HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Vandaag flinke wandeling gemaakt, 15 km in de buurt van Ourimba (Central Coast). Ik loop met een vriendin de Great North Walk van Sydney naar Newcastle (in dag etappes) en het was weer even geleden dat we een dag gelopen hadden. Lekker wandel weer vandaag! 17 graden en strak blauw, kon niet beter.
 
Het is weer vrijdag! Morgen op tijd uit bed want we gaan een handje helpen bij één van onze favoriete charities, Sleepy Burrows Wombat Sanctuary.

Na een paar uur opruimen van allerlei takken en debris alvast voor het komende bushfire season was het daarna even knuffeltijd!
IMG_8369.jpegIMG_8363.jpeg

Het ziet er lief en gezellig uit, in werkelijkheid zijn het ontzettend ondeugende beesten die je elk moment 'playful' in je benen bijten, je veters vermoorden en in en op je proberen te klimmen. Leuk maar ook vermoeiend en pijnlijk. Draag je oudste kleding als je met wombats speel en hou je vingers bij je ;)
 
Lang getwijfeld en vandaag het op een na laatste kaartje gekocht. Ik ga morgenmiddag!!!

@Lamarck, laat vooral weten of je tijd hebt volgende week om wat bij te kletsen. Het is alweer veel te lang geleden :)
We hebben twee weken terug de trailer ingeladen. Alle zomerspullen eruit, winterspullen erin. Maar eerst alle winter-wetsuits, gloves, boots, hoods etc spinvrij gemaakt :eek:🕷
 
Zo fijn om weer eens weekendjes weg te zijn. Ik hoop dat iedereen voor zijn regio hetzelfde zegt maar ik denk echt dat wij in het beste stukje van de wereld leven (FNQ). Eerst weekendje Daintree regenwoud in. Vorig weekend outback met Undara en dit weekend Tablelands kustzijde. Dat laatste was een beetje eerste keer. Daarvoor zijn we er gewoon doorgereden op weg naar Innisfail, Mackay, Mission Beach. We verbleven er in een pas gerenoveerde echte Queenslander op een farm (voor tropische bloemen!) met eigen swimming hole, mini waterval, off the grid. Een aanrader als je eens in de buurt bent. Ook de Joshepine en Nandroya falls waren de moeite.
 

Attachments

  • 978D09AC-537E-48BD-8DB7-1C8BA233B7A3.jpeg
    978D09AC-537E-48BD-8DB7-1C8BA233B7A3.jpeg
    33.7 KB · Views: 9
Last edited:
Zo fijn om weer eens weekendjes weg te zijn. Ik hoop dat iedereen voor zijn regio hetzelfde zegt maar ik denk echt dat wij in het beste stukje van de wereld leven (FNQ). Eerst weekendje Daintree regenwoud in. Vorig weekend outback met Undara en dit weekend tablelands kustzijde. Dat laatste was een beetje eerste keer. Daarvoor zijn we er gewoon doorgereden op weg naar Innisfail, Mackay, Mission Beach. We verbleven er in een pas gerenoveerde echte Queenslander op een farm (voor tropische bloemen!) met eigen swimming hole, mini waterval, off the grid. Een aanrader als je eens in de buurt bent. Ook de Joshepine en Nandroya falls waren de moeite.

Ja helemaal met je eens, winter in de tropics is echt genieten! Ook wij vorig weekend in de outback, 2 nachten Undara en nacht aan de Herbert River (Princess Hills campground) in de middle of nowhere, totale isolation. Echt heel leuk. Dit weekend vrijdag vertrokken naar Mission Beach en daar 2 nachten gebleven op de camping. Blijft onze persoonlijke favoriet in FNQ, al blijft het lastig kiezen want er zijn zoveel prachtige plekjes hier in de regio. Binnenkort staat lang weekend Daintree op het programma. Lekker self sufficient kamperen in het regenwoud. Nu al zin in. Wij gingen voorheen altijd in hotels etc, nu lekker zelf met de tent op pad. Wel meer werk met opzetten en afbreken maar het geeft ook veel voldoening, over de kostenbesparing nog maar te zwijgen.

IMG_0081.JPG
IMG_0059.JPG

Foto 1: accu even bijladen met de solarblanket, in de achtertuin voor vertrek.

Foto 2: onze camping setup.
 
Nog mensen die wat leuks doen? Of zijn we allemaal solidair met de Melbournians?

Het is hier relatief koud en nat. Er is een stall crawl dit weekend. Normaal gesproken is er de Peppercorn Market, maar vanwege social distancing etc. blijven de kraampjes nu bij de verschillende deelnemers thuis of in hun winkel(tje). Maar als het zo koud (en nat) blijft, dan kruip ik vermoedelijk lekker op de bank met een boek :)
 
Ook hier koud en nat :(

Wellicht een rondje op de fiets in Hollands weer en zaterdagavond een verjaardag van een local.

Zondag wat klussen aan de motorfiets gok ik, kachel aan in de garage!

