afterbang
XPdite Sponsor
@afterbang ja als ik mijn DPF eronder uit sloop zal er wel wat meer rook uit mijn pijp komen, maar niet zoveel als de bovengenoemde.
Misschien wel minder
@afterbang ja als ik mijn DPF eronder uit sloop zal er wel wat meer rook uit mijn pijp komen, maar niet zoveel als de bovengenoemde.
Maar het punt is dat dit om een nieuwe auto gaat, waarbij je mag verwachten dat de auto aan de normen voldoet., inclusief de DPF.
Maar het punt is dat dit om een nieuwe auto gaat, waarbij je mag verwachten dat de auto aan de normen voldoet., inclusief de DPF.
Zag trouwens dat je 4.7 de laatste der Mohikanen is @Wilsil. Diesel (met werkende DPF of niet ) is nu, samen met Hybrids, de toekomst voor de Cruiser. (mijn 5 cilinder wordt al lang niet meer gemaakt trouwens, de V6 in de Jeep is recenter, die zal nog wel even blijven)
Toyota dumps petrol V8 LandCruiser for 2020
End of the road for unpopular petrol-powered Toyota LandCrusier as diesel takes overwww.whichcar.com.au
Ik las ergens dat de 300 series helemaal geen V8 meer in de lineup heeft, alleen nog maar 6 cylinders
Met de benzine prijzen in dit land kijk ik nooit naar wat tanken kost... Ik heb een 3 liter 6 cilinder en op de snelweg kan ik rond de 600 km op een tank krijgen, maar binnen de stad ben ik tevreden als ik 200 haal.
Tank kost volgens mij iets van $80. De motor is $20 om vol te gooien geloof ik.
Het helpt dat ik relatief weinig rij. Afgelopen jaar maar 5000 km op de auto en misschien 2000 of 3000 km op de motor.
Nee, de V8 4.5 diesel blijft maar de V8 4.6 petrol is verdwenen.
Mijn 4.7 V8 wordt niet meer gemaakt sinds de 200 serie uitkwam.
Ik check de liter prijs wel een beetje, maar maak me er ook niet te druk over. Als je 230 liter tankt is het wel aardig om dat bij een El Cheapo pomp te doen, maar tja, als je moet tanken, dan moet je tanken.
Er is nieuws! De nieuwe Defender:Ik dacht, daar hebben jullie als outbackers vast een mening over
Persoonlijk vind ik de styling wel aardig. Het is niet zoals de oude Defender, maar ik vind er wel leuke elementen aan zitten.
Ik zit meer met alle electronica. Ik snap dat ze mee moeten met de tijd, maar ik heb her en der het idee dat ze gekke keuzes gemaakt hebben. De Toyota 4Runner bijvoorbeeld moest ook mee met de tijd, maar daar hebben ze bewust dingen gescheiden gehouden. Wel schermen en dergelijke, maar tegelijkertijd ook nog gewoon een normale handrem en grote knoppen die je met handschoenen kunt bedienen. Daarmee kom je wel thuis als de electronica ermee ophoudt.
In deze nieuwe Defender zitten dingen als een achterbak die je uit kunt spoelen, maar de deurhendel is elektrisch. Als die het in the middle of nowhere begeeft met een volgeladen achterbak ben je dan redelijk over de zeik. Of de stalen velgen als standaard, wat inderdaad handig is als je serieus offroad wilt gaan, maar dan ook luchtvering (standaard op de 110). Het is leuk dat je 75 mm omhoog en 45 mm omlaag kunt, maar met een lekke balg of een compressor die niet meer wil houdt het snel op. Het digital driver's display is hetzelfde verhaal. Er staat een lullige zekering tussen jou en kritieke motorinformatie.
Anyways, door dat soort dingen voelt het voor mij meer als een typische "lifestyle vehicle" dan de echte go-anywhere 4x4 wat de originele Defender was. Maar goed, daar zit het geld niet. LR zal aan deze versie ongetwijfeld meer verdienen. Als het niet aan de auto zelf is, dan is het wel aan de cameraatjes, sensors, schakelaartjes, schermen en andere electronica die het nét na de garantie periode begeeft
Ik heb nog nachtmerries van de Freelander .
Is en blijft een Land Rover.
De 1 zeker? De Freelander 2 is meestal wel OK (voor een Land Rover )