same. Ik ben wel nog steeds anti-automaat, maar met de tijd die je hier voor stoplichten spendeert en weet ik veel wat is een automaat helemaal zo gek nog niet. Al zal ik toch altijd wel voor een handbak gaan denk ik, al is het maar omdat mensen dan je auto niet willen lenen ;)
 
Voor mij geen automaat. Je moet iedere keer op de rem om van snelheid te veranderen in plaats van simpel het gas los te laten. Anticiperen wat er voor je zou kunnen gebeuren doen ze hier weinig en als resultaat sta je altijd in een disco van rood verblindend licht. En daarnaast geeft het gewoon een enorm onrustig verkeersbeeld. Laatst nog in een automaat van een kameraad gereden en elke bocht waar ik zonder vooraf te remmen doorheen kan met een manual, moet ik de rem gebruiken in een automaat.
 
En we hebben onze eerste eigen auto! Een 'boodschappen' auto zeg maar ;) Een Subaru Outback. Een auto die je hier veel ziet en één van de weinige die we gevonden hebben die een beetje fatsoenlijk behandeld is in zijn vorige leven (qua netheid buiten en binnen bedoel ik)

Auto's zijn hier wel echt gebruiksvoorwerpen lijkt het!

Meet the new guy in town; Luther
IMG_6289.JPG


We verwachtten Alice binnenkort. Dan is het stel weer bij elkaar (voor wie niet weet wat ik bedoel moet nodig de serie Luther kijken! :) )
 
Last edited:
En we hebben onze eerste eigen auto! Een 'boodschappen' auto zeg maar ;) Een Subaru Outback. Een auto die je hier veel ziet en één van de weinige die we gevonden hebben die een beetje fatsoenlijk behandeld is in zijn vorige leven (qua netheid buiten en binnen bedoel ik) )

Luther ziet er nog strak uit!
 
Voor mij geen automaat. Je moet iedere keer op de rem om van snelheid te veranderen in plaats van simpel het gas los te laten.

Ik weet niet wat voor automaat jij gereden hebt, mar het werkt nog steeds hetzelfde. Gas los en je remt af.
De ene automaat wat meer dan de andere, maar ze doen het wel.
 
Ik weet niet wat voor automaat jij gereden hebt, mar het werkt nog steeds hetzelfde. Gas los en je remt af.
De ene automaat wat meer dan de andere, maar ze doen het wel.

Brand spanking new Subaru Forrester. Wat ik bedoel is dat je, voor mijn gevoel niet genoeg kunt afremmen op de motor. Met een handgeschakelde auto kan je nog eens terugschakelen en afremmen op de motor. Tuurlijk zal een automaat langzamer gaan wanneer je het gaspedaal loslaat, maar voor mij niet genoeg.
 
Ik begrijp @Maluka ook wel. Een automaat remt altijd veel minder op de motor dan een handbak, zelfs als je met de handbak niet terug schakelt. Maar terug schakelen is dan ook weer meer moeite dan je rechtervoet 10cm naar links schuiven ;)

Zelf rij ik inde Subaru veel in de +- stand. (Tiptronic, geartronic, geef-het-een-naam-tronic) Dan schakel ik wel zelf, ik vind schakelen namelijk wel leuk en ben het niet altijd eens met de schakel momenten van een automaat. Je kunt dan ook zonder je pootje op te tillen terug schakelen en remmen op de motor. Ik heb een hekel aan koppelen. Wat een onzin! :p
Een DSG bak dat vind ik de beste oplossing. Rijdt echt super. Voor automaat liefhebbers, of schakelaars! Maar ja. Dat zit maar op een enkele (VAG) auto...
 
Heerlijk een automaat, waarom pielen met een schakelbak als het relaxed kan, zeker met de lullige snelheden en het getut waarmee er in Australia wordt gereden. Ik gebruik alleen de paddles als ik heuvelopwaarts ga en even terug wil schakelen.
 
Ik heb meer plezier in rijden door zelf te schakelen. Er is geen enkele andere reden voor. Zeker geen praktische. Naja misschien dat handbakken wat goedkoper en betrouwbaarder zijn. Maar nee een goeie automaat is sneller, rustiger, zuiniger, simpeler. Maar nooit zo leuk als zo'n onhandige handbak.
 
Een DSG?
Ik had een Fiesta met de dual clutch...
Wat een onding.
De dealer heeft 5 keer een nieuwe erin moeten stoppen want het lekte inwendig.
De verklaring volgens de receptive was dat we de verkeerde benzene gebruikten. Omdat het een Europese auto is, moet het RON 95 hebben en geen 91.
Wist niet dat de benzene bij de automaat terecht kwam? :)
 
Back
Top