Het grote auto topic

Haha, is weer zo'n typisch afpoeier verhaal van de garage.
Nee geef mij maar gewoon lekker een pook om mee te roeren.
 
Een DSG?
Ik had een Fiesta met de dual clutch...
Wat een onding.
De dealer heeft 5 keer een nieuwe erin moeten stoppen want het lekte inwendig.
De verklaring volgens de receptive was dat we de verkeerde benzene gebruikten. Omdat het een Europese auto is, moet het RON 95 hebben en geen 91.
Wist niet dat de benzene bij de automaat terecht kwam? :)


DSG is VAG (Volkswagen, Audi, enz. ) Weet niet wat Ford er van gebrouwen heeft. Maar gezien de Amerikaanse roots sta ik nergens voor in ;)
 
Ford noemde het PowerShift.
Het zijn 2 handgeschakelde bakken tegen elkaar aan gebouwd.
Het werkt, voor de eerste 10,000 kms, dan moet je ze vervangen.

Voor mij geen Ford meer.
 
Grappige discussie over automaat versus versnellingsbak.
Toevallig gisteren in een RAC magazine zitten bladeren. Twee dingen die daar in genoemd werden;
De meeste versnellingsbakken zijn nog altijd zuiniger dan automaten, al gaan die langzamerhand wel winnen.
En (zwaar/veel) afremmen op de motor raden ze af; Brakepads en disks zijn slijtage materialen, een versnellingsbak is dat niet.
 
OK, het grote auto topic. Hier dan onze grote auto. Onze: Alice!

16729255_10154965460161358_7495788917994625488_n.jpg


16730614_10154965460741358_8919111509968280320_n.jpg


We gaan Alice de komende tijd vertroetelen en verzorgen zodat ze ons veilig en ver de Bush in kan brengen. Koelkastje, opbergboxen, manier om de MTB's achterin te gooien. en op de lange termijn nog veel meer plannen. Nou weer eerst geld verdienen ;)
 
Dus toch goed gekomen! Stoere bak man! Altijd handig zo'n luchthapper voor het geval je flink door het water gaat, maar ben wel bang dat dan alles onder de huif erg nat gaat worden.....:)
 
Nu nog iets vinden om alle kieren te dichten. :)
Hahaha. Maar nee, dat voorkomt dat tie gaat drijven bij een river crossing. Een verse Japanner is luchtdicht en gaat dus drijven. Een Defender is niet water/luchtdicht (of oliedicht) Water kan er gewoon in en dus drijft tie niet :D
 
Hahaha. Maar nee, dat voorkomt dat tie gaat drijven bij een river crossing. Een verse Japanner is luchtdicht en gaat dus drijven. Een Defender is niet water/luchtdicht (of oliedicht) Water kan er gewoon in en dus drijft tie niet :D

It's not a defect. It's a feature! ;)
 
Ik zal er niet om liegen: dit model is wel de lelijkste die ze gemaakt hebben bij Landrover.
Not my cup of tea, maar goed, as long as you're happy.

Over die DSG: Heb een T5 met zo'n kurenbak, Inmiddels ook een later model met een 6 gear handschakelbak.
Wat is dat heerlijk rijden zeg, na zo'n baggerautomaat.
Oude T5 mag weg. Iemand nog een adresje om die bak te fixen? scheelt vast een flink stuk aan verkoopwaarde...
 
Ik zal er niet om liegen: dit model is wel de lelijkste die ze gemaakt hebben bij Landrover.
Not my cup of tea, maar goed, as long as you're happy.

Nou daar zijn we het dan eens dat we het oneens zijn.

Dit is de mooiste die ze ooit gemaakt hebben :)
Waarom? Omdat Defenders maar 1 doel hebben en dat is de beste/lompste 4x4 zijn. En deze doet dat het beste omdat je EN gewoon 4 of 5 mensen voorin kwijt kunt EN alle zooi die die mensen allemaal mee willen nemen met behoud van belachelijk goede modderworsteltechnieken.

Dus binnen het genre Defender is dit de beste en mooiste ;)

Grappig trouwens, kwam van de week bij een LR specialist in Canberra om een eerste grote beurt te doen (dan heb ik tenminste gelijk een onderhouds baseline) En het eerste wat tie zei was: These are the best! This model has everything you need from a 4x4

Zo zie je maar. Één ding snap ik ik trouwens niet. Als er 1 auto dichtbij je geliefde FJ/HJ 40 series zit is deze het wel ;)

No worries!
 
Ja ik kan ook niet ontkennen dat ik wel een zwakke plek heb voor de Defender. Ze zijn mooi door hun simplisme en hun function over form aanpak. De eerste keer dat ik er in reed dacht ik "wat een krot, ik zit met m'n schouders tegen de deur aan". Maar dat is zodat je goed en makkelijk kunt zien wat je voorwielen doen tijdens off-roaden. En zo zitten ze vol met dat soort kleine dingetjes. Het zijn geen gewone auto's en zeker geen SUV's, maar het zijn 4x4. The Best 4x4xFar ;)

Tegelijkertijd scoren ze nou niet geweldig op betrouwbaarheid. Ik geloof dat ze in Afrika enkel gereden worden door toeristen, want iedereen daar weet dat je beter een Land Cruiser kunt rijden als je niet elke paar honderd kilometer stil wilt komen te staan.
 
In Namibia werden een paar jaar geleden vooral Toyota Hilux 'en verhuurd. Voor ons de reden om daarvoor te kiezen, ook flink gedateerd inmiddels maar zeer betrouwbare auto. We rijden al bijna drie jaar rond zonder enig gedoe, alleen net nieuwe bandjes gemonteerd.
 
Go anywhere without mods: Defender
Go almost as far but more reliability: Land Cruiser 70 series
Money no object: Mercedes G

Wil je met elke (ja elke) andere auto hetzelfde doen moet je gaan modificeren.

Niets ten nadele van Land Cruisers of Patrols. Zet er gerust één voor de deur.
Maar qua karakter en historie is er maar één. Daar moet je dan wel van houden natuurlijk ;)

Het is ook wel fijn dat het geen allemans vriend is. Zie je hem niet op elke straathoek :)
 
Last edited:
Back
Top