Het grote auto topic

Gaaf
Waar precies is dat stuk met water?

Dat is lake tinaroo, vlakbij Kairi. Hier eindigt de track en deze begint bij Emerald Creek falls vlakbij Mareeba. Het leuke is dat je ook een loop kan doen van zo'n 45 km zodat je een stop kan maken halverwege in emerald creek en dan na wat zwemmen weer terug rijdt naar het startpunt in Tinaroo als je in Kairi start.
 
Last edited:
Looking good @Tim911 Het is altijd moeilijk om de steilheid te zien op foto's/video, maar kan me voorstellen dat die ene hill lastig is in de regen ;)

Ja dat is geen deel van de main track maar een kleine side trackeje, heel kort maar deze is wel stijl ja. De track zelf is mooi omdat je de vegetatie langzaam ziet veranderen van dry bush naar rainforest, en prachtige bomen en planten. Zitten wat kleine steile stukjes in maar over het algemeen valt het wel mee. Maar op de foto's is dat idd lastig te zien.
 
Ziet er goed uit @Tim911 . Heb je de trail alleen met je eigen Pajero gereden of reden er ook andere auto's mee voor het geval er recovery nodig is?

Nee dat is gelukkig niet nodig, zo lastig is het niet. Heb wat tools aan boord voor een snelle fix mocht dat nodig zijn. Ben nog nooit in de problemen geweest met deze auto, not even close maar komt ook omdat ik niet heel veel moeilijke obstakels heb gehad, behalve een watercrossing bij clohesy river met een modderbank waar ik een hilux heb moeten recoveren. Altijd fun, helemaal omdat hij op AT's reed en ik op straatbanden. Zag het al gebeuren want hij nam de verkeerde lijn. Heb nu zelf ook AT bridgestone dueler de non light truck variant. Wel een verschil hoor.
 
Last edited:
Zojuist even een 20" LED Bar besteld voor de spread, en ook nog 2 4 inch campinglights.
 
@Wilsil
Kwam deze video net tegen;

Heb die track wat jaren terug gedaan. Kan hem zeker aan raden, hij is in jouw hoek. En je kunt gelijk even langs Wave rock of the Kalgoorlie pit
 
Last edited:
@Wilsil
Kwam deze video net tegen;

Heb die track wat jaren terug gedaan. Kan hem zeker aan raden, hij is in jouw hoek. En je kunt gelijk even langs Wave rock of the Kalgoorlie pit

Komt me bekend voor, deed ronny dahl deze ook niet? Staat me vaag iets van bij.
En nee salaris komt woensdag pas 😉
 
@afterbang, heb die in 2008 gedaan.
Daarna de Golden Quest Discovery Trail en Lake Ballard.

Zijn we elkaar bijna tegen gekomen 😉
Wij hebben hem in 2009 gedaan. Na Kalgoorlie zijn we naar Esperance gedraaid. Langs de kust terug en Cape D’Entrecasteux in. Mooi park ook. Beetje zanderig ;)

Lake ballard ben ik nog nooit geweest. Hebben we wat om voor terug te komen 👍
 
Als je in de buurt bent, ga dan naar Cape Arid. We hebben daar gekampeerd bij Jornee Creek, helemaal geweldig, alleen op het spierwitte zand.
Wat ook er mooi is, Charles Peak. Heben we 2 jaar geleden gedaan.
 
Als je in de buurt bent, ga dan naar Cape Arid. We hebben daar gekampeerd bij Jornee Creek, helemaal geweldig, alleen op het spierwitte zand.
Wat ook er mooi is, Charles Peak. Heben we 2 jaar geleden gedaan.

Thanks, Charles Peak ken ik niet. Maar Cape Arid staat in mijn geheugen gegrift! Life changing experience. (2009 ook)

We kwamen daar aan en hadden gehoord dat er wel eens walvissen gespot werden in een baai daar. Dus wij parkeren de auto in de Bush ergens. Lopen naar het strand, en ja hoor daar dobberen gewoon een mama southern right whale en haar baby in de baai. Doen als kers op de taart een showtje High jumping (Wat meer Humpback gedrag is). Volgende dag uren lang op de rotsen gezeten, licht verbrand aan 1 kant hahaha. En maar kijken naar een paar setjes walvissen met babies die langzaam rondjes langs ons zwommen. Zij keken naar ons en wij naar hun. Je kon ze bijna aanraken vanaf de rotsen. Na een dag elkaar aanstaren gave mama en baby elkaar een voor ons onzichtbaar signaal, doken onder en kwamen even later een keer of 10/20 in sync opgesprongen uit het water. Mesmerising.

Als je me vraagt wat mijn mooiste plekken/ervaringen zijn in OZ komt die toch wel op nummer 1 misschien.
Wellicht ook omdat het de eerste keer was dat we walvissen zagen, dat het toeval was, dat er geen andere mensen waren, niet op een boot en er interactie was. Ze mogen mijn as daar wel uit strooien tzt.
 
@Ruben en ik zijn een tijdje van de rader geweest, omdat we in WA aan het reizen waren :). Jammer dat we dit nu pas lezen, want Cape Arid klinkt als een must see.

Nog bedankt voor al jullie tips over het kopen van een auto. We waren van plan een Grand Cherokee te kopen, maar alle Jeep's die we tegen kwamen hadden te veel issues volgens de pre-purchase checks... Uiteindelijk zijn we voor een Pajero gegaan, en zijn we helemaal happy! View attachment 1002
WhatsApp Image 2019-10-31 at 18.09.21.jpeg
(Budget-wise nu toch maar even voor een soft-shell RTT gegaan. Deze bevalt tot nu toe erg goed :) )

De eerste kleine stukjes off-road hebben we al gedaan. Maar als we in Sydney zijn, gaan we toch kijken of we meer kunnen leren over off-road rijden, en dan wellicht een keer terug om Cape Arid te zien :D.
 
@Ruben en ik zijn een tijdje van de rader geweest, omdat we in WA aan het reizen waren :). Jammer dat we dit nu pas lezen, want Cape Arid klinkt als een must see.

Nog bedankt voor al jullie tips over het kopen van een auto. We waren van plan een Grand Cherokee te kopen, maar alle Jeep's die we tegen kwamen hadden te veel issues volgens de pre-purchase checks... Uiteindelijk zijn we voor een Pajero gegaan, en zijn we helemaal happy! View attachment 1002
View attachment 1003
(Budget-wise nu toch maar even voor een soft-shell RTT gegaan. Deze bevalt tot nu toe erg goed :) )

De eerste kleine stukjes off-road hebben we al gedaan. Maar als we in Sydney zijn, gaan we toch kijken of we meer kunnen leren over off-road rijden, en dan wellicht een keer terug om Cape Arid te zien :D.

De foto had op Cape Arid gemaakt kunnen worden. Qua omgeving is het zuiden van WA vaak wel een beetje hetzelfde (niet negatief bedoeld!!!) Maar de walvissen maakte het voor ons wel heel speciaal ;)

Pajero is gewoon een goede ondergewaardeerde 4x4, enjoy!

Dit is een goede trainingsschool. Miss Bang heeft er veel geleerd op een fijne en ontspannen manier (ik heb er ook geleerd hoor. Maar om aan te geven dat het geen macho bende is) https://www.4wd.net.au/driver-training/2-day-introductory-4wd-driver-training
 


OFX
Back
Top