HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Dank je wel voor de tip. We gebruiken zelf WikiCamps dat is volgens mij zo'n beetje hetzelfde als Hipcamps. Je kunt overal op filteren, wel of geen honden mee, betaald of gratis etc.

@Red dust bezoeken jullie NP's met jullie hond?
Nee, dat zullen we nooit doen. Maar we hebben wel Hipcamps bezocht die er strak naast liggen en dan kun je wel wandelen op ‘eigen’ terrein. Ik hoorde ook van kennis dat steeds meer caravan parks vlakbij NPs (hij was in FNQ) op honden passen en soms zelfs kennels hebben zodat eigenaren het NP kunnen bezoeken.
 
Vrijdag. Beetje opruimen en dan hebben we een paar dagen vrienden over uit Tassie. Komen hier opwarmen. Populaire bezigheid voor onze vrienden die voornamelijk uit het zuiden komen (we proberen ze langzaam maar zeker hier heen te lokken met soms al succes )
 
Fijne, drukke week op m'n werk gehad. Vanavond naar een verjaardagsfeestje (21st) met kampvuur. De jarige houdt het feestje bij de ouders van haar vriend en die hebben paarden, dus stiekem hoop ik die ook te zien en te kunnen aaien :)
Dan morgen met een oud-collega naar de Whyalla Show. Rondneuzen en bijkletsen.
 
Nog even werken en dan naar dogpark met woef, kan hij even lekker rondrennen. Morgen eindelijk proefrit gepland bij Toyota en beetje onkruid wieden. Zondag een bridal shower en een verjaardag, dus dat is wel weer genoeg sociaal vertier voor een weekend. Ergens proberen er nog een potje tennis en rondje hardlopen in te passen...
 
Nog even werken en dan naar dogpark met woef, kan hij even lekker rondrennen. Morgen eindelijk proefrit gepland bij Toyota en beetje onkruid wieden. Zondag een bridal shower en een verjaardag, dus dat is wel weer genoeg sociaal vertier voor een weekend. Ergens proberen er nog een potje tennis en rondje hardlopen in te passen...
Ah. Ik voel een grote auto topic update aankomen 😉
 
Vandaag nog lekker aan het werk.
Morgen lunchen met andere expditers.
Daar kijk ik toch wel naar uit! Ideeën delen met mensen die dezelfde doelen hebben.

Ik zal het weekend ook proberen wat tijd te maken om ons eigen draadje te updaten. De laatste tijd wat minder actief hier door veranderingen en de planning van die ideeën, wat altijd meer tijd vraagt dan je denkt. Misschien zijn hier ook wel ervaringsdeskundigen, dat zou helemaal mooi zijn.

Ik vind het een mooie cliffhanger.😉
 
as usual: Bunnings, tuinieren, klussen, Bunnings. With a big smile.
En...docs verzamelen voor Citizenship. Als de docs zo gezwind blijven binnenkomen (police check na 1 dag online aangevraagd al binnen, International Movement Record na 1.5 week) dan kunnen we nog deze maand indienen.
 
Concert bijgewoond in Melbourne Recital Centre op vrijdag (mijn partner is zelf een bekwaam classical guitarist)
1660975325956.png

Rest van het weekend op SBS on demand de start van La Vuelta (bij)kijken
1660975420532.png


En zondag vieren we de 28e verjaardag van mijn stiefdochter met z'n tienen bij onze favoriete Vietnamees in Preston.

1660975666740.png
 
Vandaag nog lekker aan het werk.
Morgen lunchen met andere expditers.
Daar kijk ik toch wel naar uit! Ideeën delen met mensen die dezelfde doelen hebben.

Ik zal het weekend ook proberen wat tijd te maken om ons eigen draadje te updaten. De laatste tijd wat minder actief hier door veranderingen en de planning van die ideeën, wat altijd meer tijd vraagt dan je denkt. Misschien zijn hier ook wel ervaringsdeskundigen, dat zou helemaal mooi zijn.

