HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Vandaag is uitslagen dag, dus hopelijk ronden we het ‘Q moet bewijzen dat ze een goede oncoloog is’ hoofdstuk vandaag af.

Morgen komt mijn moeder aan op het vliegveld dus die gaan we ophalen en een plek geven om te slapen en dan kijken we de rest van het weekend wel even hoe ze zich voelt :)
Hopen dat de uitslag positief dan voor Q! Succes gewenst.
Veel plezier gewenst met en voor moeder! Dat worden vast een aantal leuke weken.
 
Maanden... ze blijft 2 maanden, 3 weken en 5 dagen (niet dat ik geteld heb) :p
Oooww ok. Dit klinkt als eenzijdige beslissing door de tegenpartij hierna te noemen de vrouw (lees baas in huis).

Gefeliciteerd in ieder geval met de uitslag !!! 😉🎉👍
 
Wij lopen paar uur achter (Aruba): zaterdagavond volle maan wandeling maken door Arikok NP. En zondag prive rondrit over het eiland met mijn neefje’s in-laws. Altijd leuk om familie te hebben op exotische plekken!
Lekker!! Daar wil ik ook nog eens naartoe??
 
Wij zijn via NL gereisd voor werk/familie bezoek, maar Sydney-Dallas-Aruba is korter. Qantas vliegt rechtop Dallas.
 
Veel plezier @afterbang ! Kijjk uit voor Covid in NL: zowel mijn moeder als hubby daar zijn inmiddels positief.
Hier een lekker lang weekend voor de boeg. Ik ga vanavond met een vriendin naar Kitty Flanagan en morgen naar de finale World Cup Women basketball. Nu maar hopen dat de Australische dames winnen van China! Heb wel zin in een finale US - Australia...
 
Een bruiloft vanmmiddag! Dus nog ff werken en dan in de auto. Nu maar hopen dat het weer zich gedraagt, ik zie hier en daar wat blauw in de lucht...
Hopelijk is iedereen in VIC en TAS okay and niet aan het hozen? Het houdt maar niet op dit jaar met al die floods. @Emulate? @Thijsvr, jij zit volgens mij wat hoger?
 
Hey @Red dust thanks for asking! Gefeliciteerd met je relatie die gaat trouwen en veel plezier vandaag. Wij hebben morgen het tweede deel van de funeral services rondom schoondochter Aoife. Afgelopen maandag hebben we alle gebeurtenissen in Ierland gevolgd de hele nacht, zondag j.l. kwam schoonzoon thuis, en nu is het de beurt aan de Melbourne-crew. We hebben een hotel afgehuurd voor booze and finger foods, het is vooral bedoeld voor tientallen leeftijdgenoten en het zal er waarschijnlijk wel wat rauwer en minder ingetogen aan toe gaan, Aoife hield van parties en zou willen dat het vooral een vrolijke bende wordt.

Hoe het met @Thijsvr zit zal hij zelf wel vertellen. Wij zitten een paar km noordelijker dan hij. We hebben in onze suburb wel emergency alert gekregen want we zitten 5 min lopen van de snelstromende, watervallende Merri Creek die enorm gezwollen zal zijn. Het valt tot nu toe wel mee met de regen, geen enorme flash floods, maar alle dammen staan op doorbreken en we weten niet waar al dat water dan heen gaat. Het komt er de komende 48 uur op aan en het is niet onmogelijk. In 2011 heeft hier ook een halve meter water gestaan. Maar tot nu toe nog geen noodmeldingen, ik ga zo meteen maar eens een kijkje nemen bij de Merri.

Hoe is het met de natte voeten in de Blue Mountains? Houden jullie het droog de komende dagen?
 
