HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Nope, Ik ben een fervente pre-voter. En vegetarische democracy sausages zijn nog geen algemeen goed. Geloof dat ik alleen de eerste keer op de verkiezingsdag zelf gestemd en taart heb gekocht om de plaatselijke school te sponsoren. Maar verheugd met de uitslag!
 
@Emulate Geloof dat je je zin gekregen hebt ;)


Dan weer even terug naar het weekend. Vandaag wat Land Rover mannetjes op bezoek gehad die met veel plezier de hef brug gebruikten, net even met zijn allen wezen eten. Morgen rustig zelf wat aan knutselen denk ik.
Weer wat niet standaard oliedoorlatende druppel op de grond puntjes gevonden bij de defender? Of is het allemaal dicht en andere to do puntjes?
 
Weer wat niet standaard oliedoorlatende druppel op de grond puntjes gevonden bij de defender? Of is het allemaal dicht en andere to do puntjes?
Je bedoelt Land Rover's automatisch olie verversing-systeem? Dat werkt aardig, maar probeer het te stabiliseren ;)
Zaterdag was er een 'gast' Defender voor een nieuwe Transfer Case, de oude at zijn tandjes op :(
Daarna klein avondje uit eten en drinken met ze

Iemand anders nog iets leuks gedaan dit weekend?
 
Iemand anders nog iets leuks gedaan dit weekend?
Heel ongewoon: geen Bunnings deze keer. Hoewel het eigenlijk wel nodig was maar geen tijd en zin. Nieuw speelgoed uitgetest: whipper snipper (prachtig aussie woord!).Dus de achtertuin is weer doorwaadbaar. Optreden Japans drummen van vrouw en zoon (3 uur lang over iedereen uitkijkend in zaal vol Japanners en geen woord verstaan van wat er gezegd werd maar erg gezellig).
Dan met de nieuwe kayak (een aanrader: ozinflatablekayaks) op Lake Tinaroo proberen overeind te blijven tussen de jetskies en boten met een vliegende matras met kinderen erop. En daarna meegezogen in babyshower van collega van Annelies: high tea op een boot op een vulkanisch meer.
En als afsluiter een opvoedkundig moment met de thuis studerende dochter: Ikea kasten in mekaar schroeven. De tijd van de inbussleutel is blijkbaar ook verleden tijd.
 
Iemand anders nog iets leuks gedaan dit weekend?
Ja! Zaterdag was standard zwemdagje (kids en Q) en daarna naar de verschillende shops zodat we volgende week naar een verjaardagsfeestje mogen (nou ja, Aysha dan, ik ga me niet in een feeën kostuum proberen te prutsen). Zondag was een laten we even naar het zuiden rijden dag.

We zijn via Rockingham, Mandurah, Bunbury naar Busselton gereden om eens te kijken hoe het er daar uitziet. Dit met name gericht op een potentiële baanwisseling voor Q. Al met al een leuk tripje, Busselton is mooi en het was heel gaaf om de kids hun gezicht te zien toen ze ineens een groep van 5 dolfijnen uit het water zagen duiken op een metertje of 6 afstand.
 
Ja! Zaterdag was standard zwemdagje (kids en Q) en daarna naar de verschillende shops zodat we volgende week naar een verjaardagsfeestje mogen (nou ja, Aysha dan, ik ga me niet in een feeën kostuum proberen te prutsen). Zondag was een laten we even naar het zuiden rijden dag.

We zijn via Rockingham, Mandurah, Bunbury naar Busselton gereden om eens te kijken hoe het er daar uitziet. Dit met name gericht op een potentiële baanwisseling voor Q. Al met al een leuk tripje, Busselton is mooi en het was heel gaaf om de kids hun gezicht te zien toen ze ineens een groep van 5 dolfijnen uit het water zagen duiken op een metertje of 6 afstand.
Zuidelijk WA is een erg fijne regio!
Weet nog goed dat we een vakantie rondje Perth > Hyden > Kalgoorlie > Esperance en dan via de kust weer terug naar Perth gedaan hebben in het kader van; dan hebben we dat stukje ook maar weer afgetikt en hadden niet al teveel verwachtingen, maar erg genoten, zeker het stuk van van zeg maar Denmark tot aan Busselton is erg fraai en leefbaar. Mooie bossen inland, mooie kust aan de rand.
 
