Het grote auto topic

Vriend heft een army Defender met een PTO, is wel lasting om in te schakelen.
Beter een hand winch. :)
Goed voor je fitness.
 
" ik ben zelf al een tijdje aan het inlezen en de auto sites in de gaten houden mbt de GEN 2 Pajero. Heerlijk boxy old school apparaat en in tegenstelling tot mijn NS passen hier wel 33 inch muddies onder. Lijkt me leuk om stock standard cheap aan te schaffen en dan alles zelf aan te pakken. "

Dit schreef ik een paar dagen geleden, ben al paar maanden aan het zoeken naar een goed exemplaar, ze zijn echter rarer then hence teeth. De goeie non backpacker petrols vragen ze (te) veel geld voor en ik wil juist graag een diesel, en een goede diesel heb ik nog niet gezien. Het enige wat ik tegenkwam en wat mij aangeboden werd waren zwaar afgetrapt of auto's voor parts. Oftewel nog zwaarder afgetrapt. 1 redelijk goed exemplaar zag ik vlakbij Sydney bij een particulier, maar is weer veel te ver weg helaas dus ik hou mijn ogen nog steeds goed open, maar verwacht eerlijk gezegd dat het niks wordt.

Onze ford focus is intussen helemaal verbouwd, heel veel roest is verwijdert en vooral onder de motorkap waren er delen zo verroest/verrot dat ze heel veel vervangen hebben. Dit is zonder factuur gebeurt wat ons gelukkig heel veel geld heeft bespaard, en omdat mijn vriendin die kerel kent van de tennis kregen we nog meer korting, zonder deze korting was het het niet eens meer waard.. Kregen het advies van de beste man om of de auto nu te verkopen, of nog 1-2 jaar door te rijden en de kans is groot dat we na die tijd weer roest problemen gaan krijgen. We twijfelen wat we gaan doen, ik neig naar nu verkopen omdat we er nu nog een redelijk bedrag voor kunnen vangen. We hebben de auto heel goedkoop gekost in Gold Coast (nu weten we dus ook waarom) dus het verlies is makkelijk te nemen.

Vriendinlief is inmiddels helemaal verliefd op de Pajero, en probeert deze als haar daily te bemachtigen. Ikzelf ben er ook nog niet over uit. Het liefste koop ik een knappe Gen2 Pajero voor de hobby maar als er niks langskomt in de komende 6 maanden dan begin ik toch voorzichtig naar mijn andere optie te kijken, een 2007-2008 Landcruiser 200 series V8 diesel. Ik moet dan nog even door sparen maar op zich valt het ook wel mee. Wordt vervolgd...
 
Iets heel anders... Een Discovery 1? Dat zijn echte modderworstelaars en is veel voor te krijgen.

(zomaar de eerste video die ik tegen kom)

Heb ik ook voor gekeken, ik kan me er iets van herinneren dat deze auto's ongelooflijke roestproblemen hadden, maar kan het mis hebben.
 
Heb ik ook voor gekeken, ik kan me er iets van herinneren dat deze auto's ongelooflijke roestproblemen hadden, maar kan het mis hebben.
Heb ik ook voor gekeken, ik kan me er iets van herinneren dat deze auto's ongelooflijke roestproblemen hadden, maar kan het mis hebben.

Nee, maar het is ook een beetje waar hij geleefd heeft. Veel horror stories zullen uit de UK komen. Daar rotten ze weg terwijl je er naar kijkt (zoals veel jaren 80 auto’s trouwens)

Als je er hier een vind dan goed nakijken, er zijn veel artikelen over wat te checken. Als hij uit een drogere hoek van Australia komt/niet strak aan de kust dan kan het meevallen ;)

Maar het was zomaar een gedachte, als ik een rock crawler of mud wrestler zou moeten bouwen staat tie hoog op het lijstje. Het is een beetje een luxere Defender eigenlijk.
 
