Het grote auto topic

[quote author=Bear link=topic=3356.msg71791#msg71791 date=1159069640]
Kopen ze met ze alle die aziatische zooi.... Jullie hebben die reclame toch wel geszien, buy Australian made....foei foei
:-D :-D
[/quote]

Aziatische rotzooi......... als er ergens rotzooi gemaakt wordt is dat wel in Australie  :-D (wat auto's betreft tenminste), doe mij maar zo'n aziatisch terreinbeest i.p.v. ofwel een supersaaie sedan zonder achterbank (het enige wat die auto's door sommigen gewild maakt is het ONTBREKEN van de mogelijkheid om meer dan 2 mensen mee te kunnen nemen  :wink:), een 15x gefacelifte Isuzu uit 1985 of een nep-Vectra..........

En euuhhh, die van ons was tweedehands dus de dollars gaan naar een australisce dealer (ook goed?).

Suc6 met kiezen!

Sorry Bear,

maar als Werktuigbouwkundig Ingenieur moet me toch wat van het hart.

Ondanks dat een Holden er inderdaad stoer uitziet, is en blijft het "barnyard technology".
'T is gewoon lomp en zwaar, en met veel cc's. De kunst is om het licht, sterk genoeg en zuinig te maken. Niet door er maar een hoop (te zware) onderdelen in te flikkeren.
Het concept is gewoon niet doordacht. Maar blijkbaar kan dat niemand wat schelen.

Begrijp me niet verkeerd, een Holden is een prima auto. Maar het kan zo veel beter door kritisch naar elk onderdeel te kijken.

Wat is trouwens het punt van een V8 in Australie? Je mag (en kunt) bijna nergens harder dan 110. Ik hou ook van lekker scheuren, maar helaas leent de weg zich daar niet voor (zeker in de outback met gravel roads)

De 2e Holden die jij op jouw plaatje toverde (de 4x4) is trouwens ook gewoon een Japanner met een Australische badge.

Bart

[Lost: Quote verwijderd]

tis me opgevallen dat in australia toyota het grootste marktaandeel heeft.
zelf in de prado van mijn zus gereden en ik moet zeggen..geweldige auto!!!!
zelf ga ik ook voor japans

Wat nou Aziatisch zooi.
Gelukkig  :think: komt de Nissan Pathfinder uit een Spaanse fabriek.

Maar als er een tweede auto bij moet komen, dan het liefst een ute.
lekker Ozzies, bier achterin in de esky enzo.

Gek hoor, nog nooit naar dit topic gekeken, terwijl ik een fan van auto-praat ben!
Zal me maar even qua auto voorstellen: Op het moment hebben we een Holden Astra Equipe 2002 (Opel Astra?) en een Holden Crewman, brandspankin' new.

En nummer twee is een ute. Heb ik altijd al in willen rijden, er is haast niets meer Ozzie dan een ute. Het is de 'auto van de zaak' van mijn ega, maar ik vindt dattie (de auto, de man ook) er goed uitziet: zwart, met zwarte bullbar, kweenie, misschien vind ik um mooi omdat ik ze in NL niet zag??

Enneh, een 4WD kopen om meer kinderen/mensen of bagage te vervoeren vind ik totale onzin, koop dan een Espace of een andere familiebak. 4WDs zijn gemaakt om te 4WD-en, niet om kinderen op school af te zetten!
Maar dat is dus mijn persoonlijke mening...

Groet, Inacar :drive:

[quote author=Inacar link=topic=3356.msg71862#msg71862 date=1159159311]
kweenie, misschien vind ik um mooi omdat ik ze in NL niet zag??

[/quote]

Zo is het maar net. Daar is het niet voor te stellen dat er zulke auto's zijn.
Toen wij de eerste keer in Australie op vakantie waren in 2003, zag ik de reclame/brochure van de nieuwe Crewman SS. Helemaal geweldig vind ik het nog steeds.
Maar aangezien het niet praktisch is voor datgene waar wij de auto voor gebruiken, is die het niet geworden. We hebben nog nagedacht over de Navarra, maar de Pathfinder is toch handiger. Nu nog verder aankleden om echt de bush in te gaan.

