HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Hier is vrijdag altijd 1-kind-op-daycare-dag. Wat mij de tijd geeft om allerlei dingen in het huis te doen. Als ik daar de energie voor heb na een nacht van wakker worden omdat de beiden hummeltjes ineens allerlei kwaaltjes hebben....
 
Er zou een Garage Sale zijn bij de judo club, maar dat is even uitgesteld, vanwege het 'paniekgedrag' hier in Whyalla. Ipv ga ik vermoedelijk naar een collega toe om aan onze gebarentaal te werken (we doen een cursus Auslan). Daarnaast moet ik aan een andere opdracht werken, dus tja. Weekend is studie, huishouden en ik wil even richting het strand voor een wandeling.
Niks spectaculairs dus.
 
Er zou een Garage Sale zijn bij de judo club, maar dat is even uitgesteld, vanwege het 'paniekgedrag' hier in Whyalla. Ipv ga ik vermoedelijk naar een collega toe om aan onze gebarentaal te werken (we doen een cursus Auslan). Daarnaast moet ik aan een andere opdracht werken, dus tja. Weekend is studie, huishouden en ik wil even richting het strand voor een wandeling.
Niks spectaculairs dus.
Gebarentaal komt nu wel goed uit met dat social distancing :) :up:.
 
Net werk voor deze week afgerond! Dat is altijd een fijn gevoel! Het is weekend!

Straks eens de schuur in (of de tuin) En aangezien ze Thredbo MTB park gesloten hebben hoeven we daar niet meer heen, dus blijft er meer tijd over voor een rondje fietsen in de buurt en eens lekker opruimen in de tuin.
 
Bijna weekend. Puinruimen thuis, een knuffelbeestje op de vensterbank zetten, zodat ook mijn huis mee doet aan de Bear Hunt, beginnen met de online studie van unit 2 van Auslan, en m'n roeimachine uit het stof halen nu judo en zwemmen (in het zwembad) er voorlopig niet in zit. Daarnaast heeft m'n tuin aandacht nodig. Ik ga me niet vervelen :)
 
Beetje laat, maar hoe heeft iedereen de Goede Vrijdag/Pasen overleefd?

Wij hebben wat klusjes om het huis gedaan, een stukje tuin ontdaan van onkruid. Gegeten bij vrienden (dat mag hier nog, mits niet meer dan 2 gasten en 4m2 per persoon) Gewandeld in één van de vele natuurgebiedjes die om onze wijk heen liggen, en de slackfline opgezet in de achtertuin en wat eerste stapjes gemaakt. Verder blijf ik de gym routine doen, gelukkig haf ik al wat kettle bells liggen hier :)

Hoop dat jullie ook een leuk weekend gehad hebben!
 

Attachments

  • IMG_7739.jpeg
    IMG_7739.jpeg
    119.9 KB · Views: 11
onkruid wieden, gras maaien, auto's wassen, strandwandeling in palm cove om de cabin fever wat te ontvluchten, wel saai zo 5 dagen vrij zonder weg te kunnen :(
 
Uhhhh.... Uitgebreid gekookt op vrijdag en zondag, de kinderen meegenomen op de fiets (oude opoe fiets uit Nederland met een zitje voorop en een zitje achterop), fysio voor zowel mij als Q, gezwommen in ons zwembad, pffff.... Kan nog wel even doorgaan. Alles netjes binnen de social distancing guidelines verder.
 
Basically niks, behalve op mijn krent zitten, elaborate koken, dik worden en ABC News 24/7 op de achtergrond volgen. Veel debat over met name de Amerikaanse Verkiezingen. In de buurt worden mensen hier op de bon geslingerd als ze op een bankje in hun eentje een afhaalkoffie zitten te drinken :eek:.

In de praktijk, gisteren en vandaag loeihard gewerkt met vierkante computerogen, eind van de middag een conference call gepland met mijn bazin bij de databoer voor de BNP bank. Zondag een hele jaargang Silent Witness gebingewatched. Ik vermijd de deur uit gaan, ik heb een compromised immune system en erg vatbaar, dus ik steek makkelijk anderen aan wat ik niet op mijn geweten wil hebben. Ben in 1 maand maar 2 of 3 keer buiten geweest naar de kleine IGA om de hoek, op tijden dat er niemand is. Mr Emulate schrijft aan zijn magnum opus als historicus, gaat er iedere dag op uit om te hardlopen en sporten, en doet de heavy boodschappen bij de Woolies.

In other news, als we na 3 jaar fysiek samen nog een relatietest nodig hadden, is dit hem wel. So far geen stemverheffingen, ruzies, irritaties, crankyness tegen elkaar. Maar we zijn wel allebei the most boring person on earth geworden.

