Het grote auto topic

Ook in Qld rijden er vreemde auto's rond. Deze is van Atherton Tablelands bij Cairns;
Crystals1.jpg

Crystals2.jpg

Rene

Zo stoer en bruut als die kar die Rene showde is ie niet, maar de New-Beetle is wel een schat van een wagentje en mijn lievelingsexemplaar  :) :roll:

Yellow-Beetle.jpg

Sorry Jean,

Ik wil je hiermee niet beledigen. Maar dit moet toch van mijn hart.

De New Beetle is de grootste marketing mislukking van de laatste 20 jaar. En wat mij betreft (ik heb er enige kijk op) ook de grootste ontwerp mislukking.

Je gaat toch niet beweren dat je als volwassen kerel in een auto wil zitten met een vaasje aan het dashboard. Lijkt me meer iets voor een dame op leeftijd of een nicht met te veel geld.

De oude kever was een icoon met karakter.
De nieuwe kever is een uitgeklopte Golf met minder ruimte voor te veel geld.

Bart

[quote author=Bartman link=topic=3356.msg46904#msg46904 date=1139350925]
Je gaat toch niet beweren dat je als volwassen kerel in een auto wil zitten met een vaasje aan het dashboard. Lijkt me meer iets voor een dame op leeftijd of een nicht met te veel geld.
[/quote]

:lol1:

Ik moet zeggen, een vriendin van me heeft een Beetle Cabrio, en ik heb er laatst in gereden en ik vind er niets aan mankeren. Trekt niet zo snel op, maar daarna genoeg grunt voor mij. Mind you, een cabrio zou ik kopen om het feit dat 'ie open is, niet zozeer omdat 'ie praktisch is!
Ik heb nu een Mercedes A200, wat een perfecte auto is; comfortabel en praktisch, en alles zit er op en eraan, maar die Cabrio lonkt toch wel hoor... Misschien volgende jaar?... Dan ben ik 41, is dat oud genoeg?  :-D :-D :-D

Ireen, wordt dat er dan eentje met of zonder vaasje????

Voor mij is een auto ook echt alleen maar een vervoer middel van A tot B, man ik ben al blij als hij start :-D En inderdaad zoals al eerder aangegeven werdt. Het maakt de meeste aussies niet zo veel uit waarin je rond kart. Iets met vier wielen en een stuur (en op zijn minst een rem) is al snel goed hier! want fietsen valt hier zwaar, heel zwaar tegen........

Groetjes
Syl :cool:

[quote author=Eerainuh link=topic=3356.msg46933#msg46933 date=1139359455]

Ik moet zeggen, een vriendin van me heeft een Beetle Cabrio, en ik heb er laatst in gereden en ik vind er niets aan mankeren. Trekt niet zo snel op, maar daarna genoeg grunt voor mij. Mind you, een cabrio zou ik kopen om het feit dat 'ie open is, niet zozeer omdat 'ie praktisch is!
Ik heb nu een Mercedes A200, wat een perfecte auto is; comfortabel en praktisch, en alles zit er op en eraan, maar die Cabrio lonkt toch wel hoor... Misschien volgende jaar?... Dan ben ik 41, is dat oud genoeg?  :-D :-D :-D

[/quote]
Altijd oud en jong genoeg  :cool:
Ik heb tot nu toe jong en oud in een cabrio zien rijden, het viel wel op
dat als het erg warm is ze wel de kap DICHT hebben tegen het verbranden  :|

Dan toch liever een dichte MET airco  :-D

[quote author=Bartman link=topic=3356.msg46904#msg46904 date=1139350925]

De oude kever was een icoon met karakter.
De nieuwe kever is een uitgeklopte Golf met minder ruimte voor te veel geld.
[/quote]

Nou zeg....dat gaat ook wel weer wat ver. Het is een mooie sportieve wagen en je kunt deze bijv ook in het blauw nemen en niet in zo'n 'nichtenkleur' geel  :lol:. En een vaasje aan het dashboard.....? Wahahaha  :happy:
Je hebt wel weer gelijk dat de New-Beetle veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te duur is. Belachelijk duur zelfs  :-(

Ik vind die nieuwe beetle ook wel mooi..... Ben ik nu een rijke nicht :| :| Zeg maar niks tegen Vanessa :donttell: :doofywave:

automobilmesse-leipzig-vw-beetle-tuning.jpg

[quote author=Bear link=topic=3356.msg46977#msg46977 date=1139390633]
Ik vond die nieuwe beetle ook wel mooi..... Ben ik nu een rijke nicht :| :| Zeg maar niks tegen Vanessa :donttell: :doofywave:

automobilmesse-leipzig-vw-beetle-tuning.jpg

[/quote] :lol1: Nee jij bent zeker geen rijke nicht, maar zo kan je van een fiat multivla(of was nou multipla :think:) ook nog wel wat maken.

[quote author=Bear link=topic=3356.msg46977#msg46977 date=1139390633]
Ik vind die nieuwe beetle ook wel mooi..... Ben ik nu een rijke nicht
[/quote]

Laat dat rijk er maar vanaf  :cool:
Geintje, niet boos worden.

