HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Ipswich, dat is bij ons om de hoek. Ik neem me te herinneren dat je vriendin in het onderwijs zit? Ik werk op de special needs education department op een high school in Ipswich en heb het daar erg naar mijn zin. Misschien dat ik eens kan informeren bij ons op school als jullie concretere plannen hebben om deze kant op te komen?

Ja dat klopt, mijn vriendin werkt in het onderwijs op een primary school. Dank je voor het aanbod, ik weet echter niet of mijn vriendin open staat voor highschool, en ik denk eerlijk gezegd dat ze liever op een primary school werkzaam is, maar het meedenken wordt zeker gewaardeerd.

Volgens mij regent het overal aan de QLD Coast atm dan? Zitten aan de Sunshine Coast, Max 5 minuten sunshine gehad vandaag. Verder regen, regen en nog meer regen. We hebben zelfs het kamperen maar even opgegeven en ingeruild voor een AirBnB ;)

Sunshine coast heb ik ook vaak regen gehad, maar nu in Cairns is er wel eens een enkel buitje maar verder al tijden droog hoor. Zo'n regenval als wat ik van de week in Mission Beach zag heb ik hier al een tijd niet meer gezien gelukkig. Het is volgens mij iets te laat in het seizoen hier up north om nog extreme regenval te hebben, ik denk dat dat zuidelijker anders werkt, maar er lag ook een enorm wolkendek over central qld recently.
 
Ja dat klopt, mijn vriendin werkt in het onderwijs op een primary school. Dank je voor het aanbod, ik weet echter niet of mijn vriendin open staat voor highschool, en ik denk eerlijk gezegd dat ze liever op een primary school werkzaam is, maar het meedenken wordt zeker gewaardeerd.

In primary schools ben ik niet zo thuis, maar daar zijn er wel genoeg van hier in de buurt. Succes in elk geval!
 
Last edited:
Feeling sorry! Wij zaten ook te schuilen onder de gazebo dit weekend, maar dan om niet te verbranden en lekker gezwommen in de wateropslag. Die gazebo is maar 2.4 x 2.4 en dat is volle bak met 9 volwassenen lol

Ach, we zijn als Canberrans ook niet veel gewend natuurlijk qua regen ;) Het is vandaag brilliant en ben driftig op zoek naar schaduw hahaha. Het is hier in OZ ook altijd van de extremen!

Goed om te horen dat jullie je ook goed vermaken in ‘ons hoekje’ van dit sunburnt land!
 
Ik bracht wat dagen in Sydney door waar het warmer was (29C) dan in SA. Concert Guus Meeuwis was gaaf!!! Volle bak :) Andere Luna Park gangers keken wat beduusd van de instroom van de in oranje uitgedoste Nederlanders en niet-Nederlanders die toevallig ook in een oranje shirtje rondliepen werden spontaan in het Nederlands aangesproken. Ik ben zelf niet zo van de pre- en after parties - ben niet echt een drinker en werd raar aangekeken toen ik bij de bar een cola'tje bestelde met *alleen* cola... - maar heb begrepen dat zich daar ook genoeg mensen vermaakt hebben ;)
Wel opvallend dat er mensen speciaal naar Australie gekomen waren voor dit concert. En dan niet alleen vanuit NZ maar ook vanuit NL! Wel in combi met een vakantie, maar toch.

De close-up foto is overigens niet door mij genomen :) En bij de overzichtsfoto staat er een dj op het podium en niet Guus :)

Guus 2.jpgGuus 1.jpgGuus 3.jpg
 
Last edited:
Oh oh, vorige week vrijdag was natuurlijk een goed om even er op uit te gaan in verband met Queennie's B-day :) Wij zijn naar de zuidkust getrokken, een uurtje of 3-4 rijden van Canberra, waar het heerlijk rustig was. Nieuwe mensen ontmoet, hij origineel Hollander maar al 35 jaar hier. Zij ook Hollands en 4 jaar hier. Leuk koppel, ook een Land Rover. Beetje wandelen, zeehondjes kijken, beetje rond rijden, beetje vuurtje stoken, beetje ouwehoeren. Gezellig!

IMG_5063.jpg

IMG_5100.jpg

Deze vrijdag even bij @Red dust op de koffie. Moet in de Big Smoke zijn dus laten we dat dan maar combineren met iets aangenaams ;)
 
Mooie foto's man, wow.
Ik weet het niet maar ik moet gewoon werken op een vrijdag?? Luxe :p
 
Ik heb afgelopen weekend bijna helemaal NIETS gedaan :) :) Ik had het weekend ervoor na twee jaar (1 vak per semester) m'n graduate certificate TESOL afgerond - nu wachten op de uitslag - en mocht van mezelf een weekend niksen :) Wel wezen wandelen en lunchen met een vriendin, maar verder vooral in de zon zitten lezen.
 
