Het grote auto topic

Denk dat je het correct samenvat. Engelse auto’s zijn niet echt standaard (ondanks dat er nogal wat Pommies rond lopen hier) Er is een reden waarom ze 2e hands niet zo duur zijn ;)
 
Denk dat je het correct samenvat. Engelse auto’s zijn niet echt standaard (ondanks dat er nogal wat Pommies rond lopen hier) Er is een reden waarom ze 2e hands niet zo duur zijn ;)

Er zitten meerdere small shops in cairns die gespecialiseerd zijn in het onderhoud van Land Rovers, omdat er ook zeer veel rond rijden in de regio.

Over het onderhoud ben ik eerlijk gezegd niet zo heel bang.
 
Er zitten meerdere small shops in cairns die gespecialiseerd zijn in het onderhoud van Land Rovers, omdat er ook zeer veel rond rijden in de regio.

Over het onderhoud ben ik eerlijk gezegd niet zo heel bang.

Ik bedoelde ook meer de lage restwaarde. Lage aanschaf, lage restwaarde. Streept mooi tegen elkaar weg ;)
 
De enige LR die ik zou kopen is een Defender of een originele Range Rover. De rest durf ik niet aan met al die elektronica en twijfelachtige Engelse bouwkwaliteit ;)
 
onze in den beginnen 1e en op termijn 2e auto hebben we al gekocht vandaag (schoonmoeder deed the honors).

Een 2007 Ford Focus Hatch 2.0 duratec white met 120,000 km op het klokje en volledige onderhoudshistorie. handbak ivm de zwaar problematische auto gearboxes van ford.

Kunnen we rustig in onze 2e auto gaan zoeken naar onze 1e auto in de Brisbane area. en daarna even goed testen richting Cairns :p
 
Dikke bak. Een tip; Pajero's zijn vaak gebruikt voor School/Office runs. Het kan lonen om er zo één te zoeken. Die hebben geen zwaar leven gehad, weinig kilometers enz. Een Pajero met zoveel er op en eraan, je weet nooit wat hij allemaal meegemaakt heeft in de modder ;)

Ja, je moet er dan wellicht zelf nog wat aan doen maar dat is even een rekensommetje. En met een paar goede banden komt een Pajero standaard wellicht al op meer plekken dan je zelf aan durft ;)
 
Dikke bak. Een tip; Pajero's zijn vaak gebruikt voor School/Office runs. Het kan lonen om er zo één te zoeken. Die hebben geen zwaar leven gehad, weinig kilometers enz. Een Pajero met zoveel er op en eraan, je weet nooit wat hij allemaal meegemaakt heeft in de modder ;)

Ja, je moet er dan wellicht zelf nog wat aan doen maar dat is even een rekensommetje. En met een paar goede banden komt een Pajero standaard wellicht al op meer plekken dan je zelf aan durft ;)

Klopt , hier zit alles op wat er op moet zitten voor stevig off roaden maar de seller claimt dat ie voornamelijk highway km's gemaakt heeft. Yeah right!

Het lijkt me mooier om een standaard soccer mum paj 3.2 diesel met rond de 200.000 km te zoeken en dan gestaag beginnen met opbouwen. Paj 3.2 diesel zijn bulletproof en zuinig voor zo'n kolos: gem 1:10. Onderdelen zijn goedkoop. Ik heb inmiddels een prima lijstje met potentiele auto's, dat wordt testrijden :)
 
Zie je hier toch wel regelmatig hoor. Volledig kitted out 4x4s zonder ook maar een krasje of een spatje modder. Ik zou zelf ook zo iemand zijn. Het hebben for when you need it, maar dat is niet heel vaak. Net als een ruk pukkel.
 
Zie je hier toch wel regelmatig hoor. Volledig kitted out 4x4s zonder ook maar een krasje of een spatje modder. Ik zou zelf ook zo iemand zijn. Het hebben for when you need it, maar dat is niet heel vaak. Net als een ruk pukkel.

Deze paj heeft al zichtbare schade rechtsonder de achterbumper. duidelijk sign dat er off road mee gereden is. Tuurlijk kan het maar lijkt me in Melb meer waarschijnlijk dan in QLD.

Enige manier tot zekerheid is om er even onder te gaan liggen.
 
Aangezien ik jullie altijd op de hoogte houd van alle ontwikkelingen op voertuig gebied, bij deze nog weer even een update: Kwam vandaag aan bij een lege parkeerplek. De KTM is gestolen helaas.
Goed verzekerd verder, dus het is allemaal niet onoverkomelijk, maar jammer dat dit soort dingen gebeurd.
 
Aangezien ik jullie altijd op de hoogte houd van alle ontwikkelingen op voertuig gebied, bij deze nog weer even een update: Kwam vandaag aan bij een lege parkeerplek. De KTM is gestolen helaas.
Goed verzekerd verder, dus het is allemaal niet onoverkomelijk, maar jammer dat dit soort dingen gebeurd.

:eek:

Van de parkeerplek bij je thuis? Dat is wel bizar (het is sowieso bizar, gewoon afblijven) :mad: Hopen dat de verzekering je uit de brand helpt.

Wat ik altijd bijzonder vindt met dit soort diefstallen, waar blijft zo’n apparaat. Serienummer en beperkt afzet gebied maakt het verhandelen niet makkelijker lijkt me. Of gaat tie in onderdelen verder? Nou ja, jij bent er links of rechtsom verder niet mee geholpen...
 
:eek:

Van de parkeerplek bij je thuis? Dat is wel bizar (het is sowieso bizar, gewoon afblijven) :mad: Hopen dat de verzekering je uit de brand helpt.

Wat ik altijd bijzonder vindt met dit soort diefstallen, waar blijft zo’n apparaat. Serienummer en beperkt afzet gebied maakt het verhandelen niet makkelijker lijkt me. Of gaat tie in onderdelen verder? Nou ja, jij bent er links of rechtsom verder niet mee geholpen...

Ik ben gelukkig goed verzekerd, dus dat is allemaal niet zo'n ramp. Meer gewoon vervelend om met je neus op het feit gedrukt te worden dat je spullen dus niet veilig zijn. Nou koop ik qua voertuigen sowieso niet in het grootste en duurste, maar toch vervelend. Aan de andere kant een goeie bevestiging dat ons volgende huis een eigen garage moet hebben.
Ze hebben de Fireblade laten staan gelukkig, die gaat wat steviger aan de ketting van het weekend.

Een probleem van KTM is dat het serie nummer bij een groot aantal motoren, waaronder de mijne, niet goed in het frame is geslagen, dus het frame kan gezandstraald worden en opnieuw gecoat worden en dan kan het weer verkocht worden. Motorblok nummer staat er wel goed op, maar vermoed dat ze hem gewoon uit elkaar halen en in onderdelen verkopen. Het is het duurdere R model en de vering en remmerij en uitlaat gebeuren van dat model zijn redelijk gewild.
 
Back
Top