Het grote auto topic

Ik heb duidelijk mijn research nog niet gedaan :p

"...Ford has recently issued warnings to Australian owners of Ford Ranger utes purchased after July 2016 not to drive through long grass after 24 of the vehicles caught fire..."

En van een monteur hoorde ik dat ze elke Ranger die ze verkocht hadden (het 2016 model) al zo'n beetje terug gezien hadden voor motor of bak problemen.

Dus de Amerikanen maken het weer waar, auto's bouwen is niet iets wat we aan ze over moeten laten ;)
 
"...Ford has recently issued warnings to Australian owners of Ford Ranger utes purchased after July 2016 not to drive through long grass after 24 of the vehicles caught fire..."

En van een monteur hoorde ik dat ze elke Ranger die ze verkocht hadden (het 2016 model) al zo'n beetje terug gezien hadden voor motor of bak problemen.

Dus de Amerikanen maken het weer waar, auto's bouwen is niet iets wat we aan ze over moeten laten ;)

Ahum, de huidige generatie Ranger is ontwikkeld door Ford Australia, haha :p
 
Wij hebben een Kia Grand Carnival V6 en de achterste seats er uitgehaald voor nog meer ruimte. Overige stoelen klik je er zo in of uit.

Bij ons paste er zelfs een 40l koelbox in, inclusief 2e accu, porta wc'tje, 2 persoons bed van 1.95m lang (met naar voren geklapte voorstoelen) en een zooi aan spullen. Enige nadeel vinden wij dat het stuur niet naar voren en achteren kan en dat het gaspedaal ontworpen is op korte mensen. De sliding doors achter zijn dan wel weer erg makkelijk. Wat snufjes zoals de ESP en veel airbags is dan ook wel een voordeel. Het onderhoud doen we zelf en is ook wel goed te doen en zit over het algemeen wel slim in elkaar (behalve de handremkabel en de achterste bougies locatie dan)

In vergelijking met 'gewone' auto's staat hij hoger op de poten. We rijden er ook wel eens dirt roads mee zolang er niet van die hele hoge ruggen in het wegdek zitten. Strand zou ik met 'voor'wiel aandrijving niet doen. Hij neemt wel iets meer dan onze VW golf 1.8T die we in NL hadden. Wanneer we het gaspedaal niet te hard intrappen neemt ie 11.5l/100km (petrol 91), maar hij is dan ook wel veel groter en er zitten dan ook heel veel meer pk's onder de motorkap die wel eens handig zijn voor de sommige korte invoegstroken hier.

Thanks voor het delen. We nemen de carnival in overweging. Eerst eens tijd vinden om wat rond te kijken, maar we hebben geen haast. Wel besloten dat de Kia Sportage blijft.
 
Kijk uit met de Carnival.
Vrienden van ons hebben een oudere Carnival gehad en hadden grote problemen met de motor.
Ik zou eerder the Toyota Tarago nemen.
 
@Wilsil klopt, dat is dan waarschijnlijk de versie met 2.5 L Rover KV6 engine geweest (1999-2005). Nieuwere modellen schijnen goed te zijn.
 
Vandaag vanalles en nog wat bekeken en we hebben de auto gevonden.

Maar...

De maar kwam pas toen we thuis wat research gingen doen.

We werden namelijk verrast door een Nissan Pathfinder 2006 ti. Heeft echt alles wat we willen kwa ruimte, 7S maar laatste rij klapt in 3n maakt het vlak (zodat de stoelen er niet uit hoeven), 4WD voor het strand, trekhaak, lederen bkleding. Maar na wat online reviews te lezen ook behoorlijk wat klachten over met name transmission ge-emmer en EVG valve.

Nu twijfelen we een beetje. Hebben er 1 gezien op gumtree, 230k op teller, dual battery voor koelkastje. Prijs is 8k. Een wireless radio, maar geen krassen (volgens eigenaar). Waarom gebruik je in godsnaam een wireless radio? Is toch vooral voor offroad in de bush om met elkaar te lullen?

Ik twijfel omdat 1. Omdat er ook veel negatieve reviews zijn en met name vrij p4ijzige reparaties. En 2 de prijs is toch wel wat lager dan gemiddeld (waarom??). Kan je onderhandelingstechnisch niet vragen uiteraard.

Wat is jullie ervaring? Ik weet dat @afterbang in het verleden iets over de clutch/transmission heeft geschreven. Mientje (oud lid) was daarentegen weer super tevreden.
 