Nee, maar het is ook een beetje waar hij geleefd heeft. Veel horror stories zullen uit de UK komen. Daar rotten ze weg terwijl je er naar kijkt (zoals veel jaren 80 auto’s trouwens)

Als je er hier een vind dan goed nakijken, er zijn veel artikelen over wat te checken. Als hij uit een drogere hoek van Australia komt/niet strak aan de kust dan kan het meevallen ;)

Maar het was zomaar een gedachte, als ik een rock crawler of mud wrestler zou moeten bouwen staat tie hoog op het lijstje. Het is een beetje een luxere Defender eigenlijk.

We zitten hier 150m van de kust dus die autos roesten onder je kont vandaan maar het is wel een optie om in de gaten te houden. Liefste heb ik 1 overlander/ outbacktourer welke ook dagelijks inzetbaar is en 1 oudere bak voor idd wat meer hardcore werk, welke echter goed genoeg is om als dagelijkse commuter te voldoen voorlopig1
 
" ik ben zelf al een tijdje aan het inlezen en de auto sites in de gaten houden mbt de GEN 2 Pajero. Heerlijk boxy old school apparaat en in tegenstelling tot mijn NS passen hier wel 33 inch muddies onder. Lijkt me leuk om stock standard cheap aan te schaffen en dan alles zelf aan te pakken. "

Dit schreef ik een paar dagen geleden, ben al paar maanden aan het zoeken naar een goed exemplaar, ze zijn echter rarer then hence teeth. De goeie non backpacker petrols vragen ze (te) veel geld voor en ik wil juist graag een diesel, en een goede diesel heb ik nog niet gezien. Het enige wat ik tegenkwam en wat mij aangeboden werd waren zwaar afgetrapt of auto's voor parts. Oftewel nog zwaarder afgetrapt. 1 redelijk goed exemplaar zag ik vlakbij Sydney bij een particulier, maar is weer veel te ver weg helaas dus ik hou mijn ogen nog steeds goed open, maar verwacht eerlijk gezegd dat het niks wordt.

Onze ford focus is intussen helemaal verbouwd, heel veel roest is verwijdert en vooral onder de motorkap waren er delen zo verroest/verrot dat ze heel veel vervangen hebben. Dit is zonder factuur gebeurt wat ons gelukkig heel veel geld heeft bespaard, en omdat mijn vriendin die kerel kent van de tennis kregen we nog meer korting, zonder deze korting was het het niet eens meer waard.. Kregen het advies van de beste man om of de auto nu te verkopen, of nog 1-2 jaar door te rijden en de kans is groot dat we na die tijd weer roest problemen gaan krijgen. We twijfelen wat we gaan doen, ik neig naar nu verkopen omdat we er nu nog een redelijk bedrag voor kunnen vangen. We hebben de auto heel goedkoop gekost in Gold Coast (nu weten we dus ook waarom) dus het verlies is makkelijk te nemen.

Vriendinlief is inmiddels helemaal verliefd op de Pajero, en probeert deze als haar daily te bemachtigen. Ikzelf ben er ook nog niet over uit. Het liefste koop ik een knappe Gen2 Pajero voor de hobby maar als er niks langskomt in de komende 6 maanden dan begin ik toch voorzichtig naar mijn andere optie te kijken, een 2007-2008 Landcruiser 200 series V8 diesel. Ik moet dan nog even door sparen maar op zich valt het ook wel mee. Wordt vervolgd...

En waarom geen Landcruiser 100 series V8 4.7L of 4.2L TD? Zullen nog wel een stuk goedkoper zijn dan een 200 series, heel comfortabel, wel minder snufjes - wat in onderhoud wel een voordeel is natuurlijk (minder dingen die stuk kunnen gaan).

BTW:

Capture.PNG

:p
 
En waarom geen Landcruiser 100 series V8 4.7L of 4.2L TD? Zullen nog wel een stuk goedkoper zijn dan een 200 series, heel comfortabel, wel minder snufjes - wat in onderhoud wel een voordeel is natuurlijk (minder dingen die stuk kunnen gaan).

