HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Morgen even met de Unimog naar de Glasshouse Mountains om mee te helpen met opruimen. Hele stukken van dit gebied is State Forest/Forestry en wordt gebruikt als 4x4 en dirt bike playground. Maar ook als dumping ground voor gestolen of defecte auto’s . Ook blijven er nog wel eens bumpers en ander plastic achter van mensen die de mogelijkheden van hun auto iets overschatten.

Dus de Unimog maar eens inzetten voor een goed doel. Uitgebrande auto’s slepen en mobiele vuilnisbak.

Andere mensen nog plannen?
 
Morgen even met de Unimog naar de Glasshouse Mountains om mee te helpen met opruimen. Hele stukken van dit gebied is State Forest/Forestry en wordt gebruikt als 4x4 en dirt bike playground. Maar ook als dumping ground voor gestolen of defecte auto’s . Ook blijven er nog wel eens bumpers en ander plastic achter van mensen die de mogelijkheden van hun auto iets overschatten.

Dus de Unimog maar eens inzetten voor een goed doel. Uitgebrande auto’s slepen en mobiele vuilnisbak.

Andere mensen nog plannen?

Dit doe je heel goed. Als meerdere mensen dit voorbeeld zouden volgen zullen de tracks en natuur er heel wat beter uitzien. Als je zag hoeveel vuilnis wij uit de daintree haalden, niet normaal eigenlijk.
Vandaag laatste dag Quarantaine dus morgen maar even wat leuks doen met de hond.
 
Midweekje historic bordertown twin cities Echuca en Moama op de grens van VIC en NSW, vanwege een lunch met door Covid lang gemiste schoonfamilie. Lekker geschranst met de kwieke zus van mijn partner's vader (95) en haar 2 bruisende dochters (60-plus zoals wij) @The Shamrock en diner in The Caledonian's beer garden. Prachtig gerestaureerde Wharf in de Historic Port, nog altijd zeer druk in gebruik zijnde paddle steamers op de iconische Murray River, lange wandelingen door de bush aan de oevers, en maar liefst 3 keer de grens heen en terug overgestoken :). Zeer aanbevolen, zelfs in een supervochtige 40 C! 1645187666983.png
 
Last edited:
Morgen even met de Unimog naar de Glasshouse Mountains om mee te helpen met opruimen. Hele stukken van dit gebied is State Forest/Forestry en wordt gebruikt als 4x4 en dirt bike playground. Maar ook als dumping ground voor gestolen of defecte auto’s . Ook blijven er nog wel eens bumpers en ander plastic achter van mensen die de mogelijkheden van hun auto iets overschatten.

Dus de Unimog maar eens inzetten voor een goed doel. Uitgebrande auto’s slepen en mobiele vuilnisbak.

Andere mensen nog plannen?
Dit soort werk hebben we zaterdag gedaan. Deze Patrol GQ was, verder down deze track en jaren terug, over de kop geslagen en achtergelaten door de eigenaar. De tracks zijn zo steil dat niemand dat soort wrakken weg krijgt, behalve als je Unimogs tot je beschikking hebt ;)
Later heb ik mijn Unimog met een snatch strap aan deze Unimog gekoppeld voor het laatste steilere stuk en zo hebben we ook dit wrak weg gekregen. Het was een vermoeiende dag, door de hitte en vochtigheid maar wel 5 wrakken van de trails geplukt (naast slippers, McDonalds verpakking, bierblikjes, bumpers, plastic onderzijdes van autos enz.)

IMG_5132.jpeg
 
Dit soort werk hebben we zaterdag gedaan. Deze Patrol GQ was, verder down deze track en jaren terug, over de kop geslagen en achtergelaten door de eigenaar. De tracks zijn zo steil dat niemand dat soort wrakken weg krijgt, behalve als je Unimogs tot je beschikking hebt ;)
Later heb ik mijn Unimog met een snatch strap aan deze Unimog gekoppeld voor het laatste steilere stuk en zo hebben we ook dit wrak weg gekregen. Het was een vermoeiende dag, door de hitte en vochtigheid maar wel 5 wrakken van de trails geplukt (naast slippers, McDonalds verpakking, bierblikjes, bumpers, plastic onderzijdes van autos enz.)

View attachment 1715
Kopje koffie, vuilnisman?
 
