Thijsvr
Well-Known Member
Bij een Ranger wel een brandblusser en extended warranty kopen
Ik heb duidelijk mijn research nog niet gedaan
Bij een Ranger wel een brandblusser en extended warranty kopen
Ik heb duidelijk mijn research nog niet gedaan
"...Ford has recently issued warnings to Australian owners of Ford Ranger utes purchased after July 2016 not to drive through long grass after 24 of the vehicles caught fire..."
En van een monteur hoorde ik dat ze elke Ranger die ze verkocht hadden (het 2016 model) al zo'n beetje terug gezien hadden voor motor of bak problemen.
Dus de Amerikanen maken het weer waar, auto's bouwen is niet iets wat we aan ze over moeten laten
Ahum, de huidige generatie Ranger is ontwikkeld door Ford Australia, haha
Wij hebben een Kia Grand Carnival V6 en de achterste seats er uitgehaald voor nog meer ruimte. Overige stoelen klik je er zo in of uit.
Bij ons paste er zelfs een 40l koelbox in, inclusief 2e accu, porta wc'tje, 2 persoons bed van 1.95m lang (met naar voren geklapte voorstoelen) en een zooi aan spullen. Enige nadeel vinden wij dat het stuur niet naar voren en achteren kan en dat het gaspedaal ontworpen is op korte mensen. De sliding doors achter zijn dan wel weer erg makkelijk. Wat snufjes zoals de ESP en veel airbags is dan ook wel een voordeel. Het onderhoud doen we zelf en is ook wel goed te doen en zit over het algemeen wel slim in elkaar (behalve de handremkabel en de achterste bougies locatie dan)
In vergelijking met 'gewone' auto's staat hij hoger op de poten. We rijden er ook wel eens dirt roads mee zolang er niet van die hele hoge ruggen in het wegdek zitten. Strand zou ik met 'voor'wiel aandrijving niet doen. Hij neemt wel iets meer dan onze VW golf 1.8T die we in NL hadden. Wanneer we het gaspedaal niet te hard intrappen neemt ie 11.5l/100km (petrol 91), maar hij is dan ook wel veel groter en er zitten dan ook heel veel meer pk's onder de motorkap die wel eens handig zijn voor de sommige korte invoegstroken hier.
De vraag is, is het een eenmalig probleem? Of blijft de transmissie een rol spelen?
Vandaag naar Pajero's wezen kijken (2004 diesel en 2007 petrol). Die zijn helaas te klein voor ons. Er moet ruimte achter de derde rij stoelen zitten. Daarbij, met stoel 6 en 7 eruit, is de kofferbak nog niet eens zo heel veel groter ten opzichte van onze Kia Sportage. En die extra stoelen 6 & 7 zijn voor kleuters en kabouters.
Dus we moeten een Pathfinder hebben, met een betere meuk onder de motorkap Nog niet naar Prado's gekeken, maar heb het idee dat die achter stoel 6 en 7 ook weinig ruimte heeft.
Ik ben laatst voor het eerst met mn Range Rover aan het off roaden geweest, Bridport - Bellingham, langs het strand en door de duinen.
Of het ding er voor gemaakt is, echt zonder enige moeite overal door heen, natuurlijk uiterst comfortabel door de luchtvering.
Ik stond er nog van te kijken tegen wat voor steile en lange hellingen dat ding opkomt in dat mulle zand.
Hoe kun je foto's plaatsen hier?
It is...a bit big