Daarom rij ik de Lexus LX470, de 100 series V8 4.7 met de snufjes. :)
Vorige week net een long rang tank opgehaald. Kan ik met 270 liter benzine weer 1,000 km halen. 😎
 
En waarom geen Landcruiser 100 series V8 4.7L of 4.2L TD? Zullen nog wel een stuk goedkoper zijn dan een 200 series, heel comfortabel, wel minder snufjes - wat in onderhoud wel een voordeel is natuurlijk (minder dingen die stuk kunnen gaan).

BTW:

View attachment 993

:p

Hahah ja dat weet ik, gelukkig spreek ik geen Spaans, vind het wel grappig trouwens.
100 series heb ik niet naar gekeken, staat ook niet direct op de verlanglijst. Is te duur en goed als 100% bushbasher en ik vind ze nu ook wel een tikkeltje gedateerd ogen, al moet ik zeggen dat de 2008 200 series dat ook heeft tov de 2016 facelift. De auto moet dan nog minimaal 10 jaar mee en dan wordt het wel heel erg oud allemaal ook omdat dat mijn daily wordt dan. Ik weet dat ze dit kunnen hebben maar ik betaal liever wat meer voor een knappe 200 series, mocht ik die weg ingaan. Op dit moment struin ik nog naar de wat oudere bushbashers want dat is zeker mijn eerste keuze.

Voorlopig heb ik er geen haast mee, dus we zien wel hoe het loopt.
 
Hoezo 310 liter?
Maximum voor the LC100/LX470 is 182 wat vervangt de 50 liter tank.
Dat met de main tank 90 liter geeft volgens mij 272 liter.
 
Hoezo 310 liter?
Maximum voor the LC100/LX470 is 182 wat vervangt de 50 liter tank.
Dat met de main tank 90 liter geeft volgens mij 272 liter.

Bij mijn LC100 is dat in elk geval zo: replacement main tank 150L + replacement rear tank 160L = 310L

Capture.PNG

@Wilsil Technisch gezien zou je als je je main tank ook nog vervangt 332L kunnen hebben. Dan geraakte nog iets verder, al wordt een volle tank dan weer net iets duurder ook :p
 
Last edited:
Some nice and mostly easy driving in de High Country over Labour Day weekend met onze vrienden uit Daylesford. In iedere geval iets meer water in de rivieren dan de vorige keer ;)

 
Last edited:
Some nice and mostly easy driving in de High Country over Labour Day weekend met onze vrienden uit Daylesford. In iedere geval iets meer water in de rivieren dan de vorige keer ;)


Dit zien we graag, en wat een gave track!
Heb afgelopen weekend ook een leuke track gedaan hier op de tablelands. Vrij makkelijk maar pittig steil en enorme uitzichten omdat je over een range heen gaat. Zal eens proberen wat foto's erin te rommelen.
 
Dit zien we graag, en wat een gave track!
Heb afgelopen weekend ook een leuke track gedaan hier op de tablelands. Vrij makkelijk maar pittig steil en enorme uitzichten omdat je over een range heen gaat. Zal eens proberen wat foto's erin te rommelen.

We love foto's! Kom maar op

Ja dit is wel een mooi hoekje, Het filmpje begint waar we kampeerden. Naast die rivier. Dan eerst wat river crossings. En dan kilometers over een kam heen die op het laatst precies 1 auto breed is (tegen het eind van het filmpje) Het gaat dan links en rechts heel steil naar beneden. Miss Bang is langzaam aan het wennen aan de 'airiness', we hebben hem nu een paar keer gedaan dus hij wordt 'makkelijker', zij reed het de eerste keer vorig jaar :)
 
We love foto's! Kom maar op

Ja dit is wel een mooi hoekje, Het filmpje begint waar we kampeerden. Naast die rivier. Dan eerst wat river crossings. En dan kilometers over een kam heen die op het laatst precies 1 auto breed is (tegen het eind van het filmpje) Het gaat dan links en rechts heel steil naar beneden. Miss Bang is langzaam aan het wennen aan de 'airiness', we hebben hem nu een paar keer gedaan dus hij wordt 'makkelijker', zij reed het de eerste keer vorig jaar :)

moet ik eerst mijn nikon kabeltje vinden om mijn DSLR met de pc te verbinden.... Pfffffff
 


OFX
Back
Top