Last edited:
Ik vind de Pathfinder uit die periode echt een mooie auto. Maar kan me herinneren dat het niet de beste was.

Ratio gebruiken? Alleen kopen als de standaard problemen al verholpen zijn. (Uiteraard met rekeningen)

En met prijs; als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat vaak ook :confused:
 
  • Like
Reactions: FOL
De vraag is, is het een eenmalig probleem? Of blijft de transmissie een rol spelen?

Vandaag naar Pajero's wezen kijken (2004 diesel en 2007 petrol). Die zijn helaas te klein voor ons. Er moet ruimte achter de derde rij stoelen zitten. Daarbij, met stoel 6 en 7 eruit, is de kofferbak nog niet eens zo heel veel groter ten opzichte van onze Kia Sportage. En die extra stoelen 6 & 7 zijn voor kleuters en kabouters.

Dus we moeten een Pathfinder hebben, met een betere meuk onder de motorkap :p Nog niet naar Prado's gekeken, maar heb het idee dat die achter stoel 6 en 7 ook weinig ruimte heeft.
 
De vraag is, is het een eenmalig probleem? Of blijft de transmissie een rol spelen?

Vandaag naar Pajero's wezen kijken (2004 diesel en 2007 petrol). Die zijn helaas te klein voor ons. Er moet ruimte achter de derde rij stoelen zitten. Daarbij, met stoel 6 en 7 eruit, is de kofferbak nog niet eens zo heel veel groter ten opzichte van onze Kia Sportage. En die extra stoelen 6 & 7 zijn voor kleuters en kabouters.

Dus we moeten een Pathfinder hebben, met een betere meuk onder de motorkap :p Nog niet naar Prado's gekeken, maar heb het idee dat die achter stoel 6 en 7 ook weinig ruimte heeft.

Komt het issue terug, goede vraag. Nissan had een tijdje ‘grenade’ engines in de Patrol. Op een gegeven moment hebben ze dat permanent kunnen fixen. Of dit met de Navara/Pathfinder ooit gelukt is weer ik eigenlijk niet. Wellicht ook even zoeken op Navara. Zelfde techniek maar zijn er veel meer van, dus wellicht meer ervaringen op de interwebs.

Pajero Sport wellicht een optie? Is een een Triton onderhuids maar dan met Full body. Meer binnenruimte dan een Pajero (iets lager wellicht maar veel langer)
 
Ik heb een 2006 R51 ST-L gehad en het was een ideale auto.
Prima voor off road met een 2" lift.
Wij hebben geen enkele problem gehad met de auto, maar moet zeggen we kochten een demo model dus met weinig kilometres.
 
  • Like
Reactions: FOL
We hebben besloten voor een pathfinder te gaan en meteen de radiator te bypassen. Zo kan er geen koelvloeistof in de transmission komen, wat de grootste boosdoener is. Die bak is namelijk verder precies wat we zoeken.

Nu nog aan het twijfelen tussen diesel of petrol, TL of TI (leren bekleding of niet) en of we voor een goedkoper 06 model gaan of uiteindelijk voor de wat duurdere, maar nieuwe 10/11 versie. Kwa gereden kms vaak tussen de 175k km en 250k km.
 
Ik ben laatst voor het eerst met mn Range Rover aan het off roaden geweest, Bridport - Bellingham, langs het strand en door de duinen.

Of het ding er voor gemaakt is, echt zonder enige moeite overal door heen, natuurlijk uiterst comfortabel door de luchtvering.

Ik stond er nog van te kijken tegen wat voor steile en lange hellingen dat ding opkomt in dat mulle zand.

Hoe kun je foto's plaatsen hier?
 
Ik ben laatst voor het eerst met mn Range Rover aan het off roaden geweest, Bridport - Bellingham, langs het strand en door de duinen.

Of het ding er voor gemaakt is, echt zonder enige moeite overal door heen, natuurlijk uiterst comfortabel door de luchtvering.

Ik stond er nog van te kijken tegen wat voor steile en lange hellingen dat ding opkomt in dat mulle zand.

Hoe kun je foto's plaatsen hier?

Je kunt ze uploaden naar bijvoorbeeld www.imgur.com en dan de link naar het fotoalbum of de foto's hier plaatsen.
 
ik heb vd week the bloomfield track gedaan, niet erg moeilijk wel erg gaaf om te doen. 1 rivercrossing en wat steile hellingen, 1 is rond de 42%, uiteraard eitje voor de auto. Bestuurder had er meer de zenuwen van dan de auto haha
 
Back
Top