HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Hittegolf in Yea, VIC, die met wat reprievedagen van net onder de 30 C :), nu al ruim 2 weken duurt zonder eind in zicht. Kijk, als Ollander moet je natuurlijk verplicht over het weer kankeren. Dus: veuls te heet hier (meeste dagen boven 40 C), duurt veuls te lang, en het is ook nog eens stabiel heet (vergeleken bij Melbourne waar het dagelijks tweemaal heen en weer slingert tussen arctische winters en tropische plakzweeteritis). Dus we doen niet veel anders dan voor het eerst de airco uitproberen (werkt), 7800 receptvariaties op 'frisse zomersalade' googlen, en op de leren sofa's voor de TV zweetplakken en test cricket kijken met borrelnootjes, whisky-cokes en kouwe witte wijn. En politieke discusses uiteraard: 'Another day, another Executive Order'.

Voor de onnoemelijk vele test cricket liefhebbers hier :): Het Australische Test Team is bezig aan de laatste test series van het seizoen op dit halfrond. Een series van 2 tests van elk 5 dagen 'uit' tegen Sri Lanka in Galle, SL. Het wordt zowaar live uitgezonden op Channel 7. De eerste test hebben we Sri Lanka meedogenloos in de pan gehakt, het was totally boring :). We zijn nu op dag 3 van de tweede test, de Srilankezen geven wat meer tegengas maar desondanks vermoed ik dat we ze opnieuw klop geven en het feest morgenmiddag over is. Terug naar AFL en rugby (yuck).
Onze Uber taxi chauffeur eerder deze week bleek een cricketer, speelt voor Amsterdam en is bevriend met Rashid Khan. Dus half uur over cricket zitten kletsen (mr Red Dust vooral).

Hittegolf in Yea, VIC, die met wat reprievedagen van net onder de 30 C :), nu al ruim 2 weken duurt zonder eind in zicht. Kijk, als Ollander moet je natuurlijk verplicht over het weer kankeren. Dus: veuls te heet hier (meeste dagen boven 40 C), duurt veuls te lang, en het is ook nog eens stabiel heet (vergeleken bij Melbourne waar het dagelijks tweemaal heen en weer slingert tussen arctische winters en tropische plakzweeteritis). Dus we doen niet veel anders dan voor het eerst de airco uitproberen (werkt), 7800 receptvariaties op 'frisse zomersalade' googlen, en op de leren sofa's voor de TV zweetplakken en test cricket kijken met borrelnootjes, whisky-cokes en kouwe witte wijn. En politieke discusses uiteraard: 'Another day, another Executive Order'.

Voor de onnoemelijk vele test cricket liefhebbers hier :): Het Australische Test Team is bezig aan de laatste test series van het seizoen op dit halfrond. Een series van 2 tests van elk 5 dagen 'uit' tegen Sri Lanka in Galle, SL. Het wordt zowaar live uitgezonden op Channel 7. De eerste test hebben we Sri Lanka meedogenloos in de pan gehakt, het was totally boring :). We zijn nu op dag 3 van de tweede test, de Srilankezen geven wat meer tegengas maar desondanks vermoed ik dat we ze opnieuw klop geven en het feest morgenmiddag over is. Terug naar AFL en rugby (yuck).
Hier in het Adelaidsche is het ook best aan de temeratuur. Nu is het weer "lekker" met zo'n 30 - 35 graden. maar komende week komen er weer dagen met 40 + die we de afgelopen week ook een aantal hadden. Das mij dan toch wel te warm, zeker als je aan het werk bent.

Wat heet klagen @Emulate, liever dit dan het nederlandse weer wat mij betreft. Bietje zeiken det te wherum is.... tjah ach... ;).

You lost me with the cricket. Ik heb er nu een paar keer naar geprobeert te kijken. en ik beloof, meer dan 2 minuten. maar ik kan er echt niet in komen. Da is nie aan mij besteed.

Zit al dikke week in NL. Weer valt niet tegen, koud maar meestal droog en zonnig. De Nlse mentaliteit wel! Erg negatief en agressief in verkeer. Net paar dagen aan de kust uitgewaaid. Nu bij mijn moeder in Drenthe en wat bezoekjes hier in het noorden afleggen. Vandaag eerst mijn neef en familie verwelkomd op Schiphol die vanaf de Antillen binnenvloog als verrassing. Dus kleine familie reunie. Tussendoor beetje werken en volgende week nog paar dagen in de bossen in een huisje. Zo vermaken we ons wel.
Dat van die mentaliteit was iets dat mijn ouders in de eerste week dat zij hier waren al echt opviel.
Mijn moeder zei "wat zijn de mensen hier toch vriendelijk en behulpzaam?!" Ze kon het niet geloven.
Ook tijdens de diverse auto ritten bleven ze herhalen hoe vriendelijk de mensen hier, ook in het verkeer, zijn, "dat ze je zo voor laten?? in nederland zouden ze gas geven en het gat dicht rijden!"

Nu zijn ze inmiddels alweer een maand terug, en vertellen ze wat ze weer in nederland ervaren. Ze missen de vriendelijke en behulpzame mentaliteit dan toch wel :)
Ik ben benieuwd wat we gaan ervaren als de familie Rolls weer eens terug gaat naar nl.

Back