Wij hebben dit weekend onze kat naar een logeeradres gebracht (morgen gaan we op vakantie naar Thailand). De bedoeling is dat de kat daarna bij het meisje blijft, indien alles bevalt. Lastig en toch ook wel verdrietig om mijn kat daar achter te laten na 6 jaar samen zijn, maar het verstand zegt dat het een goede keuze is... :|
 
Iemand nog plannen dit weekend?

Afgelopen weekend was het sneeuw happen in CBR, maar nu is het weer zonnig en warmt het al ietsje op. Morgen naar Monga National Park. Dat ligt tussen Canberra en de kust. Al -tig keer langs gereden maar nooit in gegaan. Dus nu maar eens proberen, het wordt 20 graden en zonnig, dus dat klinkt als goed winter-wandel-weer
 
Iemand nog plannen dit weekend?

Afgelopen weekend was het sneeuw happen in CBR, maar nu is het weer zonnig en warmt het al ietsje op. Morgen naar Monga National Park. Dat ligt tussen Canberra en de kust. Al -tig keer langs gereden maar nooit in gegaan. Dus nu maar eens proberen, het wordt 20 graden en zonnig, dus dat klinkt als goed winter-wandel-weer

Lekker stoelen achterin de 4WD en naar wat verlaten beaches up north. Voordeel van de tropen, heerlijk weer. Vandaag strak blauwe lucht en 28 graden.
 
Lekker stoelen achterin de 4WD en naar wat verlaten beaches up north. Voordeel van de tropen, heerlijk weer. Vandaag strak blauwe lucht en 28 graden.

Voordeel van de tropen ja. We horen je wel weer over 4 maanden of zo ;)

Maar ja, vorige week een zomaar een paar dagen Nederlands weer en ik was helemaal van slag. Daar kan ik niet zo goed meer tegen :O. Gelukkig nu gewoon weer lekker zonnig. De blauwe luchten en de zon zijn voor mij echt belangrijk geworden! (De temperatuur is goed te doen, voor actief (buiten) sporten eigenlijk wel fijn 👍
 
Voordeel van de tropen ja. We horen je wel weer over 4 maanden of zo ;)

Maar ja, vorige week een zomaar een paar dagen Nederlands weer en ik was helemaal van slag. Daar kan ik niet zo goed meer tegen :O. Gelukkig nu gewoon weer lekker zonnig. De blauwe luchten en de zon zijn voor mij echt belangrijk geworden! (De temperatuur is goed te doen, voor actief (buiten) sporten eigenlijk wel fijn 👍

Zeker waar, dit is echt een ideale tijd kwa klimaat en kan het iedereen aanraden om nu te komen ipv in de zomermaanden. Het enige nadeel is dat het water ietwat koud is voor als je bijv wil zwemmen of naar het reef wil. Maar aan de andere kant: ik zie heel veel toeristen zwemmen en die lijken er geen last van te hebben, je bent gewoon verziekt kwa kou beleving als je hier woont. Voor toeristen is het gewoon heerlijk. Zomer..... In ons warehouse hebben we geen airco, en iedereen ziet als een berg tegen die zomer op. Dat wordt werken met een handdoek om de nek. geen pretje nee. Kunnen we die zomer hier niet gewoon elk jaar overslaan? :p

Moet zeggen dat ik dat van die blauwe luchten 100 procent deel, ook weer een nadeel van zomer hier. Regen en altijd bewolkt. Rest van het jaar strakblauwe lucht, doe mij dat maar.
 
Lekker dagje Fitzroy. Whale watchen, snorkelen....
Het blijft geweldig om zomaar te doen temidden van toeristen die daar misschien al jaren van dromen.
Ik hoop dat het nooit went.
 
Lekker dagje Fitzroy. Whale watchen, snorkelen....
Het blijft geweldig om zomaar te doen temidden van toeristen die daar misschien al jaren van dromen.
Ik hoop dat het nooit went.

Sommige dingen beginnen wel (wat meer) normaler te worden nu. Aan de andere kant ben ik er heilig van overtuigd dat we nog steeds met heel andere, meer waarderende ogen dan veel locals, naar ons nieuwe thuis kijken.

Zoals gisteren bijvoorbeeld, je rijdt wat met je 4x4 door het bos heen (dat is al ondenkbaar in NL) je arriveert op een picnic plek (met gas BBQ's uiteraard) en wandelt daarna langs een ongerepte beek en into Gondwana land, waar de meest maffe planten en plantjes groeien. Terwijl jij over je schouder kijkt of er niet een Dinosaurus op je nek springt. Uiteraard hoef je dit 'avontuur' niet te delen met honderden andere mensen, (zero mensen) er is geen frietkraam, geen tankstation en wel rust en ruimte. Dat op 15 minuten van Braidwood, een goed uur van Canberra en twee uur van Sydney. Best wel bijzonder toch nog steeds ;)

IMG_5785.jpg

IMG_5795.jpeg

IMG_5815.jpeg

IMG_5805.jpeg
 
Last edited:
Back
Top