Ik vind het een mooie cliffhanger.😉
Zoo, zal hier maar eens even heel kort wat tikken over de lunch vandaag. Het was erg interessant en familie Rolls heeft het als een bijzonder leuke middag ervaren. Lekker in het stadspark van Breda zitten lunchen en de kleine meid kon spelen in de zandbak/speeltuin, dus die heeft zich ook prima vermaakt.
Wat het dan interessant maakt, om eens andere mensen te horen wat hen beweegt om de dingen te doen zoals ze doen en waarom. Zo kom je nog eens achter ideeën dat je zelf denkt waarom heb ik dat zo niet aangepakt. Of dingen dat je juist blij bent dat het anders is gelopen op een bepaald punt in je traject.
Er komt zeker een vervolg van deze "xpdite meet NL" in in ieder geval dezelfde samenbstelling en misschien uitgebreid met andere xpditers.
We hebben een leuke middag gehad!
 
Concert bijgewoond in Melbourne Recital Centre op vrijdag (mijn partner is zelf een bekwaam classical guitarist)
View attachment 1834

Rest van het weekend op SBS on demand de start van La Vuelta (bij)kijken
View attachment 1835


En zondag vieren we de 28e verjaardag van mijn stiefdochter met z'n tienen bij onze favoriete Vietnamees in Preston.

View attachment 1836

Echt classical? Of ook anders? Ik kan goed gitaarspel wel waarderen namelijk. 😄 Dus mijn aandacht heb je. Om maar een van mijn favorieten te noemen, Lee Ritenour. Al zit dat dan meer in (mijn) de smooth jazz hoek.
 
Echt classical? Of ook anders? Ik kan goed gitaarspel wel waarderen namelijk. 😄 Dus mijn aandacht heb je. Om maar een van mijn favorieten te noemen, Lee Ritenour. Al zit dat dan meer in (mijn) de smooth jazz hoek.

Echt klassiek gitaar, dus geen pop, r&r, hardrock, metal, r&b, hillbilly, c&w of whateveryoulike. Onversterkte, klassieke Spaanse gitaren. De Grigoryan Brothers hebben beiden een conservatoriumopleiding en de keer hiervoor waar ik ook bij was speelden ze Concierto de Aranjuez met orkest. Deze keer Albeniz, Giuliani, Bach suites, Haendel, en een moderne Cubaan die ik nog niet kende. Samen met Paco Pena speelden ze 8 stukken puur Andalusische flamenco (Pena komt uit Cordoba).

Paar voorbeelden van hun muziek:





Mijn partner heeft zijn klassiek-gitaarlessen gehad van de illustere Australische classical guitar guru John Williams:

 
Echt klassiek gitaar, dus geen pop, r&r, hardrock, metal, r&b, hillbilly, c&w of whateveryoulike. Onversterkte, klassieke Spaanse gitaren. De Grigoryan Brothers hebben beiden een conservatoriumopleiding en de keer hiervoor waar ik ook bij was speelden ze Concierto de Aranjuez met orkest. Deze keer Albeniz, Giuliani, Bach suites, Haendel, en een moderne Cubaan die ik nog niet kende. Samen met Paco Pena speelden ze 8 stukken puur Andalusische flamenco (Pena komt uit Cordoba).

Paar voorbeelden van hun muziek:





Mijn partner heeft zijn klassiek-gitaarlessen gehad van de illustere Australische classical guitar guru John Williams:


Leuk! Mijn partner is afgestudeerd op de universiteit van Canberra in Cello, en zit op orkest niveau.
 
Leuk! Mijn partner is afgestudeerd op de universiteit van Canberra in Cello, en zit op orkest niveau.
Wat heerlijk voor je! Omringd door muziek. Mijn vader(overleden in 2002) was een befaamd concertmeester, violist en dirigent in NL van 1955 tot ongeveer 1985, met een fikse buitenlandse reputatie als docent orkestdirectie. Ik weet precies hoe je je voelt.
 
