HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Wij hebben indertijd heel knullig bewust gekeken naar plekken waar bushfires en flooding totaal geen concerns zijn. Ons oude huis ligt op 49m elevation en ons nieuwe huis ligt op 51 meter (350 meter verderop). We hebben wel een creek dat om de suburb heen loopt (Moonee Ponds Creek) en voor de directe omgeving daarvan is wel een flood warning uit gegaan, maar die creek ligt 30 meter lager dan waar wij wonen.

Ik moet bekennen dat in de omgeving relatief weinig te merken valt van de floods. Het heeft een hoop geregend, de plassen voelen iets dieper dan normaal, we zien dat het water hier en daar iets hoger staat maar that's about it. Op het nieuws zien we wel sneue dingen, zoals verdronken dieren en dergelijke, en we waren een maand geleden naar de sneeuw waar we toen al ondergelopen gebieden zagen, dus we kunnen ons voorstellen hoe erg het daar nu moet zijn.
Gelukkig maar @Thijsvr . Fijn dat ook jullie nieuwe stekje hoger ligt. Gefeliciteerd met je nieuwe huis!
 
O dat is ook zo, mams is mee teruggevlogen! Veel plezier samen.
Gelukt, we hadden het geluk om de grootste school humpback whales van het seizoen te zien. Meestal zijn ze alleen of met een baby. Maar we kwamen nu een groep van 10 mannetjes tegen (allemaal achter 1 vrouwtje aanzwemmend) De eigenaar/kapitein van de zeilboot was zelf erg verrast om dit zo laat in het seizoen nog mee te maken. Al met al een geslaagde dag!

(voor degene die een keer walvissen van echt dichtbij willen zien: Blue Dolphin Marine Tours in Hervey bay. We doen het elk jaar bij hen en altijd prijs, kleinere boot, kleine groep mensen)
 
Ik zag al mooie plaatjes voorbij komen. Blijven imposante dieren!
Ja het was weer fijn 👍 Het was duidelijk wat laat in het seizoen met minder actieve walvissen (al zagen we wel jumps in de verte) maar dan zo’n club van 10 voorbij te zien stomen is ook weer fraai. Het blijft imposant ja!
 
En al weer bijna vrijdag! Het weer geeft weinig reden tot avontuur (het is hier vooral nat dit weekend, maar niet in verhouding tot het zuid oosten)

Morgen wel even in Brisvegas een Xpditer opzoeken die wel eens een paar duizend km kan gaan verhuizen 😵‍💫
 
En al weer bijna vrijdag! Het weer geeft weinig reden tot avontuur (het is hier vooral nat dit weekend, maar niet in verhouding tot het zuid oosten)

Morgen wel even in Brisvegas een Xpditer opzoeken die wel eens een paar duizend km kan gaan verhuizen 😵‍💫
Hoe laat kom je ;-).

Maar serieus, het weer zit niet mee. Niet te vergelijken met de floods in VIC, NSW en TAS, maar het is weer nattig.

Voor de rest van het weekend niet zo heel veel gepland staan.
 
Hier hebben we amper regen gehad deze week, dus erg plaatselijk. Ik geloof dat Sydney bakken water had eerder deze week... Vandaag gewoon werken en tussen de bedrijven door laatste dingetjes regelen voor een tripje naar Tassie! Eerst in het weekend bijkletsen bij Xpditers Kat & Max en dan vanaf dinsdag de Three Cape Track lopen. Hopelijk is het dan ook af en toe droog :oops:
 
Hier voorspellen ze ook een regenachting weekend, wat ik op zich prima vind. Wil gewoon even lekker bijtanken met een boek op de bank. Er staat ook een BBQ bij vrienden op de planning, dus ben niet heel a-sociaal bezig ;)
 
Na vorige week een weekendje K’gari/
Fraser Island nu een weekendje rustig aan. Beetje om het huis frutselen. Extra watertank aansluiten, beetje Unimog werk, rondje wakeboarden enz.

Iemand nog ‘wildere’ plannen? Snowboarden in Victoria? (Ik zag sneeuw!?!?) Waterglijbaan in de achtertuin in Tasmanië? Bruggen bouwen in SA? (@Beebmeep)
 
Na vorige week een weekendje K’gari/
Fraser Island nu een weekendje rustig aan. Beetje om het huis frutselen. Extra watertank aansluiten, beetje Unimog werk, rondje wakeboarden enz.

