Het grote auto topic

He Wilco,

Heb je al eens in een Ford Territory gereden? Zoals je zult weten is dat onze huidige auto. Bevalt ons tot op heden echt uitstekend hoor! Het is ook een AWD versie, alhoewel dat in de verste verte natuurlijk niet lijkt op een een low-gearing natuurlijk.... ;-)

Maar alle gekheid op een stokkie die Territory is echt een werkpaard hoor!!

Heb je die reclame van de nieuwe Territory Ghia Turbo al eens gezien? Dat ie de ene sportauto (Ferrari, Lambourghini etc) na de andere opvreet?? Geweldig zoals die op een gegeven moment een auto bij de achterkant beetpakt en hem dan teruguit sleurt?

Anyway, even mijn enthousiasme weer intomen... ;-)
Perthpete
 
[quote author=Inacar link=topic=3356.msg72181#msg72181 date=1159506867]
Love your work, Hans!
Wanteh, ik ben met mijn Corollaatje ook 'offroad' geweest: gravel road.
Daar heb je geen Hilux met liftkit voor nodig!

Inacar :drive:
[/quote]
alleen de tank was een probleem, 40 liter is niet veel en gaf wel eens wat zweetdruppels :)
 
[quote author=hans964 link=topic=3356.msg72212#msg72212 date=1159547484]
[quote author=Inacar link=topic=3356.msg72181#msg72181 date=1159506867]
Love your work, Hans!
Wanteh, ik ben met mijn Corollaatje ook 'offroad' geweest: gravel road.
Daar heb je geen Hilux met liftkit voor nodig!

Inacar :drive:
[/quote]
alleen de tank was een probleem, 40 liter is niet veel en gaf wel eens wat zweetdruppels :)
[/quote]Ach dat viel nog wel mee. De Corolla heeft een 55 liter tank (waar je zeker 600km mee kunt doen, al gaat het lampje al branden als er nog bijna 10 liter in zit) en dan hadden we nog een extra 5 liter tankje bij ons. En zelfs in far west QLD en NSW kom je om de 200km wel een pomp tegen. Gewoon er een gewoonte van maken hem bij elke pomp vol te gooien, ook al is ie pas een kwart leeg. Mocht de volgende pomp dan leeg zijn dan haal je in ieder geval die daarna nog wel. Als die nou ook droog staat, ja dan wordt 't wel effe knijpen, maar dat hebben we gelukkig niet meegemaakt. (Foto's van onze 'bordertrip')
 
wat een prachtige foto's van jullie bordertrip.
vooral die wegspringende kangoeroe's.

Het gekke is dat in de outback je het altijd net haalt met je brandstof. zit je bijna leeg komt er ineens weer een dorpje . we hebben gelukkig nooit zonder gestaan.
 
[quote author=perthpete link=topic=3356.msg72191#msg72191 date=1159520729]
Heb je die reclame van de nieuwe Territory Ghia Turbo al eens gezien? Dat ie de ene sportauto (Ferrari, Lambourghini etc) na de andere opvreet?? Geweldig zoals die op een gegeven moment een auto bij de achterkant beetpakt en hem dan teruguit sleurt?

Anyway, even mijn enthousiasme weer intomen... ;-)
Perthpete
[/quote]

Het is me in ieder geval gelukt om je een beetje op de kast te jagen Perthpete.
Geloof je alles wat je op tv zit? Nou, zo'n Territory kan zo'n Lambo niet op hoor.
Ik had even op je site gekomen om de bevestiging te krijgen dat je inderdaard deze Ford rijdt. Ik heb er diverse testen van gelezen en echt goed komen ze er niet altijd van af, ten opzichte van de vergelijk auto's dan.

Afgelopen zondag even buiten de gebaande asfalt wegen gegaan. Vanaf Cervantes via de binnenweggetjes terug naar Perth. Via gravel en via zand. En daar zit het 'm in: dat zand. Met een Corollaatje blijf je denk ik toch wel steken in die rullen. Dan ben je blij met een 4WD die je er rustig doorheen trekt.
 
