Zou ook nog wel een keer een originele defender willen hebben als hobby auto, grote kans dat de waarde ook nog gaat stijgen bij een goed exemplaar.
Over belachelijke kilometers gesproken, onze degelijke Volvo kruipt heel langzaam naar de 4 ton. Was even bang dat we hem moesten verkopen voordat hij het zou halen, maar die laatste 200KM gaat ook nog wel lukken
Over belachelijke kilometers gesproken, onze degelijke Volvo kruipt heel langzaam naar de 4 ton. Was even bang dat we hem moesten verkopen voordat hij het zou halen, maar die laatste 200KM gaat ook nog wel lukken
Zoek ook maar eens op: million mile lexus ls 400 op Internet. (Millions Miles is ruim 1.6 miljoen km )
Zoek ook maar eens op: million mile lexus ls 400 op Internet. (Millions Miles is ruim 1.6 miljoen km )
Ik ben mij ook aan het orienteren op een 4WD. Ik hoef niet door bergbeken te crossen, maar makkelijk over gravel roads en fire trail kunnen rijden.
Ik las eerder over de Grand Cherokee van @afterbang. Dat is mij toch iets te groot. Heeft iemand een mening over de normale Cherokee? Verder is de RAV4 of de Suzuki Grand Vitara ook wel een optie.
Ik ben mij ook aan het orienteren op een 4WD. Ik hoef niet door bergbeken te crossen, maar makkelijk over gravel roads en fire trail kunnen rijden.
Ik las eerder over de Grand Cherokee van @afterbang. Dat is mij toch iets te groot. Heeft iemand een mening over de normale Cherokee? Verder is de RAV4 of de Suzuki Grand Vitara ook wel een optie.
Misschien te klein en te hardcore, maar de nieuwe Suzuki Gimny is blijkbaar erg capabel offroad.
@Thijsvr is meer de Subaru man hier. Maar we hebben nog wel een Outback ja. Model nieuwer dan deze trouwens. Ga hem van het weekend te koop zetten. Staan nu 4 auto’s bij het huis. Beetje veel voor 2 mensen. We worden al echte Ozzies; auto’s verzamelen!
We hebben in principe dezelfde auto, maar jij hebt wat extra plastic en ground clearance
Ik ben overigens niet echt een Subaru man, maar als je de checklist station-handbak-geen FWD met een beetje vermogen loslaat op Carsales blijft er niet heel veel over. Ik denk niet dat de volgende weer een Subaru wordt.
Uiteindelijk is het geen Defender geworden. Was al snel duidelijk na jullie mooie verhalen over ofwel kennis van voldoende autotechniek of veel geld voor een hele goede. Ik werd nog even verleid door de Jeep Wrangler die je hier veel ziet rijden maar man wat vragen ze daar veel geld voor.
Uiteindelijk is het ook maar voor een tweede auto maar ik moet straks als het regenseizoen begint wel bijna elke dag van Cairns naar Port Douglas via de prachtige maar erg kronkelige weg langs de oceaan..... De Toyota Corolla had vorig jaar al bewezen dat hij af en toe ook wel eens naast de weg kon belanden dus...Toen we deze week mevrouws auto - de Mitsubishi Outlander - voor service moesten binnenbrengen zagen we het leuke kleine broertje ASX voor een schappelijke prijs (tweedehands) staan en was de beslissing snel gemaakt.
De tropics brengen zo hun eigen problemen mee waaronder de kans op mould, sunscreen stains rond handgrepen (ja echt, ik wist eerst ook niet waarom er daar vaak een witte schijn zat) en...’bat dropping stains’. Sta je niet echt bij stil tot ze je bij de verkoop een hele uitleg geven over een extra behandeling van interieur en exterieur met een speciale coating (MotorOne Hydro) a 1300$ of als je nog 300$ extra ophoest ook inclusief een extra anti roest behandeling (EnviroKote) want ja je woont hier wel aan de kust mijnheer....
Lijkt mij wat overdreven. Of niet? Nu is het zo dat de Corolla vorig jaar onder de mould zat na terugkomen van vakantie en een week afgesloten in de garage (had verhalen gehoord over spinnen dus alles potdicht). En ja de motorkap kon wel een nieuwe verkneuter gebruiken want die had een soort van auto-psoriasis. Veel kreeg ik dan ook niet meer voor dat bakje.
Waar ik wel ja heb tegen gezegd is een extra window tinting, daar had ik al van gehoord en schijnt hier erg standaard te zijn. De zon schijn hier dan ook zowat 300 dagen per jaar