Ik ben het helemaal met Bart eens, die new beetle is een ramp op wielen. De enige retro car die enigzins geslaagd is, dat is de Mini. Stoere auto, maar de cabrio variant had van mij niet gehoeven.

Een ander misbaksel is de Chrysler PT Cruiser. En de cabrio versie daarvan is pure comedy.

:up:

[quote author=AJ link=topic=3356.msg46985#msg46985 date=1139391855]
De enige retro car die enigzins geslaagd is, dat is de Mini. [/quote]

Mwoh. Die was toch ook grondig gefileerd in voorgenoemd superprogramma TopGear - even vergeleken met de originelen. De nieuwe mini is niet mini, alleen van binnen. En dan die plastic friemeltjes voor de richtingaanwijzers en ruitenwissers...

Nee, laat al die retro maar zitten. NewBeetle? Met een lijnmotor voorin? Ga weg. PT Cruiser? (P)lomp en protserig. Ik zit nu al een tijdje te denken aan wat nou wél een mooi eerbetoon aan een vroeger model is, maar ik kan er maar niet op komen...

Ik moet even reageren op laat retro maar zitten...:

Een van de mooiste auto's op het moment: de Chrysler 300C !! (Ja, inderdaad, de 'mafia-car' volgens Top-Gear Jeremy). Prachtige auto. En dan vooral met de Hemi erin. Ook de Chrysler Crossfire (en/of zijn Mercedes broertje) ziet er prachtig uit wat mij betreft..

M.vr.gr.

Perthpete

[quote author=perthpete link=topic=3356.msg46994#msg46994 date=1139394607]
Ik moet even reageren op laat retro maar zitten...:

Een van de mooiste auto's op het moment: de Chrysler 300C !! (Ja, inderdaad, de 'mafia-car' volgens Top-Gear Jeremy). Prachtige auto. En dan vooral met de Hemi erin. [/quote] Helemaal mee eens :up:

[quote author=perthpete link=topic=3356.msg46994#msg46994 date=1139394607]Een van de mooiste auto's op het moment: de Chrysler 300C !! (Ja, inderdaad, de 'mafia-car' volgens Top-Gear Jeremy). [/quote]
Je bedoelt dat lompe ding? Groot, zwaar, zegmaar de moderne versie van de (vergeef me de term) Amerikaanse Hoerensloep?

Ook de Chrysler Crossfire (en/of zijn Mercedes broertje) ziet er prachtig uit wat mij betreft..
Altijd leuk, pogingen van de Yanks om een sport-achtige wagen te maken. Te groot, te zwaar of niet snel genoeg.

Inderdaad, die Herensloep ja ;-)

Sinds afgelopen November ook Down Under verkrijgbaar ...

M.vr.gr.
Perthpete

[quote author=landmiles link=topic=3356.msg47003#msg47003 date=1139397107]
[quote author=perthpete link=topic=3356.msg46994#msg46994 date=1139394607]Een van de mooiste auto's op het moment: de Chrysler 300C !! (Ja, inderdaad, de 'mafia-car' volgens Top-Gear Jeremy). [/quote]
Je bedoelt dat lompe ding? Groot, zwaar, zegmaar de moderne versie van de (vergeef me de term) Amerikaanse Hoerensloep?

Altijd leuk, pogingen van de Yanks om een sport-achtige wagen te maken. Te groot, te zwaar of niet snel genoeg.
[/quote]De 2006 Corvette ZO6 de is de snelste Corvette die ooit op de markt is gebracht. Hij moet met ijn 505 pk sterke motor de sprint van 0 tot 100 km/h kunnen afleggen in 3,8 seconden en heeft een topsnelheid van ruim 300 km/h .

De ZO6 is de ultieme Corvette, die nu in het geschiedenisboek van supersportwagens kan worden bijgeschreven als de snelste Corvette die Chevrolet ooit heeft gebouwd. Volgens zijn makers moet hij de sprint van 0-100 km/h kunnen afleggen in 3,8 seconden. Daarbij hoef je niet te schakelen, hij doet het in de eerste versnelling. Daarmee schaart de Corvette ZO6 zich onder de snelste supersportwagens ooit, maar hij kost in Amerika 65.800 dollar en dat is een derde van de prijs die je voor concurrenten op tafel moet leggen.
Voor de ZO6 Corvette zijn gewichtsbesparende materialen toegepast, zoals koolstofvezel, aluminium, titanium en magnesium, zodat het gewicht tot 1421 kg beperkt kon blijven. Dat houd in dat de gewicht/pk-verhouding uitkomt op 2,81 kg/pk.

Hoezo Te groot, te zwaar of niet snel genoeg!

Bron Autoweek.

[quote author=landmiles link=topic=3356.msg46992#msg46992 date=1139394080]
Ik zit nu al een tijdje te denken aan wat nou wél een mooi eerbetoon aan een vroeger model is, maar ik kan er maar niet op komen...
[/quote]

Ik ben geen fan van Amerikaanse auto's, maar ik vind de Ford GT aardig geslaagd.

http://www.fordvehicles.com/fordgt/home.asp

hmmm... die Chrysler heeft toch meer grill dan auto? Wat is dat ding lelijk zeg......  Jakkes! :)

Back