Yep, zand en 'bulldust', da's het grote gevaar met een 2WD. De weg van Hungerford naar Wanaaring (Noordwest NSW) was bijzonder slecht. De linkerwielen in 10cm bulldust in het uitgesleten spoor, de rechterwielen op de middenrand tussen de sporen. In de tweede versnelling 35 km/u, niet remmen of versnellen, stuur recht houden en maar gewoon doorgaan... Ging goed gelukkig...
 
He Wilco,

Ik heb niet op een kast gezeten hoor ;-). Het schoot me alleen maar te binnen dat ik die reclame gezien had, en ik vond hem erg leuk... Als enigzins autofan denk ik ook geen moment dat een Ford Territory Turbo een echte sport auto aankan hoor.. Maar het soort reclame vind ik heel typerend voor Australie, staat bol van de humor.

Er zou trouwens volgens de verhalen een SUV moeten bestaan die wel degelijk sportauto-specificaties heeft, de Porsche Cayenne. Ik kan me niet herinneren (of heb het gewoon niet gezien) of ze bij Top Gear deze als eens onder de loep genomen hebben, maar zou het graag wel zien.

Nog even en we moeten (o.a.) maar eens wat afspreken om een boompje over autos op te zetten ;-)

Perthpete
 
Ik heb over een auto ook nog even een vraag,
Ik ben van plan om in een MG A 1600 te gaan rijden, wil ik meenemen vanuit Nederland. Gewoon lekker open en met een bouwjaar van 1962 een lekker opvallend karretje.
Maar het stuur zit nu nog links, het is geen probleem om het stuur om te bouwen naar rechts maar daar heb ik nu geen tijd voor.
Wat denken jullie gaat het problemen geven om een old timer in te voeren met een links stuur?

Groeten,
Oudie
 
:lol: :lol: :lol:
Maar wat kan je nou het "beste"kopen.
Voorwaarden zijn wel:
4x4
veel onderdelen betaalbaar en beschikbaar .
6 persoons
Laag benzine verbruik
betrouwbaar en betaalbaar
ik heb het dan helaas wel over een 2e handsje :cry: van een jaartje of 8 oud :gramps:

:up:bedankt
 
Tja, Rob en Sylvia, dat is ook een beetje afhankelijk van aan wie je het vraagt.. Maar op basis van wat je neerzet zou ik zeggen kies een of andere jeep die op diesel rijdt. Weliswaar kost een liter diesel hier een ietsje meer dan benzine, maar je hoeft hier ook geen extra wegenbelasting of zo te betalen omdat je diesel rijdt. En voor de onderdelen e.d. vermoed ik dat je dan een Holden, Ford of Toyota zou moeten nemen..

Al eens gekeken op www.carsales.com.au of www.drive.com.au ?
Perthpete
 
:up:
Maar waarom dan een diesel ?  aanschaf
Holden Ford of Toyota, wat voor type dan evt  (  :lol: )
Bedankt Perthpete    lekker weertje daar ? :happysun:
wij moeten nog ff wachten  :cry:
cheers
 
[quote author=sylvia en rob link=topic=3356.msg72644#msg72644 date=1160132278]
:up:
Maar waarom dan een diesel ?   aanschaf
Holden Ford of Toyota, wat voor type dan evt  (  :lol: )
Bedankt Perthpete     lekker weertje daar ? :happysun:
wij moeten nog ff wachten  :cry:
cheers
[/quote]

waarom diesel?

zover ik weet heeft een diesel tegenover benzine, een sterkere motor die veel meer km's kan lopen. dus langer mee gaat.

:)
 
Nou ja, de diesel niet zo zeer vanwege de robuustere motor, want de benzine autos hier (6 cylinders dan vooral) draaien zo weinig toeren dat ze sowieso nauwelijks slijten. Gisteren had ik nog een taxi (voor het werk). Dat was een gewone Ford Falcon, 6 cylinder (4 ltr). Kilometer stand 450.000 km en reed als de beste.

De diesel (wat mij betreft dan) noemde ik vanwege het mindere verbruik, dat was een belangrijk punt voor Rob&Sylvia.

Welke type precies... Daar ben ik niet zo heel erg in thuis, ik noemde die merken omdat je die heel veel ziet rondrijden hier (ook oudere autos dus), en er ook veel onderdelen voorhanden zijn.

