HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Na 2 weekenden 4x4 routes ontdekken voor een Unimog uitje even een kleine aanpassing aan de kleine meid maken (winch installeren)

Verder gister heel mundane bij Ikea geweest om wat inspiratie op te doen voor huis inrichting en nieuwe keuken later dit jaar.

Geen wakeboarden of andere sportieve zaken, op een maffe manier hebben we beide vrijwel tegelijkertijd onze enkel verzwikt. Dus even rustig aan!

Zag dat jij nog iets met klimmen doet @Rolls Dat doe ik heel af en toe nog (Boulderen) en is jarenlang mijn grote passie geweest 💪
Klimmen is geen hobby of iets wat ik wekelijks doe. Het is meer een ding op vakanties en als ik de kans krijg, dan vind ik het erg leuk om te doen. Klimmen abseilen tokkelen. Komt denk ik van mijn militaire periode, daar vond ik het klimmen in touwen en over de hindernis baan ook erg leuk.
Het is wel iets wat miss Rolls en ikzelf gemeen hebben. Dus wellicht in Australië dat we hier wel een gezamelijke "hobby" van maken en wat meer willen gaan doen. Onze kleine meid is ook een buiten mens dus wie weet wat ervan komt......

@afterbang ik heb volgens mij wel eens ergens een foto voorbij zien komen op dit forum waar je aan een touwtje tegen berg aan plakt of ja berg..... Zeg maar hele hele hele grote steen🤣.
 
Een foto van mij klimmend? Hmmm dat moet dan wel een heel oude zijn. Boulderen is iets wat ik nog wel eens doe. Maar klimmen met een touw al een jaar of heulveul niet meer. Maar als je hem tegen komt hou ik me aanbevolen ;)
 
Een foto van mij klimmend? Hmmm dat moet dan wel een heel oude zijn. Boulderen is iets wat ik nog wel eens doe. Maar klimmen met een touw al een jaar of heulveul niet meer. Maar als je hem tegen komt hou ik me aanbevolen ;)
Whahaha dat is al lang geleden. Ik zal eens zoeken of ik hem nog ergens zie. Maar ik beloof niks 😉.
 
En weer Vrijdag! Vandaag rondje shoppen, wat gereedschap, wat home improvement dingen en wat office dingen ophalen.
Zaterdag back on the tools. Na afgelopen weekend de winch op de Unimog gedaan te hebben is het nu weer tijd voor wat aandacht aan het rode gevaar. (er was iets met auto's en masochisme eerder deze week in dit forum) En wellicht wat lichte sport activiteiten, vreemd genoeg hebben we we binnen een uur beide onze enkel verzwikt vorige week. Ik loop al weer heel aardig rond, Miss Bang haar enkels zijn nooit haar sterkste punt geweest, dus die hobbelt wat meer als een Australische Quasimodo ;)

@Emulate Tripje noordwaarts?
 
Oh ja, het is weer vrijdag. Vandaag is Q haar laatste werkdag @ SCGH, dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren vandaag :)
Vanavond hapje eten met de kids en een vriendin, morgen is standaard zwemmen dag en voor de rest niet zo heel veel.
Zondag misschien even knutselen aan de Prado, de EMS opnieuw inbouwen en de lades weer terug erin.
 
@Emulate Tripje noordwaarts?
Jazekers! Maar niet dit weekend, maandag. Gewapend met vragenlijst en meetlint. Gek hoeveel je vergeet te vragen bij de eerste lijkschouwing.

Dit weekend gaat vooral op aan administratie via onze lawyer om al het papierwerk van verkoop en aankoop op 1 lijn te krijgen. Heel prettig dat Mr Emulate zelf advocaat is, want de helft van het Australische legalese ontgaat me volkomen.

Verder viert de mater familias van de schoonfamilie, onze beider schoonzus, altijd de jaarlijkse moederdag. Zondagmiddag met de hele meute uit lunchbunkeren in het East Brunswick Hotel in de befaamde Lygon Street. Gevolgd door een lange nazit bij haar thuis met bordspelen, kazen, Wein, Weiber und Gesang. Heulemaol niks mis mee.
 
Hier een weekendje Pattaya met vrienden en de kinderen. Lekker zwemmen en spelen. Verder weinig bijzonders in de planning.

Volgend weekend wordt wat "spannender" dan hebben we afspraak met de advocaat voor de overdracht van het huis. Dan is het nog meer officieel ons huis zeg maar🤣.
Ik vind het nog steeds een vreemd systeem wat ze hier hebben. De grond waar het huis op staat wordt apart van het huis dat erop staat overgedragen. Als je de overdracht van de grond eerst doet kan je meteen het huis betrekken, doe je het samen of eerst het huis dan duurt het hele proces tot 40 dagen en moet je dus die tijd ook wachten. Vraag me niet om de details 😄. Het zal zo wel werken denk ik dan maar.
 
Hey mensen, het is alweer de laatste vrijdag van de week. Wat zijn de spannende plannen al hier of thuis of waar je ook bent?

