Het grote auto topic

[quote author=landmiles link=topic=3356.msg46650#msg46650 date=1139209935]
Iew. Daar wil je toch dood nog niet in worden gezien? Voor een landcruiser maak ik dan nog een uitzondering (mits deze wordt gebruikt waar ie voor gemaakt is - dan is ie namelijk nog steeds wel lelijk maar in ieder geval able)
[/quote]Daar denkt iedereen verschillend over, bovendien is de kans dat je moet liften wel het kleinst :-D

Nou wij zijn reuze blij met onze toyota Echo  :up:. Klein maar fijn. En okee, het is geen groot wonder. Maar zelfs top gear vond dit een van de twee kleine/betaalbare auto's (de andere was de Honda Jazz) die okee waren. En tot nu toe (even afkloppen  :wall:) doet is het prima. En brengt hij ons overal waar we naar toe moeten. Daar is een auto toch voor. Net als een telefoon is om mee te bellen  :up:.

Hmmm... liften... da's wel héél lang geleden! Nog uit mijn pre-auto-historie. Leuke vakanties waren dat!

Ik heb 2 keer gedoe gehad met mijn VW'tjes (de Knettergestoorde Racekever nu voor 't gemak even niet meegerekend). Mijn Pi-Pa-Polootje heeft, in de drie jaar en 160 000 km die ik 'm had, een keertje een kapot contactje in het contactslot gehad (tip: een sleutelbos van een kilo is niet goed voor je contactslot) en van mijn huidige Golfje, bijna 4 jaar en 149 000 kilometer, heb ik een keer de accu leeg laten lopen (tip: als je een climatronic hebt kan die niet de hele nacht doordraaien).

Die Japanners zijn gewoon vreselijk lelijk. Interieur, exterieur, bwah. En ook de Landcruiser vind ik niet om aan te zien, maar het is een dijk van een terreinwagen. Kan je nagaan hoe idioot het is om zo'n lelijk ding te kopen alleen om te showen naar je buren en je kindjes naar school te brengen...

YaLiShanDa had een Yaris, ook een perfect autje, maar lelijk! (sorry lief) (en sorry Rebekka, maar vergelijken met een Honda Jazz is natuurlijk niet eerlijk).

[quote author=landmiles link=topic=3356.msg46654#msg46654 date=1139211311]
Die Japanners zijn gewoon vreselijk lelijk. Interieur, exterieur, bwah. En ook de Landcruiser vind ik niet om aan te zien, maar het is een dijk van een terreinwagen. Kan je nagaan hoe idioot het is om zo'n lelijk ding te kopen alleen om te showen naar je buren en je kindjes naar school te brengen...
[/quote]Ook dit is voor iedereen anders, maar je kan het ook anders bekijken, hoe idioot moet je zijn om voor het voor het formaat auto zoals een polo 5of 6000 euro meer te betalen als een toyota of mazda van het zelfde formaat, puur omdat het VW is. Bovendien als je dingen als elektrische ramen of climaat controle erbij wil moet je hier bij VW ook nog eens extra dokken terwijl dit bij de meeste jappie's er standaart op zit. Uit eindelijk gaat het bij de meeste mensen allemaal om de doekoe's dus voor wie doe je het dan uiteindelijk! Maar goed zoals altijd ieder zijn mening!

Hee Annemiek, heb je laatst die aflevering gezien waarin ze 1500 pounds hadden om een Porsche te kopen, en toen al die opdrachten kregen. Ik heb in m'n broek gepiest, wat een mafkezen!  :-D

[quote author=M5 link=topic=3356.msg46657#msg46657 date=1139212489]
(...) puur omdat het VW is. [/quote]
Mag van mij ook een Skoda of Seat zijn, dat ontloopt elkaar niet veel. Maar deze twee hebben geen middenklasse type met driedeurs indeling, betekent voor mij (ik ben vrij lang) dat ik met een B-stijl naast mijn hoofd zit. Irritant!

[quote author=M5 link=topic=3356.msg46657#msg46657 date=1139212489]Maar goed zoals altijd ieder zijn mening![/quote]
Ongezouten natuurlijk  :p

[quote author=Eerainuh link=topic=3356.msg46661#msg46661 date=1139214736]
Hee Annemiek, heb je laatst die aflevering gezien waarin ze 1500 pounds hadden om een Porsche te kopen, en toen al die opdrachten kregen. Ik heb in m'n broek gepiest, wat een mafkezen!  :-D
[/quote]

Jep, heb ik gezien. Goed he!  :)

Maar, slecht nieuws, zonet werd de laatste aflevering uitgezonden  :-(

(maar dan wel weer Mythbusters  :lol:)

Top Gear is inderdaad een Top programma! Veel beter dan de Nederlandse en Australische programma's, welke vaak meer reclame boodschappen van de autofabrikanten lijken te zijn.
Wel een beetje jammer dat men hier in Australië een jaar achter loopt met de uitzendingen. Tot nu toe had ik ze allemaal al gezien in NL, neemt niet weg dat ik er veel gewoon voor de 2e keer heb gekeken.  :wink:  :up:

@ Annemiek; maar er komt meer, er komt meer! Niet te geloven dat ik programma's over auto's kijk! Vind 't gewèldig!  :-D

@ Sander; kijk, da's nou een voordeel van hier hè, krijg je alles nóg 's te zien.... LOL

een vraagje...

