Heb de auto bij een garage in Queensland gekocht. Ongezien, jij kent dat wel
Maar tot nu toe geen rare dingen behalve dan het missende front diff lock en een spare wheel te weinig (er zit er 1 bij, volgens de advertentie 2)
Dus ik heb ze daar op aangesproken. Ze zouden me eerst een diff lock opsturen maar uiteindelijk zijn we toch op een bedrag uitgekomen (wat mijn voorkeur had) Ze sturen me ook nog een reservewiel extra na. Het gaat op zijn Australisch (langzaam) maar zeker niet onwillig of onvriendelijk. Dus mij hoor je niet klagen
En ja, een Defender heeft altijd een central diff lock. Dit zet de aandrijving tussen voor- en achteras 'vast'. Maar je kunt dan nog apart via aftermarket spul ook de wielen links en rechts aan elkaar locken. Er kan dan links/rechts geen snelheidsverschil meer ontstaan en met het central diff lock ook niet tussen voor achter. Als je dan zowel een rear en een front locker hebt, ben je en beetje een tank die overal tegen op kruipt
Er ontstaan wel brute krachten op assen enz. in dit soort omstandigheden en alles kan uiteindelijk kapot zeg maar... Easy does it.