Het grote auto topic

Was dan een Fiat seicento niet gemakkelijker.
Nog effe en je krijgt de leeftijd dat het niet gemakkelijk parkeren is met zo'n auto.
En het mooie ervan is dat those folks niet in de gaten hebben dat het niet aan de auto of parkeerplekken ligt :grin:
Zolang je maar geniet :up:

Jack :evil:

[quote author=Jack link=topic=3356.msg113593#msg113593 date=1205401958]
Was dan een Fiat seicento niet gemakkelijker.
Nog effe en je krijgt de leeftijd dat het niet gemakkelijk parkeren is met zo'n auto.
En het mooie ervan is dat those folks niet in de gaten hebben dat het niet aan de auto of parkeerplekken ligt :grin:
Zolang je maar geniet :up:

[/quote]

Ha, ha, Een Fiat seicento zou absoluut makellijker zijn qua parkeren... Maar je voelt je dan niet veilig op de wegen hier. Want jawel er is hier wel (relatief) veel ruimte, maar de gemiddelde Ozzie (de P-Ozzie vooral) weet het af en toe tochhel spannend te maken...

Het voordeel van zo'n city-AWD (voor de kenners, de Territory is geen 4WD maar een AWD, oftewel continue 4Wd aandrijven in de verhouding voor/achter = 60/40) is wel dat ie ook reverse sensors heeft. De onze zelfs een cameraatje (ja, ja, ik weet het...) die zat er toevallig op, en eenmaal gewend dan wil je eigenlijk niet anders meer. Ik ben ook zeker een voorstanders om vooral de grotere 4WD / AWD / SUV autos min of meer verplicht minimaal een sensor te laten geven. Enne, vwb leeftijd en parkeren: hoe hoger je zit hoe makkelijker het wordt vooral als je wat ouder wordt ;-) ;-) (of gemakzuchtiger ;-) ;-) ).

Oh ja, voor die ruige off track fotos... Ik denk dat hier een uitdaging voor Wilco ligt, uiteindelijk is hij degene die regelmatig er met een 4WD club op uitgaat .... Wilco ???????  ;-) ;-)

OK dan, alleen is het probleem dat als je zelf rijd er geen foto's zijn.

Deze foto is in Lancelin, voordat de radiator het begaf....
IMG_0359.jpg

Dit is van een clubmember die op de Powerline Track in Mundaring drie weken geleden z'n achteras brak.
IMG_0602.jpg

Maar als je het rustig aan doet op vakantie, dan kom je ook ergens waar je met de Falcon niet komen kan.
IMG_0471.jpg

Het is iets wat we graag doen, off the beaten track.

Gaaf zeg.

Alleen denk ik wel dat je dat in de omgeving van Perth meer ziet dan in de omgeving van Melbourne..

[quote author=Wilsil link=topic=3356.msg113711#msg113711 date=1205499528]
Het is iets wat we graag doen, off the beaten track.[/quote]

Het is een mooi tijdverdrijf en ga graag nog eens richting Broome en dan afzakken naar Perth of richting cape york.

[quote author=perthpete link=topic=3356.msg113380#msg113380 date=1205117990]
De Falcon natuurlijk... Het werkpaard (de Territory) is natuurlijk onmisbaar ;-)[/quote]

[quote author=Wilsil link=topic=3356.msg113555#msg113555 date=1205382396]
Ook nog wat fotootjes tijdens het ruige off the road tracks.

Daar kun je lang op wachten Jack.
Het is een echte city slicker, bang voor zand.[/quote]

:grin: :grin:, maar hopen dat het ''werkpaardje'' asfalthoeven draagt.

Cheers,

OK dan, alleen is het probleem dat als je zelf rijd er geen foto's zijn.
[/quote]
Maar je bent toch vaak met zijn tweeen in de auto? Dan kan nr 2 toch wel fotos maken ;-)

Maar als je het rustig aan doet op vakantie, dan kom je ook ergens waar je met de Falcon niet komen kan.
IMG_0471.jpg

[/quote]

Zeker de falcon ja. Het stukje wat je hier laat zien zou door de Territory wel makkelijk genomen kunnen worden... Maar het is absoluut zo, je moet het ook als een hobby/sport/interesse zien om regelmatig off-the-track te gaan en er een specifieke auto voor te kopen ..  :up:

Nee Erna, dat was in Fitzgerald NP.
Dit stukje weg is naar de kust toe, aangegeven met een bordje: "4wd only"
Het was daar erg mooi en daar ga ik zeker nog naar terug.
Helaas was de campsite waar we heen wilden gesloten vanwege een bosbrand vlak daarvoor. Door het park zelf loopt een gravelweg waar je met iedere auto kan komen, maar er zijn enkele tracks waar je met een 4wd een stuk het park verder in kan.
Op zulke momenten wil je echt niet meer teurg naar de drukke stad.

