De Jeep Grand Cherokee is misschien ook een mooie optie, maar had hier ergens gelezen dat Jeep voor "just expect every problem" staat
Heb je gedacht aan een Suzuki Grand Vitara?
@Ruben
Je kunt voor 20K een 3.6 Laredo vinden met minder dan 100K. Dus dan kun je zelf wel 200K vooruit. De diesels worden voornamelijk gekocht om paardentrailers of grote caravans te trekken. Allemaal leuke en aardig, maar weet niet of je zo’n auto dan tweedehands wilt hebben. De motor kan het wel hebben maar de bak heeft het wel zwaarder gehad.
@Ruben;
De benzine motoren staan goed bekend. Wij hebben de 3.6 V6. Niks mis mee en heb er nooit een verkeerd woord over gelezen. De Hemi’s Zijn wel gaaf natuurlijk met tot 6.4 V8 motoren, maar echt nodig... heb je dat niet natuurlijk.
De enige echte Grand Cherokee is de Trackhawk, wat een beest. 0-100 onder 4 sec.
Ik vind dit geen argument om een diesel links te laten liggen, want een relatief klein percentage wordt gebruikt om zwaar spul te trekken.
De Jeep GC is een enorme populaire trailer trekker, dus een groot percentage van de mensen die een diesel kopen doen het precies daarvoor (want verder is Australia meer een benzine land) Het percentage caravan en paardentrailer trekkers is volgens mij wat hoger dan normaal in Jeep land.
ik raadde in mijn post eerder de Pajero aan Ik denk dat het een heel goede optie is. In veel verschillende prijsklassen en kilometerstanden te vinden.
Daarna wist ik welke prijsklasse ze zochten en denk ik dat de Jeep de betere optie is, al is het alleen maar vanwege de modernere techniek en uitstekende tractie controle tov van andere SUV’s. Dat laatste zijn trouwens niet mijn woorden. Ik kan dat niet beoordelen, heb alleen een Jeep, een Defender en een Subaru. De laatste twee hebben geen tot weinig tractie controle.
Diesel of Benzine. Heeft alletwee voor en nadelen. Daarom zijn er ook benzine en diesel varianten van meeste auto’s De beslissing is meestal persoonlijk.
Ik zie wel dat wij onze Jeep echt wel voor een goede prijs gekocht hebben trouwens. Echt geluk mee gehad, een leger mannetje die uitgezonden werd naar een dorp in Victoria en daar een auto van het leger had. Dus de Jeep was over en niet meer nodig. Maar als je dan een paar uur buiten Melbourne woont dan komt niemand er op af. Scheelt met wat ik nu te koop zie staan een paar duizend dollar.
Denk dat de Pajero en de Grand Cherokee niet zo heel veel schelen in prijs? Ik zie voor 20-25K bij beide modellen van 2011/2012/2013 onder de 100K kilometers. Er zijn veel meer Jeeps in dat segment te koop, of dat is omdat ze goedkoper zijn, of omdat er meer verkocht zijn in die periode (de Jeep was erg populair vanaf 2012, net iets minder aantallen verkocht dan de Prado)
De echt dure (wellicht zelfs overpriced?) Japanner is de Prado volgens mij. Niets mis mee als auto, maar wordt wel echt gezien als een heilige koe met gouden uiers
Verder hebben Japanners een goede reputatie die meestal ook wel gegrond is. Jeep's reputatie is, zeker in het verleden, niet uitmuntend geweest. Dus dat zie je terug in de prijzen, zeker vergeleken met Toyota. (wij hebben er hopelijk ons voordeel mee gedaan )
Nog niet eigenlijk, maar gaat op de lijst. In mijn hoofd maakt Suzuki (op de jimmy na) alleen goedkope on road auto's, maar dat is blijkbaar niet helemaal waar.Heb je gedacht aan een Suzuki Grand Vitara?
Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden als ik een auto in n andere staat (uiteindelijke rego in NSW) koop?