Het grote auto topic

Hmmm, ik heb nog eens gekeken, en in NSW moet je, afhankelijk van het type/kleur en letter/cijfer combinatie van je kenteken een jaarlijks bedrag betalen van tussen de 60 en 500 dollar. Belachelijk, wat een schaamteloze melkkoe!
Je hebt overigens een PhD nodig om erachter te komen hoeveel je nou eigenlijk moet betalen.
 
En nog iets, voor de Nederlanders die al in Australie wonen, en SBS ontvangen:
Op de maandag, 7u30pm, zenden ze het britse programma Top Gear uit. Een zeer amuzant programma, vanwege de humor, en de auto's die ze testen.
 
Amusant programma??

Er is maar 1 autoprogramma, en dat heet [size=15pt]TOP GEAR[/size]

Toys for Boys! Ze hebben lol in wat ze doen, Richard, Hamster and Jeremy.


Al die andere autoprogramma's vertellen alleen maar verhaaltjes die je in de folder ook kunt lezen.

Als TOP GEAR vindt dat de nieuwe BMW 3 serie zuigt, :lol: dan zullen ze dat zeker niet onder stoelen of banken steken.
 
[quote author=Bartman link=topic=3356.msg40682#msg40682 date=1134668183]
Amusant programma??
[/quote]

Nee, goed lezen, ZEER amusant programma :)
Ik heb mijn vriendin verplicht mee laten kijken! Toen de Holden Monaro VXR als winnaar uit de bus kwam (tegen de Chrysler 300M en Jaguar S-type R), zat ze als een echte Proud Aussie toch wel een beetje te glunderen :)
 
Top Gear, dat is inderdaad een goed programma. Goede uitleg, maar ook veel lol (denk maar aan die hypnose sessie  :-D :-D)

:up: Miranda
 
Inderdaad, geweldig programma, elke week bij Veronica op vrijdagavond.

Dat bord met de indeling cool - not cool, super komisch.

:up:
 
[quote author=AJ link=topic=3356.msg40767#msg40767 date=1134720495]
Inderdaad, geweldig programma, elke week bij Veronica op vrijdagavond.

Dat bord met de indeling cool - not cool, super komisch.

:up:


[/quote]

Elke woensdagavond op BBC world. Dan zie je de afleveringen, die je precies een jaar later bij Veronica kunt zien. :-D Je moet bij de BBC de ondertiteling missen, maar dat mag voor ons geen probleem zijn toch?
 
Wat ook altijd erg leuk is is "a ... is born" Kennen jullie dat? Die vent heeft al van alles gebouwd. Van een trike tot een helikopter en van een speedboot tot een sportauto! Zelfs een Landrover Defender! Echt zo leuk om dat te zien. En natuurlijk aan het einde....  "Say Goodbye Pete" "Goooodbyyyeeeee Pete!" Kwam/komt altijd op discovery dacht ik.
 
Top gear up! Wij zijn zelfs blij met de herhalingen :D, maar das misschien ook omdat het hier gewoon komkommertijd is op tv... wacht even... dat is het hier altijd :D:D:D. Hahaha, maar Top gear is :up:!
 
Ik kan me alleen maar aansluiten ij de constatering dat TopGear een geweldig programma is...... kunnen ze in NL (heeeeel) veel van leren. Hebben ze dergelijke programma's op TV in Australië? Op de Australische site www.drive.com.au hebben ze van die filmpjes als ze op TopGear laten zien (met een auto z.s.m. over een circuit), alleen is het commentaar wat zakelijker maar de auto's zijn niet minder interessant. Voor de rest overigens ook een interessante site.

Ik (toch wel een " beetje" een autofreak) droom nu al van een vette V8/V6 4WD voor de deur (Ford Explorer, Jeep Grand Cherokee, Mitsubitshi Pajero) en dan nog steeds lachen bij het tankstation... :-D ik kan niet wachten tot we in Australie zijn.......  :up:

Martijn
 
[quote author=jufrebekka link=topic=3356.msg41221#msg41221 date=1135159080]
Top gear up! Wij zijn zelfs blij met de herhalingen :D, maar das misschien ook omdat het hier gewoon komkommertijd is op tv... wacht even... dat is het hier altijd :D:D:D. Hahaha, maar Top gear is :up:!
[/quote]

Dat programma is dat niet hetzelfde als wat op de BBC word uitgezonden.
 