Kleren koop je toch ook niet omdat het intelligent staat?
Je kijkt in ieder geval of het je staat. Misschien staat die uitlaatpijp bij die Kadett wel errug mooi.
En anders laten ze je lekker eens lachen, wordt je ook niet slechter van.

Waarom geen Multivlaai AJ? Kun je met z'n drieen naast elkaar zitten. Drie-op-een-rij spelen.  :lol:
Voor football team met bagage hebben ze iets anders uitgevonden: een BUS.

Hmmm, ga ik er ook nog iets opgooien... Ik overweeg een 2e auto (over een half jaartje of zoiets). Nu heb ik op dit moment 2 min of meer droom autos op het oog (enne.. voor de environmentalists onder ons: Lees maar niet verder nu ;-):

Een Jeep Grand Cherokee (het nieuwe model dan) en (of ;-) een Chrysler 300C. Buiten het gegeven dat ik me er wel heel erg bewust van ben dat dat natuurlijk een vreselijk luxe-dilemma is... Wat zou jullie voorkeur zijn en waarom... Overigens: In beide gevallen denk ik aan een Hemi-motor. Ik zou ook diesel kunnen/willen overwegen maar ik moet zelfs nog bekijken of ze ze wel leveren in diesel en hoe dat dan eigenlijk rijd.
Perthpete.

Dan gaan we hier maar even verder over de 300C :-D
Geen idee wat het verbruik was, we hadden trouwens een "gewone" 300C, geen Hemi.
Tanken was toch al een lachertje, dus wat maakte dat verbruik nou uit :lol:
Mijn keuze; de 300C een auto met een smoel.
image003.jpg

("onze" 300C bij universal studios in L.A.)

In die Grand Cherokee zie ik eerder een Amerikaanse mum haar kinders afzetten bij school :p

Bart

Er stond bij Boyd Coddington trouwens wel een leuke Magnum Hemi.
image019.jpg

Perthpete,
Ik stem voor de 300C, met de 5.7 Hemi uiteraard.
Verbruik? Ach, als tie eenmaal op snelheid is gaan er toch 4 cilinder af, scheelt weer in het verbruik.
In Nederland zag je deze niet veel, maar in Perth zie je deze regelmatig rondrijden.

@AJ. MPV's zie je wel, 4WD-VW-busjes, Zafiras ok wel. Maar naar mijn idee minder dan in NL.
Ach waarom een MPV als je een echte 4WD op de oprit heb staan.

@Tekkel:
Zie ik daar nu een (geel) parkeerbonnetje op je ruit ??
De Grand Cherokee ziet er inderdaad wel heel geciviliseerd uit, maar het is wel degelijk een van de echte 4WD met low gearing e.d. als ik me niet vergis. Of je daar vaak gebruik van maakt is natuurlijk de vraag, maar voor noodgevallen altijd handig.

@Wilsil,
Er wordt inderdaad gezegd dat de 300C met de Hemi (de Jeep overigens idem natuurlijk met die motor) ongeveer het verbruik heeft van een 6-cylinder. Natuurlijk zal dat in het begin wat minder zijn omdat de rechtervoet dan vast wat vaker ineens effe 'zwaar' wordt ;-)

En ik denk ook dat je gelijk hebt met die MPV's, je ziet ze hier wel, maar er zijn hier veel 4WD's beschikbaar. En dat is zeker in dit land aan te raden boven een MPVtje (denk ik). Tenzij je 100% zeker weet dat je nooit de stad uitgaat en nooit op het strand wil rijden en nooit .... etc ;-)

[quote author=perthpete link=topic=3356.msg71977#msg71977 date=1159267909]
@Tekkel:
Zie ik daar nu een (geel) parkeerbonnetje op je ruit ??
[/quote]
Nee, da's een papiertje voor luie mensen, dan mag je voor de ingang parkeren :-D
Kost wat extra, maar dan heb je ook wel wat.