Iemand nog ‘wildere’ plannen? Snowboarden in Victoria? (Ik zag sneeuw!?!?) Waterglijbaan in de achtertuin in Tasmanië? Bruggen bouwen in SA? (@Beebmeep)
Hahaha! Nee, ik ga omrijden, @afterbang! Geen moddervoeten voor mij dit keer.
Ik ga naar vrienden even buiten Laura en normaalgesproken neem ik de route door de Flinders. Dit keer toch maar over de snelweg :cool:

1667526653396.png
 
Last edited:
Uhhh… ronde nummer 33 van het opnieuw uitzetten van de route die we straks gaan nemen naar WA. Het schijnt nu weer mogelijk te zijn om via Moree te gaan, dus dat zal dan wel de eerste stint worden. Maar wie weet hoe het volgende week vrijdag eruit ziet.

Oh en zondag gaan we even duiken. Q had een duikcursus van de kerstman gehad, die moet natuurlijk afgerond worden. Twee weken geleden zouden we al gaan (ik doe de tweede dag mee als opfrisser) maar toen was het zicht zo slecht bij Tweeds Head dat is gecanceld was.
 
Uhhh… ronde nummer 33 van het opnieuw uitzetten van de route die we straks gaan nemen naar WA. Het schijnt nu weer mogelijk te zijn om via Moree te gaan, dus dat zal dan wel de eerste stint worden. Maar wie weet hoe het volgende week vrijdag eruit ziet.

Oh en zondag gaan we even duiken. Q had een duikcursus van de kerstman gehad, die moet natuurlijk afgerond worden. Twee weken geleden zouden we al gaan (ik doe de tweede dag mee als opfrisser) maar toen was het zicht zo slecht bij Tweeds Head dat is gecanceld was.
Ja, een veerpontje ipv een campertrailer is geen slecht idee… :eek:
 
We made it! Eindelijk vrijdag, deze ochtend nog even wat puin ruimen op werk en wat papierwerk voor contract van volgend jaar en dan weekend/weekje vrij!

Voor kerst nog geen bijzondere plannen, 3e kerstdag pikken we NL vrienden op van Brissie airport en dan zullen we wel wat dag tripjes gaan doen.

Jullie nog plannen voor het weekend/kerst?
 
Yep! Net terug van weekje in een huis van vrienden in Umina. Nu weer thuis en na de kerstlunch bij vrienden in de auto richting South Coast. We rijden een paar uur en doen het laatste stuk op Boxing Day. Zo vermijden we Sydney traffic. Daar paar daagjes kamperen met vrienden en dan nog een paar daagjes samen kamperen wat dichter bij huis opeen hipcamp. Goed weer voorspeld en niet te heet voor woef. Fijne feestdagen!
 
Voor de verandering is het na 6 maanden kleumen ineens zomer hier, en dan gelijk met 36 C scorchers in de maak tot eind van het jaar. De helft van mijn schoonfamilie zit in Europa, de andere helft in WA, en mijn partner heeft covid (for some reason I keep testing negative) :cool:. Dus we hebben maar besloten om morgen (eerste kerstdag) ergens een 1.5 m distance long coastal walk rond Phillip Bay te gaan maken. En voor tweede kerstdag (Boxing Day) zijn natuurlijk alle ogen gericht op de cricket Boxing Day Test in onze eigen Melbourne Cricket Ground. Dan ruk ik meestal de hibachi uit de garage om in de backyard spiesjes te grillen tussen de bowls en bats door.
 
Last edited:
Het is al weer maandag, maar uit betrouwbare bronnen weet ik dat nodige xpditer iets leuks gedaan heeft afgelopen weekend ;)
Zelf was het een standaard Vrijdag bezoek aan het wakeboard park, zaterdag lekker aankeutelen rond het huis en zondag met wat Unimogs een rondje doen wat de omgeving zoal te bieden heeft. Van steil heuvellandschap hier in het achterland via wat regenwoud het strand op. Het is hier niet slecht toeven.

Screenshot 2023-02-20 at 08.17.00.png

IMG_0090.jpeg
 
Back
Top