Top Gear is super. Niet alleen het brutally honest commentaar, maar ook de grappige dingen. Autorijcursussen voor grannies, leerden ze donuts draaien en handbrake parking :lol:

Het liefst zou ik fijn Golf blijven rijden, met zo'n heerlijke tdi erin, 1:20 (dik 1000km op een tank) en met mijn 100pk'tjes toch een 110pk Golf 2.0 zoek rijden. Of, later als ik groot ben, zo'n mooie strakke Audi. Een A3 dan, eigenlijk toch weer een Golf :lol: die zijn er zelfs als allroad, pas je nog een klein beetje tussen al dat SUV-geweld :?
6282_report_w486.jpg


Maar als het dan toch iets totaal anders moet worden dan denk ik aan een ranzige roestige ouwe ragbak waarmee je lekker kunt donderjagen en waarin je een deukje of krasje toch niet merkt. Een ouwe Dodge W200 of zo :cool: tijdens het zoeken naar tips voor terreinrijden en vehicle-modding voor onze rally kwam ik bij de W200-experts van Chaosboyz:
post-6-1109341037.jpg
 
[quote author=landmiles link=topic=3356.msg46330#msg46330 date=1138959023]
Het liefst zou ik fijn Golf blijven rijden, met zo'n heerlijke tdi erin, 1:20 (dik 1000km op een tank) en met mijn 100pk'tjes toch een 110pk Golf 2.0 zoek rijden. Of, later als ik groot ben, zo'n mooie strakke Audi. Een A3 dan, eigenlijk toch weer een Golf :lol: die zijn er zelfs als allroad, pas je nog een klein beetje tussen al dat SUV-geweld :?[/quote]

Dat valt me dan toch een beetje van je tegen. Ik bedoel, zo'n ontzettend burgerlijke Golf waar elke leasebak-slaaf in rijdt. En alleen maar omdat het lease-budget te laag is voor een..... Audi, yahoooo... Jawel, dan hoor je er pas echt bij.

No offence, maar dat wist je al natuurlijk.

:cool:
 
[quote author=AJ link=topic=3356.msg46379#msg46379 date=1138990951]
No offence, maar dat wist je al natuurlijk.[/quote]
Vroeg er ook om.

Maar het is wel zo, voor een woonwerk-auto wil ik er graag eendje die het altijd doet. Waar ik van op aan kan. Dus een Duitser. En ik hou niet van mercs of beamers, dus een VW of Audi. En helaas, mijn leasebudget is niet hoog genoeg. Een A3 met een beetje motor er in doet 38 000 euro's, schande niet?!?
 
[quote author=landmiles link=topic=3356.msg46627#msg46627 date=1139179921]
[quote author=AJ link=topic=3356.msg46379#msg46379 date=1138990951]
No offence, maar dat wist je al natuurlijk.[/quote]
Vroeg er ook om.

Maar het is wel zo, voor een woonwerk-auto wil ik er graag eendje die het altijd doet. Waar ik van op aan kan. Dus een Duitser. En ik hou niet van mercs of beamers, dus een VW of Audi. En helaas, mijn leasebudget is niet hoog genoeg. Een A3 met een beetje motor er in doet 38 000 euro's, schande niet?!?
[/quote]

Volgens mij is toch echt al jarenlang de japanse Toyota uitgeroepen als meest betrouwbare auto ter wereld.
 
[quote author=Maluka link=topic=3356.msg46641#msg46641 date=1139206209]
[quote author=landmiles link=topic=3356.msg46627#msg46627 date=1139179921]
[quote author=AJ link=topic=3356.msg46379#msg46379 date=1138990951]
No offence, maar dat wist je al natuurlijk.[/quote]
Vroeg er ook om.

Maar het is wel zo, voor een woonwerk-auto wil ik er graag eendje die het altijd doet. Waar ik van op aan kan. Dus een Duitser. En ik hou niet van mercs of beamers, dus een VW of Audi. En helaas, mijn leasebudget is niet hoog genoeg. Een A3 met een beetje motor er in doet 38 000 euro's, schande niet?!?
[/quote]

Volgens mij is toch echt al jarenlang de japanse Toyota uitgeroepen als meest betrouwbare auto ter wereld.
[/quote]Klopt, Mazda en Toyota staan de laatste jaren in de top 3 van de meest betrouwbare auto's (die met de minste pech langs de weg staan )
 
Iew. Daar wil je toch dood nog niet in worden gezien? Voor een landcruiser maak ik dan nog een uitzondering (mits deze wordt gebruikt waar ie voor gemaakt is - dan is ie namelijk nog steeds wel lelijk maar in ieder geval able)
 
Back
Top