@Zwerver zelf nog plannen?
 
Oh, wij barsten van de hoogtepunten hier in Covidtoria Capital

- Er wordt het weekend een anti-maskersdemonstratie verwacht in de CBD, oh joy. Zal Dan Andrews blij mee zijn.
- Vanavond om 19.00 gaan we allemaal schreeuwen op de oprit. Onder het motto van Let It All Out ter preventie van mental health issues.
- Ik mag morgen na een week eindelijk de deur uit voor de wekelijkse verse boodschappen bij de verswinkel. Moest er wel over onderhandelen met Mr. Emulate die elke vrijdag- en zaterdagmorgen zijn krant haalt. En we mogen niet allebei op dezelfde dag naar buiten.
- Maandelijks hoogtepunt: de pantry/freezer groceries delivery door Woolies. Beter dan Sinterklaas, Kerst en Pasen op 1 dag.
- We hebben nog een koelkast vol heerlijke Vietnamese takeout over van gisteren. Dus vanavond niet koken en eindelijk iets fatsoenlijks te vreten.
- Er zit at last schot in de stijging van de nachttemperaturen. Van +3 vannacht naar +10 deze week. Zomer!
- Mr. Emulate heeft een een krat films op dvd besteld die vanmorgen binnenkwamen.
- En vandaag eindelijk (een beetje) minder coronacases dan gisteren.

Magnie klage. Have fun, everybody!
 
Last edited:
Ook hier koud en nat :(

Wellicht een rondje op de fiets in Hollands weer en zaterdagavond een verjaardag van een local.

Zondag wat klussen aan de motorfiets gok ik, kachel aan in de garage!

@Zwerver zelf nog plannen?
Behalve het huis opruimen, kids door het zwemmen halen en een stukje hardlopen? Niet echt. Zelfs hier in Perth wordt het snertweer vanaf zondag :(
 
Wij zijn donderdagavond naar het vakantiehuis van vrienden vertrokken voor een weekendje aan de Central Coast. Hier vrijdag gewoon gewerkt, maar 's ochtend voor het werk even lekker met woef naar het strand. Voorspellingen waren niet best, maar vandaag geen onaardig weer (lees droog). En 's ochtends 11 graden ipv rond het vriespunt thuis is ook wel ff lekker. We hadden ff behoefte aan een change of scenery (sorry Melbournians) en morgen even naar een vriendin die hier in de buurt woont. Die heb ik ook sinds begin maart niet gezien! En goede nieuws: eindelijk refund ontvangen voor 2 van de 3 KLM tickets voor een vlucht A'dam - Aruba die in maart niet doorging. Ben benieuwd wanneer de derde refund komt.
 
Oh, wij barsten van de hoogtepunten hier in Covidtoria Capital

- Er wordt het weekend een anti-maskersdemonstratie verwacht in de CBD, oh joy. Zal Dan Andrews blij mee zijn.
- Vanavond om 19.00 gaan we allemaal schreeuwen op de oprit. Onder het mom van Let It All Out ter preventie van mental health issues.
- Ik mag morgen na een week eindelijk de deur uit voor de wekelijkse verse boodschappen bij de verswinkel. Moest er wel over onderhandelen met Mr. Emulate die elke vrijdag- en zaterdagmorgen zijn krant haalt. En we mogen niet allebei op dezelfde dag naar buiten.
- Maandelijks hoogtepunt: de pantry/freezer groceries delivery door Woolies. Beter dan Sinterklaas, Kerst en Pasen op 1 dag.
- We hebben nog een koelkast vol heerlijke Vietnamese takeout over van gisteren. Dus vanavond niet koken en eindelijk iets fatsoenlijks te vreten.
- Er zit at last schot in de stijging van de nachttemperaturen. Van +3 vannacht naar +10 deze week. Zomer!
- Mr. Emulate heeft een een krat films op dvd besteld die vanmorgen binnenkwamen.
- En vandaag eindelijk (een beetje) minder coronacases dan gisteren.

Magnie klage. Have fun, everybody!
Dat schreeuw momentje lijkt me heerlijk!
 
Iedereen het 'wet & wild' weekend weer overleefd? Hier veel binnen zitten (in huis of in de garage)
Het is in ieder geval de juiste tijd van het jaar voor een lockdown zullen we maar zeggen :confused:

@Emulate nog geschreeuwd?
 
Iedereen het 'wet & wild' weekend weer overleefd? Hier veel binnen zitten (in huis of in de garage)
Het is in ieder geval de juiste tijd van het jaar voor een lockdown zullen we maar zeggen :confused:

@Emulate nog geschreeuwd?

Zaterdag was nat en vooral koud. Meer binnen dan buiten geweest, maar zondag sloeg het weer om en werd het prachtig zonnig. De wind was nog wel frisjes, maar in het zonnetje was het prima uit te houden. Niet dat ik echt actief was: had een goed boek dat ik nu bijna uit heb en een iets ander kleurtje ;)
 
Back
Top