EN het weer is prachtig ja, al regelmatig 25 - 29 graden afgelopen week !!
Perthpete
 
[quote author=sylvia en rob link=topic=3356.msg72631#msg72631 date=1160122859]
:lol: :lol: :lol:
Maar wat kan je nou het "beste"kopen.
Voorwaarden zijn wel:
4x4
veel onderdelen betaalbaar en beschikbaar .
6 persoons
Laag benzine verbruik
betrouwbaar en betaalbaar
ik heb het dan helaas wel over een 2e handsje :cry: van een jaartje of 8 oud :gramps:

:up:bedankt
[/quote]

Ik zou zoeken naar een Toyota Landcruiser, of een  Nissan Patrol. Beiden groot (of er 6 zitplaatsen in zitten weet ik niet zeker), 4X4, en in diesel uitvoering te verkrijgen. Auto's in dit formaat met een benzine motor zuipen hoe dan ook verschrikkelijk veel, dus ik zou ook aanraden naar een diesel te kijken. Holden heeft de Jackeroo, en Ford de Explorer, maar hier zou ik ver van wegblijven. Ze zullen goedkoper zijn, maar dat heeft mede te maken met het feit dat ze kwalitatief minder zijn.

Toyota Landcruiser 1998-2004:
98landcruiser.jpg

Let op, er is ook een Landcruiser Prado, die is geloof ik iets kleiner dan de 'gewone' landcruiser.

Nissan Patrol 1998:
nissan1p-tn.jpg



Holden Jackaroo 1998:
qzm098.JPG


Ford Explorer 1998:
2106922__m.jpg
 
:dance: :dance:

Bedankt David, tinus, en Pete
Zo kan ik wat beter zoeken op het web
Zal mijn vrouw leuk vinden  :x    :smash:

Hoop dat ik hem heel kan houden
Bijna alle auto's die ik gehad heb , heb ik de motor opgeblazen. :cool:
Maar zo blijft het geld lekker rollen  :up:
 
Dan moet je zeker uit gaan kijken voor een Toyota, zie berichten in deze topic over de Toyota "getest" bij TopGear. Niet kapot te krijgen. En die rijden er hier zoveel van rond dat er genoeg onderdelen van zijn.
Laatst stond er een verhaal over een trip van Perth naar Uluru in de krant. Een stel reed de nieuwe Discovery 3. En daar waren dus geen onderdelen van toen ze het nodig hadden ver weg van de garages.

4x4 en zuinig..... oei dat is erg moeilijk.
De ene is zuiniger dan de andere, dat wel.

Permanente 4WD is onzuiniger dan inschakelbare 4WD. Normaal rijd je dan 2WD, totdat je het nodig (denkt te) heb(ben).
Sinds wij hier wonen rijden wij in een Nissan Pathfinder. Diesel, 7-seater, rijdt ongeveer 1 op 10. Totdat je het zand in gaat, dan zal het aardig naar beneden duiken.

Genoeg info denk ik zo.
En het ligt er ook aan wat je er mee doen wilt.

Suc6, Wilco
 
enig idee hoe je kan zien welk type toyota een inschakelbare 4wd heeft ( of wordt het zo een autoforum )
ben al een tijdje aan het surfen maar  :-( :cry:

bedankt wilco voor je advies en raad :up:
 
Ik doe ook nog even een duit in het zakje: wij waren ook op zoek naar een tweedehands 4WD, en mijn ega is al jaren op zoek naar een Toyota landcruiser, of een Hilux surf, of een Nissan Patrol. Diesel is tweedehands stukken duurder in de aanschaf, manual ook.
Wij hebben toen gekeken naar Japanse imports. Hebben vrienden van ons ook gekocht. Geloof ikw el benzine, maar amper kms op de klok, niet misbruikt, zelfde onderdelen, ook 4WD, maar alleen met een gekke winch voorop. In Perth zijn er een paar dealers die in Japanese imports doen. Zal elders in Oz ook vast te vinden zijn.

Hm, maar 6 zitplaatsen: misschien moet je kijken of je een troop carrier kan krijgen? (en das geen grapje)

Groet,
Inacar
 
Back
Top