Het grote auto topic

Nope, geen ervaring mee:

Kwam wel dit tegen, maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al gevonden

 
Niet met die, wij hebben een Kimberley Kamper since 2010.
Stevig en gaat waar de auto gaat.

Was Kimberley niet failliet en weer opnieuw gestart of zo?

Yep:

https://mr4x4.com.au/kimberley-kampers-closes-doors/

En de herstart:

Staan/stonden altijd bekend als zeer degelijk en capabel.
 
Kwamen dit Zaterdag tegen in Thredbo.... En sindsdien zitten we op Unimog camper websites :eek:

71062188_415533315767981_8136738705307074560_n.jpg
 
Moet je eerst verhuizen, past niet op je inrit :)

Ik denk het wel hoor (wens is de vader van de gedachte...) En anders hebben we nog wat voortuin op te offeren :D

Quick fact check:
Defender: outside length: 5170 mm, width: 1790 mm
Unimog: Length Overall 6940 mm, Width Overall 2490 mm

Ja dat past wel:up: Nu staan er op beide opritten ieder twee auto's. Op de ene de Jeep en de Old Timer Land Rover. Op de andere de Defender en de Outback. Alleen als de Unimog er staat moeten de Defender en de Outback op straat staan... Hmmm (en heb een vrachtwagen rijbewijs nodig)
 
Unimog: hate em or love em. In mijn geval is het het laatste, echter zou ik er geeneen zelf hoeven te hebben. Voor offroad zijn ze prima capabel maar wel erg groot en log, en inderdaad meer een vrachtwagen dan een 4WD. Wel gaaf om er 1 vrij stock te kopen en dan helemaal op te bouwen met bar werk en mega muddies en spots etc.

Weet niet hoe serieus je hiermee bent maar keep us posted zou ik zeggen.
 
Unimog: hate em or love em. In mijn geval is het het laatste, echter zou ik er geeneen zelf hoeven te hebben. Voor offroad zijn ze prima capabel maar wel erg groot en log, en inderdaad meer een vrachtwagen dan een 4WD. Wel gaaf om er 1 vrij stock te kopen en dan helemaal op te bouwen met bar werk en mega muddies en spots etc.

Weet niet hoe serieus je hiermee bent maar keep us posted zou ik zeggen.

Ja, dit is echt een vrachtwagen. Je moet ook een Medium Rigid rijbewijs hebben om er mee te mogen rijden. Het is een beetje in de geest van die andere Land Rover die we hebben (uit 1956). Die is ook bedoelt als off-road vehicle met on-road capabilities. De Unimog is hetzelfde; bedoelt als tractor, sneeuwploeg, bushfire fighting auto enz. En oh ja; hij kan ook op de weg.

Het is een beetje een onhandig apparaat om rond get huis te hebben. Als we al in Qld zouden wonen parkeer je hem ergens en staat tie nooit meer in de weg. Maar hier in de stad is het een beetje veel driveway filler... Maar ik ga me er de komende tijd eens in verdiepen.

Aanschaf, stalling/plek om er aan te kunnen werken, rijbewijs, rego (valt mee) enz. Plus de kosten om het stapje bij beetje te verbouwen naar camper. Je kunt eenvoudig beginnen met een bak kopen van een truck wrecker, daar deurtje en raampjes in maken, en dan langzaam maar zeker verder dingen in gaan bouwen. Het voordeel van Australia is dat je toch veel buiten leeft, dus binnen moet wel goed zijn, maar anders/kleinere ruimte dan in wat je in Europa zou doen is goed genoeg.

Het zou een beetje een Kimberley/NT/Cape York tripjes vehicle moeten worden.

Ik vind het leuk om uit te pluizen, en wellicht besluiten we wel om het niet te doen, en het geld in ons pensioen/mortgage te stoppen hahaha.
Het is niet dat ik geen projecten heb. Motor moet nog af, en die oude Land Rover kan me ook nog wel even bezig houden. Maar de Unimog kan een mooie 'vervanger' zijn naast de Defender als wat luxere can do it all camper voor onze oude dag :)

cdbd4d7e5339d4bee84186a71b0cbaa4.jpg
 
Ja het is ook altijd leuk om dat soort dingen te onderzoeken, ik ben ook elke maand dingen aan het afstrepen van mijn wishlist. Vorige week nieuwe Dueler AT's onder de Pajero laten zetten. Meneer uw shokkies acher zijn ook aan vervanging toe.. Dat idee had ik al want vond hem vrij zompig achterin, dus nog even wachten en dan hele zooi vervangen door nieuwe set met 2 inch lift. TJM Airtek snorkel is besteld en die verwacht ik deze week ook op te kunnen halen. heb ook 2 spotties liggen die voorop gaan en twijfel om nog led bar te bestellen voor de spread richting berm, en uiteraard de nieuwe 10.1 inch android headunit die nog geinstalleerd moet worden, incl nieuwe rear cam en under seat subwoofer, en heb set coms met antenna gekocht. Probleem is dat je constant nieuwe dingen ziet en koopt en het hoekje hier steeds voller met dozen staat. Binnenkort alles wat ik tot nu toe heb vergaard installeren en dan op voor ronde 2: BushSkinz front bash plate en rocksliders, en even kijken voor rear bumper guard. Dan ook meteen de lift kit en ben ik voorlopig even klaar. Heb nu 450nm koppel en zou graag over 500nm gaan voor wat extra pull onderin dus ook even kijken of dat op te lossen valt. Wil ook graag een 3 inch exhaust systeem, ben nog aan het onderzoeken welke set daar voor in aanmerking zou komen. Ook weer wat gains in vermogen en geluid.

Ronde 3 zal 2020-2021 worden: rear drawers, met watertank in de ruimte waar nu de 3e zitrij wegklapt, en een fridge met slide. Verder een hardshell rooftoptent met bed van minimaal 1.40 breed voorzien van solar staat hoog op het lijstje.

We bouwen de auto gestaag op, we doen nu amper wat offroad en ik gebruik de auto puur voor woon werk. In 2021 staan Uluru en Kakadu op de kalender dus tegen die tijd wil ik de rig wel opgebouwd hebben. Dan ook maar even kijken voor een andere auto voor woon werk, maar dat is nog lang niet aan de orde gelukkig.
 
Ja als je omhoog wilt met suspension kun je beter dan de shocks doen, wat langere shocks zal wellicht nodig/handig zijn.

Ik kruip zo weer even onder de Defender voor ik aan mijn 'middag/avond shift ga beginnen'. Heb ook nog een rear view camera liggen die op de head unit aangesloten moet worden, en de swaybar moeten spacers tussen. Met de nieuwe vering kan de as zover droppen dat de sway bar net wel/net niet de aandrijfas kan raken in full flex.

Het houd je van de straat ;)
 
Back
Top