Wij gaan weer richting Cha-Am voor een lekker weekend in ons huis. beetje klussen maar geen heel grote dingen, vooral met de kleine meid in het zwembad spetteren.
Vanaf begin 9 Juni heeft mini Rolls-innetje vakantie van school/Playgroup (is tevens haar laatste dag). Dan zullen we langere tijd lekker thuis verblijven en wat grotere dingen aanpakken die we willen doen.

Verder... weinig bijzonders denk ik behalve foto's maken van het huis, voor later op verhuur sites, Airbnb enzo. Mensen met ervaring in dit soort dingen? Zijn er mensen die iets vergelijkbaars wellicht al doen?
 
We zijn bezig met een renovatie voor te bereiden. Vorig jaar is het deck gebouwd, dit jaar gaan we wat meer binnen doen. Dus de laatste weekenden hebben vaak een bezoekje keukenboer, meubelboulevard enz. Erg burgerlijk ;) Langzaam ontwikkelen we de nieuwe stijl, een geinig (maar tijdrovend) proces.

Van de week een (2e hands) extension ladder opgepikt, dus vandaag verder met de wattle tree naast de service line.

Zondag met de Unimog een verkenningsrondje doen, heb een Unimog weekendje georganiseerd in het weekend van 3-4 juni in de bossen en heuvels hier in het achterland, zondag nog even de route nalopen op omgevallen bomen enz.
 
Vandaag een 4WD course gedaan met de mannen van Adventure Offroad Training. Lekker door de modder en klimmetjes gedaan, ruds bereden etc. Weer wat geleerd en was een van de rustigste bij een afdaling (waarbij een YouTube kanaal team nogal wat schade opliep, maar dat terzijde).
 
Ja, interessante was dat onze instructeur ze uiteindelijk weer op weg hielp (want dat was sneller voor ons dan omdraaien) en er geen dank je wel vanaf kon.

Over het algemeen zijn die YouTubers echt kneuzen. Moeilijkste route kiezen wanneer het makkelijk kan, alles voor de views. Ik ben er geen fan van. De meeste kunnen geen 6 woorden aan elkaar rijgen, ik heb mijn YouTube abo’s flink uitgedund .
 
Hier een weekendje in-en-om het huis. Verder klooien aan de Discovery, injector seals, track rod end, swivel play enz.
IMG_0978.jpeg
(brandstof injectors)

Koelkast en bankstel toegevoegd aan de garage, dus het wordt steeds Australischer!

IMG_0974.JPG
(uitzicht op een koud ginger beer eucalypts)


En @Janneke61 Bomen en power lines :up: Laatst een lange ladder gekocht en dus nu met ladder en kettingzaag omhoog! She'll be right! We hebben het overleefd en de boom is weg, stukje bij beetje takken er af geknabbeld tot tie onder de power line door past en omgehaald kan worden.

IMG_0940.jpeg
Before

IMG_0967.jpeg
After
 

Attachments

  • IMG_0978.jpeg
    IMG_0978.jpeg
    51.8 KB · Views: 0
Hier een weekendje in-en-om het huis. Verder klooien aan de Discovery, injector seals, track rod end, swivel play enz.
View attachment 2000
(brandstof injectors)

Hoe zijn die? Want als je kijkt hoeveel werk het is om injectors in de Prado goed af te stellen (en wat een gekut het is als ze het verkeerd doen) ben ik wel benieuwd hoe je dat gedaan hebt met die van jou :) Al is de disco diesel engine waarschijnlijk wat ouder (en dus minder gevoelig??) dan de D4D 1KD-FTV in de Prado 120....
 
Hoe zijn die? Want als je kijkt hoeveel werk het is om injectors in de Prado goed af te stellen (en wat een gekut het is als ze het verkeerd doen) ben ik wel benieuwd hoe je dat gedaan hebt met die van jou :) Al is de disco diesel engine waarschijnlijk wat ouder (en dus minder gevoelig??) dan de D4D 1KD-FTV in de Prado 120....
Yep. Niet te vergelijken. De 300TDi wordt door veel Defender en Discovery owners gezien als DE overlander motor omdat hij loopt op elk product van sla olie tot kerosine zeg maar. Volledig geen onderhoud wordt beloond met gewoon door draaien. En dat je met een simpele set gereedschap zo’n beetje alles kunt doen. Het is een puur mechanische motor. Geen common rail wizardry en zo. Van vroeger, toen alles beter was 😉

Maar nu wordt het weer het grote auto topic 😂
 
Hier een heerlijk lui weekend gehad na drie weken lang de AMEP docente te hebben vervangen bovenop m'n voltijdse baan. Werkdagen van bijna 11uur is leuk voor even, maar niet voor lang! Daarnaast een etentje met de judo mensen, een avondje bij vrienden en toen zondag helemaal niks! Koud en nat buiten, en lekker warm (en droog) binnen: op de bank voor de tv met wat hobbies bezig.
 
Back
Top