HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Nichtje van Mr Emulate werd 40 zaterdag, dus reden wij naar Melbourne CBD voor onze gebruikelijke overnight stay in ons vaste motelleke op St Georges Road tegenover ons oude Melbourne huis (onderhand ons tweede huis, we zitten er minstens 2 x per maand). We hebben al 3 dagen schitterend weer, het warmt al lekker op (19 C), die ouwe gebrek-aan-ozone-layer bijtende zon is terug en de daffodils en snowdrops vliegen als kanonnen uit de grond. Dit keer lazy, kort verblijf, een borrel in de zon op het terrasje van het motel, beetje lezen, niks musea. Om 19.00 dochter Mr Emulate opgehaald in Fairfield, die verkiest bij feestjes drinken boven rijden :) en Mr Emulate drinkt vrijwel niet. Birthday girl Zoe is typisch Melbourne, in stemmig ravenzwart gehuld ontving ze haar gasten in een eclectisch '70's vibe, hip' winery venue met verantwoorde vegan, glutenvrije en vitamineknallende gerechten. Gelukkig was er drank, weliswaar tegen Melbourneprijzen ($ 18 voor een glas wijn) maar na de derde merk je die prijs niet meer zo ...

Next day besloten we om niet standaard naar huis te rijden, maar het mooie weer te vieren via de scenic route door Epping, Wandong, Kilmore, Broadford en Strath Creek. Zelfs Mr Emulate was hier nog nooit geweest. Schitterend. Lunch in MacNamara's Irish pub in Kilmore, waar Mr Emulate aan de Ierse barkeepers moest uitleggen hoe ze een typisch Ierse 'portagaff' (ook wel "Guinness Shandy' genaamd) moesten maken: een pint van half limonade, en dan voorzichtig afvullen met stout. Nep-Ieren achter de bar, die vervolgens onder het motto 'stage' zelf aan het proeven sloegen :). Via een languishing tocht door de mooiste bossen en bergen van de High Country met een kolossaal uitzichtpunt, Murchison's Gap Lookout in Strath Creek, naar huis in Yea geluierd. Alwaar ik mijn eerste echidna in 8 jaar in the wild heb ontmoet. Cute little animal, niet in het minst schuw maar nieuwsgierig en ondernemend.

In aansluiting op wat iedereen hier zegt: die kleine trips zijn fantastisch. Zelfs zo fantastisch dat we allebei in 15 jaar niet meer op vakantie zijn geweest en ik Australia al 8 jaar niet meer heb verlaten. Natuurlijk droom ik nog van het Alhambra en Mr Emulate van Cambodja, maar het kleine dat we eren wordt iedere dag meer waard.1754209258534.png.1754208216348.png
1754208180152.png1754208536365.png

Last edited:
Back