Ik ga morgen samen met goede vrienden en hun kinderen met de historische Pitchi Ritchi trein van Pt Augusta naar Quorn (en weer terug ;) ). Dankzij de vele regen die voor de verandering ook in deze regio gevallen is, is het goed groen in de Flinders.
Maar sssh, niet verder vertellen, want de kinderen (6 en 11 jr) weten nog van niets 🤫
 
Een bruiloft vanmmiddag! Dus nog ff werken en dan in de auto. Nu maar hopen dat het weer zich gedraagt, ik zie hier en daar wat blauw in de lucht...
Hopelijk is iedereen in VIC en TAS okay and niet aan het hozen? Het houdt maar niet op dit jaar met al die floods. @Emulate? @Thijsvr, jij zit volgens mij wat hoger?

Wij hebben indertijd heel knullig bewust gekeken naar plekken waar bushfires en flooding totaal geen concerns zijn. Ons oude huis ligt op 49m elevation en ons nieuwe huis ligt op 51 meter (350 meter verderop). We hebben wel een creek dat om de suburb heen loopt (Moonee Ponds Creek) en voor de directe omgeving daarvan is wel een flood warning uit gegaan, maar die creek ligt 30 meter lager dan waar wij wonen.

Ik moet bekennen dat in de omgeving relatief weinig te merken valt van de floods. Het heeft een hoop geregend, de plassen voelen iets dieper dan normaal, we zien dat het water hier en daar iets hoger staat maar that's about it. Op het nieuws zien we wel sneue dingen, zoals verdronken dieren en dergelijke, en we waren een maand geleden naar de sneeuw waar we toen al ondergelopen gebieden zagen, dus we kunnen ons voorstellen hoe erg het daar nu moet zijn.
 
Vandaag even snel de kids door het zwembad trekken (extra zwemles, die dingen moeten op), de makelaar door ons huis halen (gaan we verkopen of verhuren? Wel een lastige keuze als verhuren net break even wordt en verkopen een tonnetje winst oplevert) en dan gooien we de kids en oma in de auto naar Bribie. We hebben met alle veranderingen die op stapel staan een klein beetje aan oma verwaarlozing gedaan, maar ik kan het mijn moeder niet aandoen dat ze hier is tot 9 december en alleen maar Manly, Lota en een stukje heel erg nat Coffs Harbour aan haar heb laten zien!
 
Hey @Red dust thanks for asking! Gefeliciteerd met je relatie die gaat trouwen en veel plezier vandaag. Wij hebben morgen het tweede deel van de funeral services rondom schoondochter Aoife. Afgelopen maandag hebben we alle gebeurtenissen in Ierland gevolgd de hele nacht, zondag j.l. kwam schoonzoon thuis, en nu is het de beurt aan de Melbourne-crew. We hebben een hotel afgehuurd voor booze and finger foods, het is vooral bedoeld voor tientallen leeftijdgenoten en het zal er waarschijnlijk wel wat rauwer en minder ingetogen aan toe gaan, Aoife hield van parties en zou willen dat het vooral een vrolijke bende wordt.

Hoe het met @Thijsvr zit zal hij zelf wel vertellen. Wij zitten een paar km noordelijker dan hij. We hebben in onze suburb wel emergency alert gekregen want we zitten 5 min lopen van de snelstromende, watervallende Merri Creek die enorm gezwollen zal zijn. Het valt tot nu toe wel mee met de regen, geen enorme flash floods, maar alle dammen staan op doorbreken en we weten niet waar al dat water dan heen gaat. Het komt er de komende 48 uur op aan en het is niet onmogelijk. In 2011 heeft hier ook een halve meter water gestaan. Maar tot nu toe nog geen noodmeldingen, ik ga zo meteen maar eens een kijkje nemen bij de Merri.

Hoe is het met de natte voeten in de Blue Mountains? Houden jullie het droog de komende dagen?
Waar wij zitten in de bergen hebben geen last van regen en het is sinds gisteren zonnig weer, dus lekker de tuin in. Hopen dat het goed blijft gaan bij jullie en droge voeten houden. Iedereen kijkt altijd naar de schade bij bosbranden, maar volgens mij hebben de floods het laatste jaar nog meer schade aangericht. En proosten op het leven van je schoondochter, al was dat veel te kort, met alle mensen die haar lief waren is een mooie manier om haar te gedenken.
 
Back
Top