Zalig Paasei!
 
onkruid wieden, gras maaien, auto's wassen, strandwandeling in palm cove om de cabin fever wat te ontvluchten, wel saai zo 5 dagen vrij zonder weg te kunnen :(

Ja, aan de ene kant is het saai. Aan de andere kant kom ik nu toe aan klusjes die anders heel snel het slachtoffer worden van een weekendje weg ;)
 
Gek hoor om zo maar 4 dagen thuis te zijn, niet te werken en niet te gaan kamperen. Maar die aanpassing ging ons best goed af: gestart met stoeltjes project: oude stoeltjes opknappen en van verfje voorzien (work in progress), chocolade/ananastaart gebakken (en opgegeten), elke dag gesport (strength, running), fietsen weer eens afgestoft en stuk de berg opgefietst (naar beneden is leuker), langere wandelingen met de hond, dozen met oude administratie versnipperd en .. afterbang gebeld om ff bij te kletsen :) Nu weer gewoon thuis werken, gelukkig zijn we dat gewend.
 
Het is weer vrijdag! Week... 4?? van onze retreat (klinkt beter dan isolation en eigenlijk is het gewoon hetzelfde)

Er is nu energie over voor de motor die ik aan het bouwen ben/was, dus ga wat kleine onderdeeltjes schuren en spuiten, wat laswerk her en der en hopelijk binnenkort een keer de wielen terug van de wheel builder (wat duurt alles hier laaaaaaaang, en nu gooien tradesman het Covid excuus er ook nog eens in... komt het helemaal nooit meer af, maar terug naar het positieve!)

Verder met het initiatief: Een andere heuvel verkennen. Samen met 1 bevriend stel proberen we elk weekend een heuvel(rug) te wandelen die we nog niet gelopen hebben, of niet zo vaak lopen. Mooie kans om de stad en natuur weer van een andere kant te zien!

Kijken of we er ook nog een MTB ritje in kunnen frommelen en de dagelijkse 10 minuutjes slack-line. Zou moeten lukken met een dag extra vrij! (Anzac day)

Ritje Bunnings zo, want uiteraard ben ik iets vergeten in het ritje vorige week.

Iemand anders nog wilde huis-tuin-keuken plannen? Of tuinieren? Of iets heel anders??
 
Gras maaien, kanten trimmen, kijken of bunnings alweer bakken heeft voor een moestuin. Verder wachten op een pakket dat al een week geleden bezorgd had moeten zijn en tussendoor even de vloeren dweilen.

Alles duurt hier lang ja, het is allemaal zo sloom en inefficient als wat. Wij hadden een vlek in onze nieuwe bank, en cleaner gebeld. ipv dat die vent het in 1x goed doet doet ie een haastjob en is ie 2x kosteloos terug moeten komen en pas na 3 keer was het naar wens. Wat een volk hier soms. Je went eraan en bekijkt alles hoofdschuddend maar met serieuzere zaken kan het soms knap frustrerend zijn.
 
Uhhh... Allerlei meuk kopen om het huis aan te kleden want Aysha wordt morgen 2, helft van die spullen afgeleverd bij de day care zodat zij ook iets kunnen doen, cadeau's ophalen, rijbewijzen omruilen voor WA-versies, pfff... Ojah, taart bakken...
 
Vergaderen over (Yay! Kadootje van Mr. Emulate na 3 jaar de was doen at the laundry omdat de sewage in ons pand naar de Filistinos was, in maart eindelijk compleet gerenoveerd) welk type nieuwe Miele wasmachine we volgende week gaan kopen. Vrouwen zijn toch zo blij met een gratis nieuwe huishoudmachine, natte droom :rolleyes:.
Werken en studeren. Te veel koken en te veel eten. Booze. 🍟🍕🍸🍾
En als we niet uit elkaar gejaagd en beboet worden wegens te hoge bevolkingsdichtheid, een stiffe walk langs Merri Creek along the Capital City Trail of naar Coburg Lake.
Laatste weekend dat het hier nog Indian Summer is. Volgende week gaan de temperaturen definitief richting winter.
Ugh.
 
Vrouwen zijn toch zo blij met een gratis nieuwe huishoudmachine, natte droom :rolleyes:.

Wat jammer dat je hier niet was toen Uncle Tony Abbott Minister for Women was.... Die zei doodleuk (toen men vroeg wat tie nu eigenlijk voor vrouwen gedaan had) Dat de electriciteitsprijzen gedaald waren. En aangezien vrouwen het strijkijzer hanteerden ze toch maar in hun nopjes moesten zijn met zijn steun.....


Facepalm_700x526.gif
 
Laatste weekend dat het hier nog Indian Summer is. Volgende week gaan de temperaturen definitief richting winter.
Ugh.

Hier gaan we ook richting winter.. Nu nog steeds elke dag rond de 30 graden maar we gaan straks toch echt zakken naar de 26-27. Heerlijk.
 
Back
Top