Het grote auto topic

Het is nog net niet warm genoeg voor een lekkere camping trip maar alvast even de nieuwe setup testen!

Nieuwe FrontRunner heavy duty boxes met onze losse spullen (eten, koken, slapen, kleding)
Hi Lift jack zo vast als een huis aan de canopy frame,
Matras in het net, Fire Extinguisher in de hoek voor het grijpen, zowel van binnen als buiten,
Tafel en stoeltjes,
Witte en Gele LED verlichting,
Spare wheel and 2nd battery.
Alles stevig op zijn plek en nog ruimte over :D
DSC_2846%20copy.JPG




Dan maar een paar fietsen erbij (en nog ruimte over :eek: )

DSC_2854%20copy.JPG
 
Ik heb helemaal niet zoveel interesse in trips de bush bush in en waardeer het ge-asfalteerde leven enorm, maar toch ben ik ergens enorm gek op dit soort afgeladen adventure vehicles ;)
Heel veel plezier ermee!
 
Mijn E46 (bovenste in de lijst) is in Nederland al gedaan. Was een uurtje werk.
Takata heeft afgelopen maand faillissement aangevraagd vanwege deze recall.
 
Onze Subaru wordt over twee weken gedaan.

De Land Rover staat niet op de lijst. #NoAirbag #TheOtherCarIsTheCrumplezone.
 
We hebben ook een brief gekregen voor onze Honda Insight.

Het is weer in het nieuws nadat er nu iemand overladen is door een defecte airbag in NSW.
 
Ja, eigenlijk is het een 'oud en bekend' probleem. Maar nu weer in het nieuws door een dodelijk ongeval ja. Maar voor mij was het nieuw. En voor een hoop andere mensen ook denk ik, vandaar ;)
 
Korte update om niet het hele leven te rooskleurig te laten lijken: Motor een beurtje gegeven. Olie vervangen is wel even wat anders dan op m'n oude fietsen. Niet minder dan 3 olie filters, 12 schroeven en drie pakkingen. Ik was gewaarschuwd dat het een rotzooi ging worden, daar bleek geen woord aan gelogen. Start to finish was het zeker twee uur werk. Ik heb nog nooi zo lang gedaan over olie vervangen. Volgende keer weet ik alle valkuilen en doe ik het waarschijnlijk in een half uur, maar leuk is anders.

Maar dan naar de toch wel serieus vervelende situatie: in de olie zat de nodige rotzooi. Filters waren gek genoeg wel allemaal zo goed als schoon en aan de magneet zat ook niks. Dus óf er is iets kapot aan het gaan, of het is rotzooi die van de motor af in de olie is gevallen terwijl ik er mee bezig was. Plan is nu om met een kilometertje of 1000 de olie er weer uit te halen met een koffiefilter ertussen om een beter idee te krijgen van de situatie. Het is een risico, maar met een motor die verder perfect loopt vind ik het ook weer zoiets om er zo'n $3k tegenaan te gooien zonder een iets duidelijker beeld van de situatie te hebben. Zelf een blok revisie doen is wel iets wat op m'n bucket list staat, maar niet als het niet hoeft ;)

Enige troost? Als je een aankoopkeuring had laten doen of zelf was gaan kijken had je het probleem ook niet gevonden. Het is gewoon het risico van de hobby.

Anyways, ik verlies er geen slaap over, maar dacht het te delen voor iedereen die hier komt en de indruk krijgt dat het allemaal maar altijd goed gaat met iets tweedehands kopen ;)
 
Goede kans dat er meuk naar beneden gevallen is maar ja goed idee om over 1000 kilometer nog eens te kijken naar de olie en filteren/filters. Even heen en weer naar Canberra en je hebt er dik duizend opzitten :D
 
We moeten echt even een Canberra trip plannen. Ik zal de baas eens aankijken ;) Waarschijnlijk wordt het wel na de winter, veel te koud daar bij jullie :p
 
We moeten echt even een Canberra trip plannen. Ik zal de baas eens aankijken ;) Waarschijnlijk wordt het wel na de winter, veel te koud daar bij jullie :p
Ja joh, just kidding. Wij zitten te denken om in de zomer ook jullie kant op te komen, 4x4 trip door de Vic High Country en dan even koffie drinken bij @Yuud en jullie of zo? Maar jullie zijn ook van harte welkom hier, lijkt ons leuk!
 
We hebben hier in NL vorige maand een 2e auto gekocht: een Mercedes SLK uit 1998. erg nette staat en wat een pret om te rijden!! Aangezien mijn vriendin de andere auto nodig heeft voor haar werk en ik toch in de buurt werk heb ik voor wat leuks gekozen, en niet onbelangrijk goed betaalbaar.

Mochten we straks naar QLD gaan dan is de kans aanwezig dat ik er ook zo 1 koop als 2e auto naast een Pajero of Discovery. Lekker met dak open rijden in de winter. Zomer lijkt me dat toch een tikkie te heet :)

Auto's zijn technisch en motorisch gezien erg sterk, enige zwakke punten zijn rubbers, roestvorming in wielkasten en dakmechanisme. Het is een hardtop variodak en er zitten veel sensoren in die onderhoud nodig hebben, dit is echter een fluitje van een cent en als dit bijgehouden wordt is er niks aan de hand. Mijn ozzie vriendin is ook helemaal om. eerst zag ze het nut en plezier niet zo in van cabriorijden, maar nu vind ze het werkelijk fantastisch!!

IMG_2158.JPG IMG_2161.JPG IMG_2163.JPG
 
Hallo, vind je dat gek in Canberra. Veels te koud. :)

Ik zag ze ook nooit in Perth. Veel te warm :p

(En even serieus, Ik denk dat ACT een beter cabrio klimaat heeft dan Perth. Heb een cabrio gehad in NL en je wilt zeker niet te warm/vol de zon op je bol ;))
 
Wij hadden een MX5 in Nederland en was een super auto. Zou er wel weer eentje willen. Of een E87 Z4 (al ben ik stiekem meer verliefd op de coupe versie), maar we willen hier geen cabrio meer. Ik wil iets met airco wat me uit de zon houdt. Annelies verbrandt hier als ze anderhalf uur gaat rennen. Als ik loop en ik moet oversteken, dan druk ik op het knopje van het verkeerslicht en loop dan zonder schaamte gerust een meter of 10 om in de schaduw te wachten tot het groen wordt. In Nederland voelt je stuur wel eens oncomfortabel heet, maar hier sta ik er soms eerlijk waar van te kijken dat het stuur niet smelt en kun je je er letterlijk aan verbranden zo heet.
De zon is hier moordend. Je voelt het echt branden, en niet op een fijne manier. Een cabrio is simpelweg niet leuk in dat weer. Er wordt hier in de zomer ook gewaarschuwd voor het risico op verbranden en huidkanker in een cabrio.

Ze zijn daarom wel betaalbaar hier.

Het kan zijn dat het in het noorden anders is, daar ben ik (nog) niet geweest, maar hier in Melbourne zie je amper cabrio's. Ik denk dat ik m'n motor in de zomer ook vaker laat staan dan in de winter.
 
Oh en roest heb je hier schijnbaar, maar ik heb het nog niet echt gezien ;) Mijn bijna 14 jaar Alfa heeft een paar spikkeltjes op de ruitenwisser. That's it.
 
Back
Top