Ja! Zaterdag was standard zwemdagje (kids en Q) en daarna naar de verschillende shops zodat we volgende week naar een verjaardagsfeestje mogen (nou ja, Aysha dan, ik ga me niet in een feeën kostuum proberen te prutsen). Zondag was een laten we even naar het zuiden rijden dag.

We zijn via Rockingham, Mandurah, Bunbury naar Busselton gereden om eens te kijken hoe het er daar uitziet. Dit met name gericht op een potentiële baanwisseling voor Q. Al met al een leuk tripje, Busselton is mooi en het was heel gaaf om de kids hun gezicht te zien toen ze ineens een groep van 5 dolfijnen uit het water zagen duiken op een metertje of 6 afstand.
Volgens mij heeft @Sand in Busselton gewoond, mocht je informatie nodig hebben.
 
Meer info is altijd goed :) Thanks :)

@Sand - ik ga je zo even een berichtje sturen :)
@Sand is mijn beste vriendin in OZ, maar mist nog wel eens een post op XPdite, drukdrukdruk en zo. Ik zal haar via andere kanalen laten weten dat jij haar een bericht gaat sturen. Ze woont overigens nog steeds in die regio en heeft op meer plaatsen gewoond.
 
Je bedoelt Land Rover's automatisch olie verversing-systeem? Dat werkt aardig, maar probeer het te stabiliseren ;)
Zaterdag was er een 'gast' Defender voor een nieuwe Transfer Case, de oude at zijn tandjes op :(
Daarna klein avondje uit eten en drinken met ze

Iemand anders nog iets leuks gedaan dit weekend?
Automatisch olie verversing systeem, zo kan je het ook noemen. Al neem ik aan dat je nog wel manueel olie moet bijvullen. ;)
Ik probeerde meer grappig te zijn en een andere benaming voor lekkages te gebruiken.

Heb je de oorzaak gevonden van de tanden? Is er niet ooit een verkeerde olie in gegaan en zo cavitatie ontstaan op de tanden waardoor ze afbreken? Of heeft het een en ander te strak afgesteld gestaan?
 
Automatisch olie verversing systeem, zo kan je het ook noemen. Al neem ik aan dat je nog wel manueel olie moet bijvullen. ;)
Ik probeerde meer grappig te zijn en een andere benaming voor lekkages te gebruiken.

Heb je de oorzaak gevonden van de tanden? Is er niet ooit een verkeerde olie in gegaan en zo cavitatie ontstaan op de tanden waardoor ze afbreken? Of heeft het een en ander te strak afgesteld gestaan?

Hey dit is niet het grote auto topic hè?
 
Iemand anders nog iets leuks gedaan dit weekend?
Wat hebben wij het weekend gedaan.
De papieren voor Australia weer eens bij elkaar gesprokkelt om de gevraagde informatie te completeren. Daarvoor hebben we ook wat emailverkeer richting ons bureau gestuurd met vragen ter verduidelijking om zeker te zijn dat we de juiste informatie sturen.
We zijn nog niet klaar maar het gaat de goede kant op.

Verder zijn we met de kleine dame naar Disney on Ice geweest (in het Engels gelukkig, anders zou ik meerendeel niet verstaan).
Hebben we Bangkok motorshow bezocht, dat was meer voor Pappa natuurlijk. Wat meer inspiratie opdoen voor de te kopen auto in Aussie later.
En hadden we feest, een bruiloft.
Owja, en we zijn naar John Wick chapter 4 geweest. Erg goede film als je van het genre houdt uiteraard.
Al met Al een lekker bezet weekendje.
 
Lang weekend op Hamilton Island doorgebracht en mijn cousin haar verjaardag gevierd op een bootje in de Whitsundays. Was leuk!
Erg mooi eiland. Ik heb daar ook een eens nachtje door gebracht. Niet geplanned maar ik was op het verst mogelijke viewpoint toen ik vergeten was de tijd in de gaten te houden en mijn boot zag aankomen. Realiserende dat zelfs rennen niet zou helpen...... mijn lot maar geaccepteerd en genoten van een nachtje al daar.

Ik zal niet de enige backpacker zijn die zoiets overkomen is of overkomt.
 
@Emulate Geloof dat je je zin gekregen hebt ;)


Dan weer even terug naar het weekend. Vandaag wat Land Rover mannetjes op bezoek gehad die met veel plezier de hef brug gebruikten, net even met zijn allen wezen eten. Morgen rustig zelf wat aan knutselen denk ik.
Part of the Insta influencer crowd now 😂

 
Back
Top