Familiediner! Altijd leuk, we grijpen elk excuus aan om bij elkaar te kruipen. Vorige week met de kant van mijn partner in Echuca, vanavond met de kant van zijn lang geleden overleden vrouw, zijn schoonfamilie. Twee gezinnen (60-ers) elk met 2 kinderen (30-ers), de ex van mijn schoonzus/vader van de kinderen en zijn partner, en mijn stiefzoon's vriendin. 10 man om de tafel. Ze zijn enorme party animals, er wordt heftig gekookt in veel gangen in 3 varianten, vlees/vis, vegetarisch en veganistisch. En ze zijn gek op prosecco :). Lange avonden met pittige politieke debatten, ik vermoed dat 'Putjien' bij de eerste borrel al over de tong zal gaan. Ik ben heel blij dat we post-lockdowns weer allemaal bij elkaar kunnen komen.
 
Saai op het werk, 8 uur lang achter mijn bureau gezeten met mijn muis op de refresh knop op de ABC website voor ontwikkelingen in oost Europa.
 
En iemand nog plannen?

@SteveSW De Prado vies maken? Of toch verhuisdozen vouwen?

Vorig weekend dus op pad geweest met de Defender boys. Zaterdag middag even naar een camping hier vlakbij om een Meet en Greet te doen met wat Unimog-ers. Zal de tent en zo wel nemen. Kunnen we blijven hangen als het leuk is.

Verder wat onkruid wieden en wellicht nog wat Unimog of Defender dingetjes doen.
 
Last edited:
Wij hebben het weekend gisteren maar op woensdag gevierd. Het zal waarschijnlijk niemand ontgaan zijn dat oud-cricketer en Melburnian Shane Warne een paar weken geleden is overleden op 52-jarige leeftijd. Hij wordt gezien als 's werelds grootste leg spin bowler aller tijden, maar had ook een reputatie als rokkenjager, alcoholist en roker van vreemde spulletjes. Een larrikin van het kaliber van Bob Hawke en daar zijn de Aussies dol op. Het was in een klap wereldnieuws, dus na de begrafenis in besloten kring kondigde Dan Andrews een Shane Warne Memorial Service aan in de Melbourne Cricket Ground (de MCG of 'the G'). Nou zijn wij niet van de heldenverering en de cults, maar in de 5 jaar dat ik hier woon ben ik nog nooit in de G geweest (ik loop er wel wekelijks omheen). Dit was DE gelegenheid om tickets te boeken en er gratis een kijkje te nemen. De MCG met 104.000 seat capacity is het grootste stadium van het zuidelijk halfrond en het 11e van de wereld.

Eenmaal binnen viel mijn onderkaak eruit. Daar is de Amsterdam Arena een peuterspeelzaal bij. En het zat nog bomvol ook. Dan Andrews zelf zit met covid thuis, maar ScoMo was er, een heleboel kabinetsleden, sporthelden, artiesten en andere bobo's. Via videolink was er een optreden van Elton John, Kylie Minogue, Hugh Jackman etc. Speeches, muziek, theater, de hele rattaplan. We hebben er maar een dagje uit van gemaakt, stadswandeling en borrel vooraf, uit eten erna, allemaal buiten want het was voor de verandering weer eens een zoele herfstdag. Vale, Shane.

1648690964009.png
 
Ik hoop van het weekend de o-ringen op het dak van de Prado te kunnen zetten, rack er weer bovenop en dan fingers crossed dat het water dicht is. Moet het alleen wel even stoppen met regenen.
Daarnaast is Q klaar met haar examens, dus we zullen eens ouderwets een familie weekendje doen!

Next weekend; hopen dat we kunnen gaan kamperen!
 
Een wat?!?!?

🦵🕷️⚾
Leg spin is a type of spin bowling in cricket. A leg spinner bowls right-arm with a wrist spin action. The leg spinner's normal delivery causes the ball to spin from right to left (from the bowler's perspective) when the ball bounces on the pitch. For a right-handed batsman, that is away from the leg side, and this is where it gets the name leg break.[1]

The terms 'leg spin', 'leg spinner', 'leg break' and 'leggie' are used in slightly different ways by different sources.

The bowlers with the second and fourth highest number of wickets in the history of Test cricket, Shane Warne and Anil Kumble, were leg spinners.[2] One famous example of leg spin is Warne's Ball of the Century.

 
Hier geen bijzondere plannen behalve laatste documenten aanleveren voor ROI, zulke dingen duren stiekem altijd langer dan je hoopt. Ik zeg laat de ITA maar komen.
De tuin aanpakken zal ook wel een dagje in beslag nemen dit weekend zodat de kleine meid weer een mooi grasveld heeft om te spelen.
 


OFX
Back
Top