Bart

Tenzij je 100% zeker weet dat je nooit de stad uitgaat en nooit op het strand wil rijden en nooit .... etc ;-)
[/quote]

Zeg nooit nooit, zeker in WA waar waarschijnlijk 70% (of zelfs meer) van alle wegen off the road zijn.

En dat is precies wat ik bedoelde ja! We zitten wel op één golflengte vwb autos geloof ik  :up: :up: :up:
Perthpete

[quote author=Wilsil link=topic=3356.msg72099#msg72099 date=1159400574]
Tenzij je 100% zeker weet dat je nooit de stad uitgaat en nooit op het strand wil rijden en nooit .... etc ;-)
[/quote]

Zeg nooit nooit, zeker in WA waar waarschijnlijk 70% (of zelfs meer) van alle wegen off the road zijn.
[/quote]Bedoel je echt "off road", d.w.z. 4WD only, of "gravel road", oftewel ongeasfalteerd? Veel city slickers beschouwen alles wat niet geasfalteerd is al als off-road en durven er amper met hun auto (zowel 2WD als 4WD!) op te rijden. Uit ervaring weet ik dat je met een gewone Toyota Corolla prima door de Sturt Desert (op de hoek van QLD, NSW en SA) kunt rijden. Het grootste probleem op dat soort zandwegen was niet dat we 2WD hadden, maar de hoogte van de auto en het feit dat de wegen vaak flink uitgeslepen waren door vrachtwagens en 4WDs en er soms behoorlijk grote keien op lagen...

Love your work, Hans!
Wanteh, ik ben met mijn Corollaatje ook 'offroad' geweest: gravel road.
Daar heb je geen Hilux met liftkit voor nodig!

Inacar :drive:

[quote author=AJ link=topic=3356.msg71846#msg71846 date=1159130444]

Inderdaad joh, verstand op nul en lekker dom lopen doen. Sorry hoor, maar een ute is de meest achterlijke auto die er bestaat. Dat zo'n kreng volstrekt nutteloos is dat weten we wel. Maar het ergste vind ik nog dat sommige lieden het een stoere auto vinden en het alleen maar daarom kopen.

Dan moet ik altijd denken aan die petjes mannuh die net genoeg geld hebben voor een opel kadett van twintig jaar oud en daar dan een verchroomde uitlaat onder kleien. Ja joh, dat vinden ze ook geweldig, stoer dat ze zich voelen. Maar ze snappen niet dat het gigantisch op de lachspieren werkt.

Koop dan een fatsoenlijke 4WD waar je het hele football team en bagage in kwijt kunt. Kom je ook nog eens een stuk intelligenter over.

Kom maar op nou!

:-D
[/quote]

Jezus waar slaat dit nu weer op!!!

Kijk en met zo'n instelling ga jij het zeker maken hier in Australia. NOT!!!!!

Een ute is hier vooral een praktisch vervoermiddel wordt veel gebruikt door tradies en zeker in de counry towns zie je ze volop. Snap niet waar je de vergelijking vandaan haalt met een 20 jaar oude opel kadett met een verchroomde pijp. Het hebben van een ute is hier dan ook zeker geen kwestie van geld.

En wat dat intelligenter overkomen betreft..... vaak hebben deze mensen ook nog een 4 wheel drive als family car, je weet wel zo eentje waar je het hele football team en bagage in kwijt kunt. Die kopen ze van die sukkels die hem gloednieuw bij de dealer ophalen om intelligent over te komen. Dat zo'n wagen al 5000 dollar dropped in waarde zodra je het parkeerterein daar afrijdt beseffen ze vaak niet. En na een paar jaar hebben ze een bargain.... over intelligentie gesproken.

Back