Echt klassiek gitaar, dus geen pop, r&r, hardrock, metal, r&b, hillbilly, c&w of whateveryoulike. Onversterkte, klassieke Spaanse gitaren. De Grigoryan Brothers hebben beiden een conservatoriumopleiding en de keer hiervoor waar ik ook bij was speelden ze Concierto de Aranjuez met orkest. Deze keer Albeniz, Giuliani, Bach suites, Haendel, en een moderne Cubaan die ik nog niet kende. Samen met Paco Pena speelden ze 8 stukken puur Andalusische flamenco (Pena komt uit Cordoba).

Paar voorbeelden van hun muziek:





Mijn partner heeft zijn klassiek-gitaarlessen gehad van de illustere Australische classical guitar guru John Williams:

Ik heb even zitten luisteren naar de filmpjes. Dat klinkt allemaal ook zeker niet verkeerd en ook wel bekend, we zijn in oa Cordoba geweest. Slava en Paco zijn dan toch wel de voorkeuren van de mee gestuurde. 😉dat komt dan misschien toch vanwege de vergelijking die je onbewust maakt met de "jazz" uit eigen collectie waardoor het me misschien meer aanspreekt.Ik was gewoon nieuwsgierig,😄 Thanks!
 
Het is bijna vrijdag en wat doe je dan? Dan lach je hartelijk om de gezichten van collega's die een salmiak bal proberen :D

Er zijn meer bieb collega's die het willen proberen - ondanks de video en foto's van een collega in Salisbury - dus ik stuur er wat rond met de verplichting van het maken van een video :D

Teambuilding op afstand, zullen we maar zeggen.
 
Vanavond lekkere avondwandeling (1 uur heen en 1 uur terug) naar Coburg, waar mijn stiefzoon en partner hun afscheid vieren met home-cooked dinner voor 10 man. Het stel gaat 2 maanden naar Ierland waar mijn stief-schoondochter vandaan komt en naar London naar onze neef.

Morgen ein-de-lijk naar de fabeltastische Picasso Century Exhibition in de National Gallery of Victoria in Melbourne CBD. Topstukken uit diverse Parijse collecties. Hopelijk is na 3 maanden opening de drukte een beetje voorbij ... Dinner in the City.
1662615544411.png

In het weekend de Vuelta finish afkijken, grasmaaien, de magpies verwelkomen en voeren, en een batch rendang padang koken voor de vriezer.
 
Onderhoudsbeurtje Land Rover Defender afmaken.
Verder werken aan de Camper setup in Defender al heb ik nog niet allle spullen binnen. Dat wordt echt hartstikke geinig!

Zondag even toeren samen met een nieuwe Unimog bezitter. Dus de olifantjes gaan weer op stap hier in de heuvels. Watervalletjes en swimming holes (be)zoeken.
 
Morgen een lunch/werkvergadering met het bedrijf. Dat is altijd gezellig en lekker eten en nuttig natuurlijk ook 😉. Daar zal Australië wel ter spraken komen, ik heb de werkgever ingelicht, dus we gaan het mee maken wat dat betreft.
Zaterdag op vrienden bezoek in Uithoorn. Die zullen ons ook wel verder uit gaan horen over de gemaakte plannen.

Volgende week kijk ik meer maar uit, maar dat is puur omdat het een uitje is met gelijk gezinde. Dan is het Xpdite Holland meetup 2.0 zelfde clubje als laatst, en een ander xpdite forum member zal ook aanschuiven! Dus dan gaan we weer lekker lunchen en een leuke dag van maken!!
 
Vandaag is uitslagen dag, dus hopelijk ronden we het ‘Q moet bewijzen dat ze een goede oncoloog is’ hoofdstuk vandaag af.

Morgen komt mijn moeder aan op het vliegveld dus die gaan we ophalen en een plek geven om te slapen en dan kijken we de rest van het weekend wel even hoe ze zich voelt :)
 
Back
Top