Heb jij twee auto's dan, Wilco?
Een witte nieuwe die uit het zand springt, en een bordeaux rode jap?

Jeloers...mijn astra trekt dat niet, en ook de dunnydoor zal denkik wat moeite hebben met een hobbel-gravel track (hoewel we het wel proberen...;))
Is die track waar die as brak, die met de diepe 'ruts', steil uphill?
Nog offroad plannen voor Easter?

[quote author=Inacar link=topic=3356.msg113862#msg113862 date=1205733479]
Heb jij twee auto's dan, Wilco?
Een witte nieuwe die uit het zand springt, en een bordeaux rode jap?

Jeloers...mijn astra trekt dat niet, en ook de dunnydoor zal denkik wat moeite hebben met een hobbel-gravel track (hoewel we het wel proberen...;))
Is die track waar die as brak, die met de diepe 'ruts', steil uphill?
Nog offroad plannen voor Easter?
[/quote]

Ja, ook wij hebben decadent twee auto's. We moesten we na de sprong met "die witte Jap" uit het zand.
En aangezien we graag van de weg af rijden hebben we weer voor een 4by gekozen. Maar nu een 10-de handse. Deze gebruiken we voor het hardere werk zeg maar, en houden die witte voor de vakanties, is wat comfortabeler.
De lokatie waar de as brak is de track naar Flat Hill, de rots waar je met enkele auto's kan staan, waar het nogal ruw is ja.

ennen plannen?
Altijd, maar ja de tijd die er voor nodig is he.

Of we gaan met de club naar Pemberton voor het lange weekend, of we gaan richting Kalgoorlie.

In november komt mijn broer met zijn vrouw en dan willen we twee weken met hun rond WA gaan.
Zelf wil ik graag de Holland Track doen, lijkt mij een mooie route en niet zo ver weg.

web.jpg

De achterkant van ons bakbeest na een 4WD track. dit was trouwens wel een pad waar je als beginnend 4WD rijder met niet al te veel moeite kon komen.

Dit was trouwens ons uitzicht toen we boven aan de berg waren.
web.jpg

Het is goed dat je onze auto niet ziet.
Na het weekend in de dust en op het strand is-tie niet echt wit meer. En van binnen ook niet. Meer rood.

Noice!!!
Wat ik met Jap bedoelde Wilsil, is Japanese import. Is die rooie van jullie een Surf? Japanese import?

Over een jaartje kan ik meeschrijven over avonturen in dit topic, hopelijk hebben wij dan onze LandCruiser 80 series, of iets vergelijkbaars....

Groet, Inanastra.

Leuk gehad, Wilco??
Hadden jullie geboekt van te voren,ik hoorde dat er geen camping plek meer te krijgen was richting zuiden en gisteren in op tocht terug.

Leuke foto's inderdaad!!!  Onze Huey is nu bij de landcruiserfluisteraar, na onze trip. Komt allemaal goed!

[quote author=Luuk link=topic=3356.msg113715#msg113715 date=1205501633]
Gaaf zeg.

Alleen denk ik wel dat je dat in de omgeving van Perth meer ziet dan in de omgeving van Melbourne..

[/quote]

Daar zijn wij - en vele 4wders met ons- het dan weer niet mee eens. In 'de bladen' wordt Victoria wel als ultieme 4wd staat gezien. Dus Luuk; er staat je nog genoeg leuks te wachten!!

[quote author=mammavark link=topic=3356.msg115436#msg115436 date=1207377498]
Leuke foto's inderdaad!!!  Onze Huey is nu bij de landcruiserfluisteraar, na onze trip. Komt allemaal goed!

[quote author=Luuk link=topic=3356.msg113715#msg113715 date=1205501633]
Gaaf zeg.

[/quote]

Daar zijn wij - en vele 4wders met ons- het dan weer niet mee eens. In 'de bladen' wordt Victoria wel als ultieme 4wd staat gezien. Dus Luuk; er staat je nog genoeg leuks te wachten!!

[/quote]

Ja...?!!!!  :up: Wat gaaf..! Goed zeg.. :) Wist ik niet. Tof. Nu nog even sparen voor een 4WD. :p

Back