Als ik nou een auto ga kopen laten we zeggen bij een particulier thuis. Waar moet ik dan op letten. Dan bedoel ik kwa papieren? APK, Overschrijvingsbewijs deel 1-2-3?????

tnx  :up:

Volgens Jeremy Clarkson van TOP GEAR leek een Toyota Yaris nog het meest op:

Een lelijke slang die net een vette kikker ingeslikt had!! :lol:

Maar ik heb ook een Corolla gehad waarvan ik (buiten het zaadloze uiterlijk) zeer te spreken was.

Tja, sommige mensen kopen een auto voor de looks en om te showen...

Anderen kopen er een omdat ze van A naar B moeten....en als je vaak van A naar B moet, schijnt een betrouwbare auto wel heel prettig te zijn....

Gelukkig behoor ik tot de laatste categorie en ik meen me zelfs te herinneren dat ooit hier op het forum eens gezegd was dat de mensen in Oz. het niet interesseert in wat voor auto je rijdt.. Daar heb je zo'n ding nodig omdat de afstanden gewoon groot zijn....het zal me jeuken wat anderen denken over mijn auto...Ik heb er in 100.000 km nog nooit mee bij de garage gestaan buiten het reguliere onderhoud om (ja, een keer...toen ik hem aanschafte :p )

@ Bear; we have to provide a Road Worthy Certificate when we want to sell our car privately. Daarvoor ga je naar een garage die die dingen mag uitgeven. Ze zijn een beperkte tijd geldig, een week of 6 geloof ik. Dus usually laat je dat pas doen wanneer je een buyer hebt.

That's all :)

[quote author=AJ link=topic=3356.msg46769#msg46769 date=1139261132]
Wel eens in Japan geweest? Serieus, daar rijden de meest bizarre modellen rond. [/quote]

Dan bedoel je dit spul zeker?  :wink:

migumi004.jpg

Ze hebben ook volledig over the top minivannetjes, maar die kon ik zo gauw even niet vinden...

[quote author=Eerainuh link=topic=3356.msg46777#msg46777 date=1139265518]
@ Bear; we have to provide a Road Worthy Certificate when we want to sell our car privately. Daarvoor ga je naar een garage die die dingen mag uitgeven. Ze zijn een beperkte tijd geldig, een week of 6 geloof ik. Dus usually laat je dat pas doen wanneer je een buyer hebt.
hat's all :)
[/quote]

tnx :up:
Er staat bij het gros van de advertenties iets over "reg expire Feb 2006" Houd dat in dat de reg(estration?) kenteken???  verloopt per die datum.
Als die reg dan verlopen is wat houd dat dan in? en nog belangrijker is het dan duur om  een nieuwe reg te krijgen. ?
dankje :up: :up:
gr Barry

Het interesseert mij ook echt niet wat voor auto het is. De enige kleur waar ik een beeeetje een probleem mee heb is zalmrose. In Nederland rijden een paar zalmrose polootjes rond en die dingen zien er niet uit! (sorry voor degene die er hier toevallig een heeft ;) ). Daar zou ik dus nog niet dood in gevonden willen worden! Zo ben ik ook van mening dat knalkleuren het beste staan bij kleine auto's en donkere kleuren het beste bij grote auto's. Er rijdt ook een limited edition rond van een Volvo V40 (dacht ik) die knalgeel is.... nou... bedankt! Niet dat ik em niet aan zou nemen als ik em zou krijgen hoor, maar dan zou ik em direct verkopen :)

Neee.... in Australie straks maakt het me echt niet uit. Als ie maar betrouwbaar is en een beetje ruim.

[quote author=Bear link=topic=3356.msg46792#msg46792 date=1139295689]
tnx :up:
Er staat bij het gros van de advertenties iets over "reg expire Feb 2006" Houd dat in dat de reg(estration?) kenteken???  verloopt per die datum.
Als die reg dan verlopen is wat houd dat dan in? en nog belangrijker is het dan duur om  een nieuwe reg te krijgen. ?
dankje :up: :up:
gr Barry
[/quote]

Het betekent grofweg dat de belasting voor die auto betaald is tot feb 2006. Dat betekent dat als je die auto nu zou kopen je gelijk de rego moet betalen (voor ons was het 500 zoveel voor een jaar). In Qld zit daarbij een verplichte verzekering. Ik weet niet hoe het in de andere staten zit. Als je een auto koopt kun je natuurlijk ook zeggen dat je wilt dat de rego betaald is. Maar dan kun je weer minder van de prijs aflullen. Je kunt de rego ook voor een half jaar doen. Dat is wel ietsie duurder. Maar als je bijvoorbeeld van plan bent je auto te verkopen. Dan kun je er soms beter een halfjaartje bij kopen. Dat is geen slechte verkooptruck. Als je je rego niet betaalt dan mag je niet met je wagentje rondtuffen. Een auto zonder rego kopen betekent dat je hem moet laten keuren dacht ik.

Thanks Ireen, ja die bedoelde ik. Je mag trouwens wel zelf kiezen bij welke verzekeraar je gaat. Zo kregen wij een fuel voucher :D.

Back