Tim911
Account Inactief (eigen verzoek)
‘Wat regenachtig in cairns ‘ is bijna een understatement . Tussen de heuvels regent het blijkbaar wat meer in Redlynch maar het was zeker de natste juni/juli sinds wij hier in Australië zijn komen wonen. Goed dat je naar outback bent geweest, prachtige fotos! Wij hebben de vergissing begaan om 4 dagen naar Mission Beach te gaan en buiten 1 hike hebben we alle boardgames en boeken die we meehadden goed kunnen gebruiken. 4 dagen regen. Mission Beach bij regen is redelijk triest. Maar ook zon zou niet kunnen veranderen aan dat er geen deftige bakker te vinden is en het enige leuke restaurant bleek verdwenen door brand. Blijkbaar noemen ze het de curse van Mission Beach. Ik hou wel van een beetje rust en authenticiteit maar …….
Volgende keer dus trailer achter de auto en naar Chillagoe idd.
Heb je gelijk in, het was miserable de laatste maand! Ik hoor het nog zeggen tegen die vriend van me: "kom maar in juli want dan hebben we gegarandeerd mooi weer zonder regen" yeah right! En ja Redlynch en Brinsmead hebben erg veel regen.
We zijn een paar weken geleden naar een bruiloft in Sunny Coast hinterland geweest (Maleny) en daar hebben we prima weer gehad, een tikkie fris maar wel zonnig. Daarna gekampeerd in Princess Hills, en Undara en hier zijn we allebei weggeregend, niet ideaal als je awning het begeeft en je met je swags in de buitenlucht ligt. Paar dagen naar huis om alles te drogen en nauwlettend het weer in de gaten houden. Toch nog een paar nachten in Elim Beach gekampeerd (aanrader) met prima weer. Chillagoe schijnt de meest diverse geology ter wereld te hebben volgens wikipedia!
Weer regen in Cairns, en toen besloten om de outback in te gaan, en dat is toch altijd iets magisch. Prachtig weer en die natuur is echt mind blowing. Ik weet niet of je al een keer in Chillagoe bent geweest @SteveSW , zo niet: doen! Wat een gave plek en er is zoveel te zien en doen vlakbij het plaatsje. En de 2 pubs waar je prima kunt eten zijn ook niet verkeerd.
Ook de kans gehad om veel setups van andere mensen te bekijken, en je krijgt goede inzichten in wat je zelf wil, want kamperen in swags is fun, maar ik ben toch ook wel toe aan meer comfort. Het feit dat ik nu een grote lithium battery heb wat maakt dat ik 2 koelkasten! zonder problemen 5 dagen kan draaien zonder bij te laden maakt dat het allemaal wat draaglijker is. Tenminste koud bier
We hadden geen internet in Chillagoe dus we wisten niet wat het weer aan de kust deed, toen onze nieuwe buren aankwamen op de campsite vertelden zij dat ze uit Mission Beach kwamen en het weer ontvlucht waren, dus ons plan om naar MB te gaan gecancelled.
MB is miserable met regen, maar dat zijn eigenlijk alle plaatsen. Undara met regen was helemaal hel, en steenkoud. Achterin het afgebrande restaurant zit een klein afgebakend stukje waar je nog pizza kunt halen. Wij eten vaak bij de pub omdat deze eigendom is van de schoonvader van mijn cousin.