Thijsvr
Well-Known Member
Het probleem met dat soort auto's is hetzelfde in OZ als hier in NL, de auto's dalen zo rap in waarde dat ze op een gegeven moment gereden worden door mensen die ze eigenlijk niet kunnen betalen. Dus inderdaad, de kans dat je een bomb koopt met enorm achterstallig onderhoud is groot. Maar dan is de tip van @FritsC erg goed, want ik vind 200 dollar voor zo'n keuring echt een schijntje. Zonder zo'n keuring zou ik zo'n aankoop in ieder geval niet aandurven. Het budget ligt overigens wel hoger dan 7,000 maar was meer om aan te geven dat de betreffende auto's er erg goedkoop zijn. Dat van die Luxury Car Tax wist ik dan weer niet, bedankt voor de info.
Mijn Australische vriendin die zweert bij Toyota, Europese auto's vind ze erg mooi, maar veel te duur in onderhoud. Echter stelt zij heel andere eisen aan haar auto dan ikzelf. Zelf rij ik al jaren VW in NL maar dan ben je ook gewoon goed aan de beurt met onderhoud, dus net wat je gewend bent.
Ik vind $200 dan wel weer een hoop geld voor iets wat je ook zelf kunt. Ze kijken niet in de motor, versnellingsbak of differentielen. Dingen die juist vaak enorm duur zijn als er iets mis gaat.
Maar goed het kan ook best zijn dat je een goeie auto vindt die wat ruw is. Auto's zijn hier meer gebruiksvoorwerpen, het kan best zijn dat het geld in onderhoud van de techniek. Dat zijn mijn favoriete auto's en motoren trouwens. Doe mij maar een motor met schuifschade of een auto met een paar deuken Als ze daardoor maar lekker goedkoop zijn